Kan vi få se "Mad Dog" på hemmaplan nästa gång - och kan det till och med bli den sista matchen i hans karriär? Foto: Micha Forssberg

Reza “Mad Dog” Madadi bokad i en match på Superior Challenge X

Trots en överhängande fängelsedom så klev Reza “Mad Dog” Madadi in i Superior Challenges bur under SC 9 i november förra året och utmanade Anton Kuivanen i en match. Om han faktiskt kommer att möta Kuivanen i en match är oklart, men vad som däremot bekräftades idag är att han kommer att deltaga på Superior Challenge X den 3 maj, meddelar organisationen i ett pressmeddelande.

– Reza är en fantastisk idrottsman och jag känner till väldigt få personer som tränar lika hårt som han gör, säger Superior Challenges VD Babak Aghavali. Madadis idrottsliga prestationer i Superior Challenge har lämnat få personer oberörda och hans järnvilja och krigarhjärta har underhållit och inspirerat många. Jag ser verkligen fram emot att se honom tävla i Superior Challenge igen den 3 maj i Helsingborg Arena.

Madadi var nu senast aktuell i en match på UFC: Stockholm 2013, då han besegrade Michael Johnson via en Submission of the Night-prestation. Men bara lite mer än en månad senare greps han för grov stöld i lyxbutiken Bottega Veneta mitt i Stockholm.

Han satt sedan i häktet länge innan han till slut dömdes till ett år och sex månaders fängelse i augusti förra året, en fängelsedom han ännu inte avtjänat. Han blev även dömd att betala ut ett skadestånd på strax under 700 000 kr. Däremot har en överklagan angående domen lämnats in, och förhandlingar om detta har ännu inte genomförts.

Vem Madadi nu kommer att möta i Superior Challenge X den 3 maj är ännu inte fastställt.

Foto: Micha Forssberg/MMAnytt

Kategorier
Superior Challenge

MMAnytt startades den 3 februari 2008 och har sedan dess växt till att bli Sveriges största kampsportssida. MMAnytts mål är att med journalistisk anda täcka och vara med och utveckla MMA i främst Sverige, men även andra nordiska länder.
87 Kommentarer
  • Metallica
    10 February 2014 at 10:06

    I ringen är du en idol, lycka till! Tror på knock i första ronden!
    Tänkte skriva.. i buren är du en idol men det blir ju fel.

  • Kenny Starfighter
    10 February 2014 at 10:17

    Jäkligt osmakligt av Superior att erbjuda Reza en match. Han är dömd för brottet än så länge även fast han har lämnat in en överklagan, det vore skillnad om han var friad men va fan, riktigt illa Superior

    • Brocowich
      10 February 2014 at 11:03

      Håller helt med dig!

      Sen fattar jag inte att det är så många som klappar Rezas, karln är en brottsling. Är det massa fjortisar här som tycker det är ballt eller vad är fråga?

      • Menva
        10 February 2014 at 11:20

        Buhu, har han inte rätt att försörja sig? Heja på hans motståndare.

        • TehSwede
          10 February 2014 at 11:32

          Reza hade väll runt 30.000 i månaden ifrån sponsorer tyckte jag dokumenten visade. Men det kanske inte räcker för att försörja sig?

          Jag antar dock att han hade lovat någon att ställa upp pga någon anledning bara han vet. Annars är han efterbliven vilket han inte borde vara.

          • Menva
            10 February 2014 at 02:00

            Rättegången är säkert gratis.

          • TehSwede
            10 February 2014 at 04:24

            “menva” är ett bra svar till det där då jag inte riktigt förstår vad du menar. Antar att du är sarkastiskt. Men får det fortfarande inte att gå ihop.

            Du får det att låta som att Reza rånade damväskor för att betala en dyr rättegång som han inte visste skulle ske..

      • PappaKeno
        10 February 2014 at 11:29

        Ja det är nog många småungar och några tuffa killar “from the hood” som stödjer Reza och tycker att han är tuff kan jag tro.

        • pellesvans
          10 February 2014 at 11:32

          haha eller så e det folk som mej som tkr han e brapå att slåss och de e anledningen till atthan e i buren, vem fan har sagt att alla ska va förebilder och idoler. mike tyson va riktigt smutsig utanför ringen men vem fan ville inte se han slåss. tiger woods va otrogen mot sin fru,vilket ja kan tycka är värre än ett inbrott, han kör fortfarande. u need to check youself, before u wreck yourself big dicks in your ass are bad for your health

          • Lucas Durr Hansson
            10 February 2014 at 11:33

            oj, vad hände här?

          • pellesvans
            10 February 2014 at 11:35

            ice cube referens, passade in där

          • PappaKeno
            10 February 2014 at 11:37

            “If you gonna be dumb you gotta be tough” – Roger Allan Wade

          • PappaKeno
            10 February 2014 at 11:34

            okej! :)

          • Alexander Pato Bueno Villar
            10 February 2014 at 01:04

            pellesvans, helt rätt Pelle!
            Nu fanns det ju säkert folk som inte ville mike tyson skulle fortsätta slåss (samma sorts pryda och regelrätta människor som vi ser här på mmanytt).

            Jag vill se dom slåss, jag kunde inte bry mig mindre om vad dom gör på fritiden. Sno väskor, vem fan bryr sig,TORRA JÄVLAR E NI

          • Brocowich
            10 February 2014 at 05:58

            Du bryr dig mindre vad dom gör utanför buren, du måste skoja.!! Du måste vara dum på riktigt, ett under att du lyckats lämna en kommentar här..

          • Birdman
            10 February 2014 at 04:20

            Haha pellesvans grymmt sagt ;)

          • Simon Svanberg
            10 February 2014 at 05:23

            OOOOOOH SHIT

          • Brocowich
            10 February 2014 at 05:55

            Shit vad töntigt!
            Homofob också eller tyckte du det lätt ballt med dick, antar att jag hade rätt när det gäller fjortisar..

            Antar att du gillar R Kelly också, han kissar och våldtar 14 åringar men det är ju okej så länge han gör bra musik!

          • jonniiiee
            10 February 2014 at 09:02

            haha du måste chilla lite, man ser att killen nt e fullt seriös,håller med om hans åsikt,du måste acceptera att folk tycker annorlunda. och det med dick är en låt med ice cube. kolla upp den – ice cube – check yourself :) love u

          • Alexander Pato Bueno Villar
            11 February 2014 at 12:21

            kom inte o säg att du inte diggar en michael jacksson låt då och då

            Om din pappa skulle sno ett par väskor eller om din mor skulle begå skattebrott skulle du vändo dom ryggen till direkt?

          • Tobias Andersson
            11 February 2014 at 08:03

            Okej. Men om någon Rånar din pappa/mamma/familj då hur skull du ta det då ?

            skull du endå heja på person då han slåss i buren ?

          • Alexander Pato Bueno Villar
            12 February 2014 at 05:46

            nej men då är det personligt ju haha, come on son… step it up

          • Tobias Andersson
            12 February 2014 at 06:20

            “Om din pappa skulle sno ett par väskor eller om din mor skulle begå skattebrott skulle du vändo dom ryggen till direkt?” så om din morsa råna stjäl eller så är det okej ? tror du inte personen som dom tar saken ifrån lider av det ?

          • Alexander Pato Bueno Villar
            12 February 2014 at 10:43

            okaj vi kommer ingen vart här, vi båda kommer fortsätta lyssna på michael jackson, jag kommer fortsätta kolla reza, hade min morsa rånat väskor hade det inte varit okej men jag hade fortfarande kollat hennes fighter(om hon nu var fighter)

            Om en reza skulle råna min familj, så skulle jag nog faktiskt ändå kolla på hans match, eller det skulle kvitta men hade ju varit göttans o se han få stryk

            Jag e trött nu, I hope I make sence

      • pellesvans
        10 February 2014 at 11:34

        du kategoriserar och bara för att någon inte håller med dig så är man “fjortis” . det visar hur utvecklad tankeförmåga du har, du borde stängas av från alla mma sidor din pajas <3

      • MatteLärare
        10 February 2014 at 12:40

        Eller så finns det människor som kan skilja på brott och brott tillskillnad från de flesta självgoda änglarna som sitter här som ett par moralkärringar.

    • Macke
      10 February 2014 at 12:38

      Äh, ta o håll käften påre.

    • Metallica
      10 February 2014 at 03:45

      En tanke: ska inte en människa få tjäna pengar på permissioner eller under överklagan fastän man är brottsling.

      Pengarna går väl till skadeståndet.

      Dilemmat blir som Kenny Starfighter och Brocowich nämner osmakligt samt att han är idol för ungdomar som redan är på väg emot kriminalitet.
      Sen har han säkert fans som är helt “normala”

      • Kiltcalle
        10 February 2014 at 05:04

        “Pengarna går väl till skadeståndet” Han kunde ha betalat en stor del av skadeståndet om han inte ljög om sin lön och bonus från UFC. Enligt UFC själva så hade de redan betalat ut lön och bonus på +400.000kr. De pengarna undanhåller Reza att betala i skadestånd, samtidigt som han glassar runt med svindyra klockor på handleden.

        • Metallica
          10 February 2014 at 08:45

          Jag tänkte generellt angående skadeståndskrav och liknande.
          Men du har helt rätt att han försökte mörka sina vinstpengar…hade helt glömt bort det.

          • kristofer bjork
            10 February 2014 at 09:21

            Pa vilket satt forsokte han morka vinstpengarna fran UFC?

          • Metallica
            10 February 2014 at 10:34

            Du får googla;)

    • Gargamel
      11 February 2014 at 05:19

      Ja du Kenny, lika osmakligt som åklagaren som köpte en hora för inte så länge sedan, lika osmakligt som paragraf ryttaren som kommenterade sönder mmanytt om rezas dödsstraffs handling, och sedan gick hem och gav sin fru ett kok stryk för hon inte hängt upp tvätten som hon lovat. Och lika osmakligt som polischefen som ordnade gang bang med mindre åriga flickor. Lika osmakligt som publiken på Superior, där lär väl sitta en och en annan kriminell som slagit in ett och annat ben på någon stackars små företagare som inte ville betala försäkring. För att inte nämna ledningen, som säkert har ett eller annat lik som fortfarande stinker i garderoben.

      Så ska du ta till så starka känslor så föreslår jag du höjer din näsa lite högre än första sidan på aftonbladet. Som det enda vettiga som Jesus sa, “den som aldrig syndat kastar första stenen”. Du låter som min fotbolls galna kompis, som börja gråta när han insåg att det var så många som dopade sig….fast jag sagt sanningen i ansiktet till han hundra gånger.

      Snott väskor eller inte, det skiter jag blankt i, jag vill se han fightas. Hade han tagit en miljard som våra börsbolag stoppar ner i fickan titt som tett och straffskalan är lika för några rosa väskor. Så hade jag inte ens lagt en kommentar, jag hade åkt dit personligen och stormat in i buren med en fet dildo och fått den här aktiehajs parasiten och betala med ränta.

      Summa summarum min Kenny, sluta titta på South Park “They took our jobs” följ med ut ur the Matrix

  • pellesvans
    10 February 2014 at 10:44

    vi har gått igenom detta milion gånger.. ett inbrott är inte skäl nog att avsluta hela hans karriär, hata honom hur mycket ni vill men han e en riktigt bra fighter vilket vi ska fokusera på, skit i det andra. det e inte så att ni ska bo med killen, ni ska se honom slåss, skrika lite, nån blir avslutad och så går ni hem och glömmer allt. han ska inte påverka era liv, så shut the eefff up

    • Anton
      10 February 2014 at 10:58

      Men… han är ju en tjyv

      • pellesvans
        10 February 2014 at 11:30

        han behöver nt representera sverige, låt han presentera sig själv och låt oss andra kolla på när han låser ut folk och slåss. ni gjorde han till värsta förebilden och till nån stor idol, ni e dom hjärntvättade människorna som hade sugit av någon för dom är kända. han e en vanlig kille, en vanlig tjuv och en grym fighter, men fortfarande ingen man gör så stor grej av, låt han fucking slåss och de räcker nu,innan ni får varsin lavett

        • Anton
          10 February 2014 at 12:02

          Hehehee vad rolig du är

        • tojo77
          10 February 2014 at 05:14

          Sugit av dem för att de är kända? Ungefär vartannat inlägg i denna tråden från dig är vettigt, och vartannat åt skogen. Du skulle lärt av Reza och gjort A, men inte B. Sno väskorna och ge inga intervjuer.

        • Jim ‘pitch’ Ohlsson
          11 February 2014 at 04:57

          “Jag är som jesus på korset” – Reza
          Uppenbarligen ser han inte sig själv som en vanlig kille och tjuv. -_-

      • tojo77
        10 February 2014 at 05:14

        Den kommentaren satt som en smäck! Haha!

  • Olof86
    10 February 2014 at 11:06

    Härligt Reza!!!! Du är utan tvekan Sveriges stolthet vår kära lilla väskryttare!

  • PappaKeno
    10 February 2014 at 11:17

    Kul att han får röra på sig lite innan han ska bli inlåst!

  • Jimmy Fugazzi
    10 February 2014 at 11:42

    Fattar ingenting. Varför har han inte avtjänat sitt straff än?

    • PappaKeno
      10 February 2014 at 11:43

      För att han har överklagat…

      • Jimmy Fugazzi
        10 February 2014 at 11:45

        Och inför det får han härja fritt och göra vad han vill?

        Rättsväsendet alltså ..

        • PappaKeno
          10 February 2014 at 11:46

          Det är så systemet fungerar tydligen! :)

        • JGB666
          10 February 2014 at 01:44

          Han har ju inte direkt mördat någon och man har väl gjort bedömningen att risken för att han skulle fly landet eller nåt sånt är ganska låg.

        • getherde
          10 February 2014 at 05:38

          Eftersom tingsrättsdomen är överklagad har den inte vunnit laga kraft. Han är formellt sätt inte dömd ännu. Och man kan väl förihelvete inte låsa in folk som inte är dömda?Rättsväsendet gör nog alldeles rätt i det här fallet.

  • pellesvans
    10 February 2014 at 11:43

    borde ta och skickas hem till iran och göra inbrott där så han får se vad som händer där. jävla skämt det här systemet, stäng av honom för livet istället

    • jocke e
      10 February 2014 at 11:45

      I Iran hade han inte vågat göra brott, då han vet att hans händer hade huggits av.. Men i bleka sverige kan man göra brott utan att det känns

    • Niklas Eriksson
      10 February 2014 at 11:56

      Är du schizofren eller? Snacka om dubbla budskap på dina kommentarer.

      • pellesvans
        10 February 2014 at 01:04

        detta gjorde jag för att visa att jsg nt får några tummar ner, folk har äckliga åsikter. de håller hellre med denna kommentaren än de andra där jag säger att “ja han är kriminell ,men borde nt skjutas för det”

  • KNGJ
    10 February 2014 at 12:15

    Betyder detta att Superior Challenge kommer hållas hos Kumla anstalt?

  • Millesamadi
    10 February 2014 at 12:58

    Jag fördömer det han har gjort och är sjukt besviken hur man kan kasta bort en lysande framtid inom MMA men samtidigt så är det sjukt att läsa om hatet mot Reza. Hälften av er spyr galla på honom och fördömer honom i all framtid “Stäng av honom på livstid” “skicka honom till Iran”.. men samtidigt så är ni sjukt stolta över Alexander Gustafsson som själv har suttit inne för grov misshandel.
    Missförstå mig inte, jag är en gigantisk Gus och Reza fan och det de har gjort för svensk MMA är fantastiskt, men blir förvånad av att läsa hur folk blir så hatiska.
    Jag skulle dock se att Reza “man up” och erkänner vad han har gjort och att han vill ta sitt straff och gå vidare – allt annat har skadat hans trovärdighet.
    Avslutningsvis, älskar du MMA så vill du se Reza och Gus – är du en präktig law abinding citizen så bör du först själv sluta ladda ned filmer, streama och betala din TV-licens avgift innan du spyr galla på andra.
    Cheers!

    • Anton
      10 February 2014 at 02:54

      Men vafan Alex gjorde dumheter som grabb men skärpte sig, Reza är en vuxen karl som gång på gång hamnar i trubbel.. Han måste växa upp, han är fan som Peter Pan.

      Sen så sabbade Reza inte bara för sig själv med dessa dumheter han förstörde även för alla oss fans som älskade att se han fightas i högsta divisionen och trodde på att han hade en grym framtid i UFC.

      • Koooooo
        10 February 2014 at 05:53

        Han förstör för fans som trodde att han skulle ha en framtid i ufc? Reza är inte skyldig dig nåt så sluta grina.

        Moralkärringar på hela den sida! Han kmr få sitt straff så lägg ner med att spy galla över han! Han har gjort ett inbrott i en butik, tur att ingen dog eller blev skadad. “Men vi betalar skatt så han ska inte vara brottslig” , börja med och rensa ut på alkisar, tiggare och pundarna på Stockholms gator ist så spar vi massa pengar !

        • Anton
          10 February 2014 at 06:26

          Han är inte skyldig mig något jag förklarar bara varför jag och säkerligen många andra är less på den stora barnungen.

      • Joel M Lindmark
        10 February 2014 at 08:05

        HAHA “Han är fan som Peter Pan”

    • nmo
      12 February 2014 at 12:01

      Mille mille mille. Jag håller med dig. Men är det verkligen präktigt att vara en laglydig jävel? :D Hur som helst. Jag vill också se Reza fortsätta sin MMA-karriär, även om han pajasat bort mycket.

      • Millesamadi
        12 February 2014 at 02:51

        Alijoon :) Det jag menar är att majoriteten av de som lynchar honom för det han gjort sig skyldig till ser sig själva som law abinding citizens medans de själva livestreamar, laddar ned eller inte betalar tv-licensavgift. Jag raljerar givetvis.. jag säger bara.. den som är fri från synden kastar första stenen ;)

  • TheVobb
    10 February 2014 at 01:21

    Tycker att all negativ kretik mot Reza har gått till överdrift, om det nu stämmer så stal han några väskor, men av det man läser så kan man tro att han dödat eller våldtagit någon.
    Jag försvarar inte det han har gjort och tycker det är jääävligt klumpigt gjort om det nu är sant, men anser att han inte är värd allt detta hat som många slänger åt hans håll.
    Sverige är ett knepigt land, du stjäl några väskor och blir hatad som om du vore Hitler men samtidigt om du mobbar folk på nätet, behandlar folk illa och knullar runt på tv så hyllas du som en hjälte. What a wonderful world…..

    • Joey
      10 February 2014 at 01:27

      Mitt problem med Reza är hur han ljuger sina fans rakt upp i deras ansikten, det visar på svag karaktär. Jag tror debatten kring Reza hade lugnat sig rätt mycket om han bara erkände.

      • TheVobb
        10 February 2014 at 01:38

        Förstår precis vad du menar men tycker du inte själv att “hatet” är överdrivet? Tycker också att det är jävligt osmart gjort OM det nu är sant, men kommer inte lägga ner samma energi som många andra gör över detta. Det är isåfall hans eget liv som han fuckat upp, inte någon annans.

        • JGB666
          10 February 2014 at 01:42

          Blir automatiskt överdrivet när det gäller en invandrare, men till viss del tycker jag också lite som Joey och jag anser att han nog faktiskt får skylla sig själv lite att det blir såhär överdrivet när han gör uttalanden om en sak en vecka och några veckor senare själv går helt emot det han sagt.

      • tojo77
        10 February 2014 at 05:11

        Håller helt med om att han skulle hållit käften och inte ställt upp på några intervjuer så hade han sluppit ljuga, vilket det verkligen känns som att han gör.

        Den där Simon Kölle fattade nog inte vad konsekvenserna skulle bli när han skulle låta honom “tala ut”. Jävla soppa blev det.

      • Koooooo
        10 February 2014 at 06:02

        Han har inte bett dig att vara ett fan! Sen så nekar han väl för att han hoppas på att bli friad, ere nå problem? Vi får väl hoppas hovrätten gör sitt jobb

      • wario
        10 February 2014 at 08:39

        åh vad trött man blir på alla kommentarer där folk skriver att de känner sig svikna eller som du att han ljuger.. buhuuu snyft. han måste erkänna så att du ska kunna sova bättre. jävla larv. Jag vill att våra politiker erkänner att vårt land är på väg ner i toaletten.

  • Marcus
    10 February 2014 at 01:49

    En får ju göra skillnad på brott och brott. Ska en person som begår/begått brott behandlas som en smitta som ingen ska röra i med tång eller ska man låta personen få göra gott för sig igen och vara en del av gemenskaper? Vilken person tror ni har störst chans att aldrig begå ett brott igen? Det var ett rån med enbart materiella ting, ser inte det allvarliga i det.

    • Lallarn
      10 February 2014 at 03:30

      Fast det var väl någon slags biljakt inblandad i det hela också. Man kanske inte ska spekulera allt för mycket, men tänk om någon blivit överkörd pga detta.

      • tojo77
        10 February 2014 at 05:17

        Nej, de bara körde fort därifrån och samma sak vid garaget. Polisen var aldrig efter dem. Dessutom är vi många som kör för fort ibland, och inte fan slutar vi med det på grund av att någon kanske blir påkörd? Det är inte därför en del folk är sura på Reza.

        • Lallarn
          10 February 2014 at 07:47

          Har heller inte påstått att det är därför folk är sura på honom. Mitt inlägg var mestadels inriktat på påståendet om materiella ting, eftersom att det tydligen var en jäkla fart på bilen ifråga och det kunnat sluta annorlunda.

  • sgrr
    10 February 2014 at 02:48
    • Lallarn
      10 February 2014 at 03:32

      Ska man sitta och titta i 2 timmar eller kan man få ett tips om när i klippet?

      • sgrr
        10 February 2014 at 03:37

        Jag hade lagt in en kod i slutet på länken som borde ta dig direkt till tidpunkten, men 02:55 :P

        • Lallarn
          10 February 2014 at 03:44

          Ja, se på fan. Snubben var faktiskt rätt lik.

    • tojo77
      10 February 2014 at 05:20

      Du är riktigt sjuk du. Hur länge har du väntat på en ny Reza-tråd för att få posta det här fyndet? För övrigt är det inte Reza, det är hans farmor. Förklarar årtalet.

  • Jacob Unander-Scharin
    10 February 2014 at 04:51

    Ni alla är MMA-fans här inne, ingen annan än er borde vara gladare över att en underhållande och hängiven fighter bokas in för match. Snälla, spara juridiken och paragrafryttandet till Aftonbladet eller någon annan sida där det finns uttrymme för sådant och var glad att Reza får en andra chans. Peace.

  • Rocky balls
    10 February 2014 at 05:41

    Största problemet för mig är att han inte står upp för det och är falsk.
    Sen är det nog lite småkriminella här och där inom kampsport, Inte hela världen men gör man flera rån vill nog många organisationer inte ha honom, Dåligt rykte för dom då.
    Sen om det är mord, våldtäkt och något sånt hemskt så ska ju alla organisationer bara säga nej till en sån. Men tycker inte Reza gjort sig så förtjänt av att utestängas än, Men så är det också att kanske Reza är kriminell och då är det ju ej så bra kanske och många organisationer borde säga nej då, Någon nämnde Alex, han är ej kriminell eller rånare och är ärligt ångerfull säkert,han gjorde ett snedsteg och var härjig i undomen som många,Det går inte ens att jämföra. Tyson var ju galen men ej kriminell och rånare?

    Reza verkar vara en go person, jäkligt underhållande att titta på, Tränar nog hårt, Kul att se på staredownen med, en showman, sånt gillas, Så vi inte bara skriver negativt om honom, Han har säkert ett gott hjärta också. Han håller hög nivå, slog michael jhjonson eller vad han heter!

    Obs Vet inte om Reza är kriminell, jag bara spekulerar, Han kan vara helt oskyldig vad jag vet, Är inte insatt i detta fallet, Tycker nog faktiskt han kan tävla också, Men är precis att jag tycker så, Skulle han gjort flera rån och mycket annat kriminellt fortfarande och ej bara när han var ung så skulle jag nog vara emot att han ska få fightas hmm

    Sen tycker jag att man inte ska skylla på rasism bara för Reza får dålig kritik, Hade varit precis samma dåliga kritik om han hetat Kalle svensson iallafall från mig,
    Invandrare som skyddar invandrare är precis lika dåliga och diskriminerande och främlingsfientliga som när svenskar bara skyddar svenskar.

  • Koooooo
    10 February 2014 at 06:05

    Älskar att alla är arga för han inte erkänner! Herregud, alla har inte svaga psyken och måste erkänna, du får inte hårdare straff för det! Han vill väl som alla andra hör inte sitta inne , därför nekar han, sluta vara arga för det! Golbögar, folk som er går inte att lita på

    • wario
      10 February 2014 at 08:32

      Helt rätt. Vet inte ifall han är skyldig eller ej, skiter faktiskt i vilket. Största brottslingarna är ändå i näringslivstoppen och riksdagen. Som du skriver finns det ingen anledning att erkänna. klart man vill slippa sitta inne om det finns en chans att slippa.

  • Jon Jonen Engqvist
    10 February 2014 at 06:50

    Diaz bröderna röker på, Thiago Silva misshandlar och mordhotar, vår käre Chael Sonnen (som har extremt många fans) skattefuskar (vilket har extremt höga straff) och Reza snor designerväskor…. titta titta.. flera fighters bryter mot lagen.
    Jämför brottens straffvärde mot varandra innan ni spottar sönder datorn med ert svavel.

    Alla lagbrott är dåliga. Jag tror att många här har brutit mot lagar (exempelvis piratkopiering som ger högre böter än dråp).. Reza är en idiot som begått brottet (trots han nekar), men snälla….
    Reza är extremt underhållande i sina matcher och har stort hjärta och talang. Jag tror att han ångrar det som hände och, men gjort är gjort. Han skadade ingen och förtjänar att visa att han är en annan människa. Det är enligt mig inte ett allvarligt brott för att hela Sverige att betrakta honom som om han våldfört sig på barn..

  • anders
    10 February 2014 at 07:16

    Bort med tjuven!
    Snubben förnekar ju in absurdum vad han gjort vilket tyder på noll ånger.
    SC tänker bara på pengar och försöker desperat fylla sina halvtomma galor.
    Man skäms för sporten…

  • Curt Johnson
    10 February 2014 at 07:43

    Jag tycker att all kritik har gått till drift.

  • “Målarn”
    11 February 2014 at 03:24

    Jag skiter i vad han har gjort. Är han fri och vill gå in i buren man mot man med nån annan vildsint sate så låt honom göra det. Det är inte curling det här, klart det kommer halkas både hit och dit jämfört med andra sporter. Låt fanskapen slåss så länge det sköts inom sportens regler. In med den där nazi-huligan-ryssen/tysken som blev stoppad innan UFC-debuten också. Ingen bakgrund eller politisk inriktning spelar roll när du står där öga mot öga med din motståndare så varför ska vi bry oss?

    Argumentet att Reza skulle sjunka pga att han inte erkänner och ber om ursäkt till fansen faller på att han helt enkelt inte har något att vinna på att erkänna, rent juridiskt. I hans skor hade jag nekat också, oavsett egentlig skuld.

  • Rolle
    12 February 2014 at 11:20

    sitter och läser igenom alla komentarer. Det bevisar bara hur patetiska och omogna vissa av er här som inte ens har någpt annat att göra än att sitta och säga reza hit och reza fit väskrytare osv.. reza är en fantaistisk fighter men det han har gjort (om han gjort det) är oacceptabelt för svensk mma och sina fans det visar bara värdigheten. MEN han är en absolut världsklass figher och jag hoppas att han lär sig av sina misstag och går vidare … det är aldrig försent

  • Koooooo
    25 April 2014 at 08:31

    HEHE

  • Svara

    Senaste kommentarerna
    Omröstning

    Vem borde Alexander Gustafsson möta i sin UFC-comeback?

    Visa resultat

    Loading ... Loading ...