Nunes verkar få stormatchen som hon har varit ute efter. Foto: Vince Cachero

Amanda Nunes knockar Ronda Rousey på nolltid

Amanda Nunes fullständigt dominerade Ronda Rousey och avslutade henne under minuten.

Frågan många ställde var hur Ronda Rouseys (12-2) striking förbättrats under hennes 13 månader långa frånvaro. Och den frågan gav mästarinnan Amanda Nunes (14-4) ett snabbt svar på.

Nästan omedelbart träffades Rousey av flera hårda slag och såg i princip lika vilsen ut som när hon mötte Holly Holm (10-2). Skillnaden var att Nunes inte släppte foten från gasen och istället fortsatte att överösa henne innan en stående teknisk knockout blev ett faktum, 48 sekunder in i matchen.

Resultat: (C) Amanda Nunes besegrade Ronda Rousey #1 via TKO (slag) i rond 1 (0:48)

Kategorier
Amanda NunesExklusivt på MMAnyttRonda RouseyUFCZ-Klistrad artikelz-Senaste Nytt
86 Kommentarer
  • Hiho
    31 december 2016 at 06:49

    Inte ens nära.

  • murrayculix
    31 december 2016 at 06:50

    Hahahaha. Fotboll är mer än en sport, okej då vet vi.

    • Erik Hellborg
      31 december 2016 at 06:50

      ”Drottningen” vaju ändå me i matchen några sek. Kanske va d han menade? ;)

      • murrayculix
        31 december 2016 at 06:56

        Yes, han gick mig på nerverna med sitt narcissistiska beteende och okunskap.

        • Erik Hellborg
          31 december 2016 at 07:09

          A det var en rejäl miss i tipset där hehe ;)

          Vet inte va man ska säga om Ronda. Pensionen nära? Hon byggde WMMA, absolut. Men den har kommit ikapp och sprungit förbi. ”One trick pony”-grejen är död sen länge på den här nivån och Ronda har nu blivit demolerad 2 matcher i rad.

          Slutet här eller?

          • murrayculix
            31 december 2016 at 07:27

            Precis. Alla som inte tjänade pengar på att blåsa upp Ronda till en övermänsklig fighter som kunde slå vilken man som helst, visste att tiden skulle hinna ikapp henne.
            Hon mötte helt enkelt blåbär som inte förstod hur man försvarar sig mot armlås. En gång i tiden funkade enkla submissons i herrarnas division men den tiden är förbi sedan länge. Hennes standup är katastrof och det tar år att bli en bra boxare som jag har förstått det. Hon har inte ens en atletisk kropp, ser tung och klumpig ut mot atletiska tjejer som Nunes och Holm.

          • p.MAX9999999
            31 december 2016 at 08:09

            Fast har inget med att vara atletisk att göra. Hennes fotarbete är helt enkelt mycket sämre än de två tjejerna.

          • murrayculix
            31 december 2016 at 05:13

            Okej så personer som är mer atletiska, Alltså har bättre fysik och kortdination och är bättre byggda för fighting har ingen fördel när det gäller fotarbete etc? Tänk före du skriver besserwisser.
            Det kvittar hur mycket Ronda tränar hon har inte de rätta förutsättningarna, Hon är tung och klumpig, bara att inse fakta.

          • p.MAX9999999
            1 januari 2017 at 11:57

            Du har fan sämre på läsförståelse än vad Ronda har fotarbete :D. Ronda är inte oatletisk. Hon har tävlat i OS i judo ffs. Man kan vara ”klumpig” men fortfarande vara bra på fotarbete, se typ Mark Hunt. Fotarbete har så många fler dimensioner än att vara lätt på fötterna och studsa runt mycket.

          • murrayculix
            1 januari 2017 at 01:07

            Det är hon visst hon är en klumpeduns jämfört med atletiska tjejer som Nunes och Holm. Dem har allt hon inte har, hon kan inte ens dra iväg en kordinerad spark. Judo är en liten skitsport utan riktig konkurrens. Sen visste jag redan innan du svarade att du skulle dra upp manliga heavyweights som bevis på att man inte behöver vara atletisk. Mark Hunt har flera attribut som ronda inte har, extrem knockout power I stort sett alla fighters i de lägre viktklasserna har en atletisk fysik och ronda har inte förutsättningarna för att bli en bra kordinerad stand up fighter som kan konkurrera med de allra bästa. Mark hunt blev aldrig ufc champ eftersom han saknar något och alla vet vad det är. Ronda kan förbättra sitt fotarbete men kommer ändå inte ha en chans att stå och tradea med Nunes. Tror du man bara kan träna till world class standup med en avrage fysik, haha, dröm vidare.
            Skönt att du tror att de enda Ronda saknar är fotarbete, asgarv.

          • p.MAX9999999
            1 januari 2017 at 01:15

            Ännu en gång svarar du på massor av saker jag varken skrivit eller påstått?

          • Erik Hellborg
            31 december 2016 at 11:36

            Verkligen katastrofal standup. Att hon ens ger sig in i den leken eju sånt extremt minus till hennes management. Igen!

  • Erik Hellborg
    31 december 2016 at 06:50

    Hur gick det för ”Drottningen”? ;)

    Trodde och hoppades som fan på Nunes. Underbart. Grym fighter och värdig mästarinna

  • Profilbild på Pierre Persson
    Pierre Persson
    31 december 2016 at 06:52

    Om Cody var respektfull efter fighten så var det det sista Nunes var, stå och hoppa som en femåring.

    Pinsamt av Rousey, inte ens nära…

    • Erik Hellborg
      31 december 2016 at 07:05

      Ja d kan jag hålla me om. Men kan också tycka att UFC byggt upp hela den här larviga ”Fear the return” kampanjen och gett Ronda privilegier. Sen sopar Nunes banan med henne på några sek å då kom det ut en del frustration.

      Cruz gav oxå Cody alla chanser att vara respektfull genom att vara kvar och erkänna sig besegrad medans Ronda (som ett barn) redan var på planet hem.

      Jäkla match av Cody dock. Trodde ja aldrig. Hatten av :)

      • Johan
        31 december 2016 at 07:20

        Tror nog inte Cody tänkte ”Cruz är kvar i oktagonen, då ska jag vara respektfull”. Alltid tyckt Nunes har lite osympatiska drag.

        • Erik Hellborg
          31 december 2016 at 08:05

          Tror ja definitivt han hade koll på. Det var väldigt mycket high-fiveande, kramar och handskakningar mellan båda fighters och teamen efter 5e ronden.

          Cruz visste att han förlorat, hela hans kroppsspråk visade det och Cody hade garanterat koll på läget. Således fick Cruz respekt från Cody i segerintervjun och han visade själv upp väldigt god sportsmanship,

          Säger inte at Nunes visade upp nån sportslig sida eller jämför med Cody. Men åter igen, att som mästarinna få så lite attention från arbetsgivaren och istället bygga upp ex-mästaren som uppenbarligen inte håller i närheten av nuvarande divisionens toppskikt är respektlöst i sig. Men money talks som vanligt :-)

          Sista gången man bygger upp Ronda Rousey dock gissar jag…..

          • Profilbild på Pierre Persson
            Pierre Persson
            31 december 2016 at 11:21

            Då ska hon väl prata om UFC isåfall och inte håna Ronda Rousey?
            Om din arbetsgivare lyfter fram någon annan istället för dig, går du då direkt till arbetsgivaren och talar med denne, eller väljer du att basunera ut vilken värdelös person den andra är inför öppen ridå?

            Ronda är anledningen till att någon ens vet vem fan Nunes är.

          • Erik Hellborg
            31 december 2016 at 11:35

            Hey man , jag e inget större fan av osportslighet :) Du måste isf avsky Ronda som säkert innehar nåt inofficiellt rekord av dåligt sportmannaskap.

            Ronda hjälpte till å bygga upp WMMA. Håller me helt. Va ska Nunes göra åt d? Inte spöa skiten ur henne? Va oändligt tacksam? Fuck that! Dom e där för å fajtas. Ronda har betett sig som en osportslig barnunge i flera år. Nu har den här divisionen sprungit ifrån henne å det ska bli skönt att slippa daltandet med UFCs största baby.

            Som man bäddar får ligga Ronda. Goodnight ;)

          • Profilbild på Pierre Persson
            Pierre Persson
            31 december 2016 at 11:41

            Hur gammal är du om jag får fråga? Du använder dig utav en femårings retorik.
            ”Men Ronda då? Hon har ju också varit dum”
            Och vem har sagt att Nunes inte får vinna mot Rousey?

            Att under större delen utav intervjun efteråt bara snacka skit om den som banat väg för en är bara äckligt i min bok, men jag antar att det beror på hur man blev uppfostrad av sina föräldrar.
            Att hon sedan inte lämnar det där, utan väljer att fortsätta håna på twitter är bara ynkligt.

            Tråkigt att MMA blivit ett tillhåll för dampungar som inte bryr sig något om respekt för vare sig motståndare eller andra utövare, utan det är helt ok att slänga ur sig vad som helst.

          • Erik Hellborg
            31 december 2016 at 11:54

            Ålrajt ;-) Ja säger bara att Ronda ”i min bok” betett sig som en av dessa dampungar du pratar om utan något av respekt för vare sig sina motståndare eller andra utövare.

            Hon får samma respekt som hon visat andra. Miesha Tate, Holly Holm t ex. Behöver inte vara precis på samma sätt som Nunes var respektlös eller vad du nu gråter ut om men respektlöst oavsett.

            Lessen att din idol blev pensionerad inatt, men det var nog dags helt enkelt :-)

          • Profilbild på Pierre Persson
            Pierre Persson
            31 december 2016 at 12:34

            Men lilla gubben, vi pratar om Nunes nu, löjligt att då dra in Rousey.
            Så bara för att hon varit respektlös så är det ok för Nunes att vara det?
            Klarar du av att ha två tankar i huvudet samtidigt?

          • Erik Hellborg
            31 december 2016 at 02:08

            Visste inte att jag skrev en så avancerad kommentar ;)

            Du för fundera lite på den å återkomma om det sjunkit in.

            Lycka till å gott nytt Miss Rousey! ;)

          • Profilbild på Pierre Persson
            Pierre Persson
            31 december 2016 at 05:12

            Du gör det ju legitimt för Nunes att bete sig osportsligt ”bara för att Ronda gjort det”.
            Som sagt verkar du inte kunna hålla mer än en tanke i huvudet på en och samma gång.

            Hade det varit det omvända hade jag tyckt det varit dåligt utav Ronda, du däremot hade väl kaskadspytt ut dit hat mot den som banat väg för kvinnor i UFC.

          • Erik Hellborg
            31 december 2016 at 06:02

            Tror inte d. Men vi får väl aldrig veta eftersom din lilla älskling vart pensionerad av Nunes nävar inatt eller hur? ;)

            Lets just agree to disagree buddy!

            Gott nytt (igen) ! :)

          • Val Venis
            31 december 2016 at 11:44

            +1 på den, håller fullständigt med dig här.

    • Profilbild på Sepenoob
      sepenoob
      31 december 2016 at 07:05

      Ja sjukt respektlös.

    • Steve Navy
      31 december 2016 at 09:56

      Nunes lyder INTE under JANTE lagen och då är det ok att vara glad för sin egen skull.
      Nunes ska hyllas, Ronda…nja, vad gjorde hon där?
      Edmund Traverdyan gjorde ett uruselt jobb igen – shame on you!

      • Profilbild på Sepenoob
        sepenoob
        31 december 2016 at 10:22

        Skillnad på glad för sin egen skull och håna och skrika om retirement efter man vunnit mot den som tog in tjejerna i UFC.

        • Steve Navy
          31 december 2016 at 10:39

          Det skall tolkas ”mellan raderna” och var riktat mot UFC.

          • Profilbild på Pierre Persson
            Pierre Persson
            31 december 2016 at 11:18

            Nej, det ska tolkas som att hon var sjukt respektlös mot Ronda Rousey, anledningen till att någon ens vet vem Nunes är.

            Är hon så feg att hon inte vågar adressera UFC direkt, utan att håna sin motståndare, då önskar jag heller all olycka i sin karriär.

          • Steve Navy
            31 december 2016 at 11:37

            Helt fel, det är precis tvärtom, om hon adresserar UFC direkt så kan hon glömma sin karriär. Endast CMc kan adressera UFC direkt, så hon måste agera subtilt.

          • Profilbild på Pierre Persson
            Pierre Persson
            31 december 2016 at 11:42

            En fegis med andra ord.

            Utan Ronda hade hon kunnat glömma sig karriär.

          • Steve Navy
            31 december 2016 at 11:51

            Don´t be stupid and battle the battles you can´t win….dvs mot UFC. To make a point kunde gjorts snyggare men det är det enda det är. Visst har hon Ronda att tacka för sin karriär, vilket hon också tackat henne för offentligt.

      • Profilbild på Pierre Persson
        Pierre Persson
        31 december 2016 at 11:17

        Skillnad på att vara glad över att man har vunnit och hoppa och skutta som om man precis vunnit på lotto.
        Sedan hennes snack i intervjun efteråt, nej fy fan, där sjönk hon som en sten.

        Sedan har detta inte något med jante att göra, vet inte hur du fick in det i detta sammanhanget.

        • Steve Navy
          31 december 2016 at 04:55

          Hur många ggr ska du ändra på din text?

          Pierre, du är Jantelagen i persona.

          • Profilbild på Pierre Persson
            Pierre Persson
            31 december 2016 at 04:59

            Du får nog ta och lära dig vad jantelagen innebär innan vi kan fortsätta.
            Ingenstans har jag sagt att Nunes inte får vara glad över att hon vunnit, däremot att håna den som banat vägen för en är ynkligt i min bok.
            I din verkar det vara helt annorlunda, det gör dock inte mig till att vara någon förespråkare av jantelagen.

            Så åter igen, läs på vad den innebär innan du yttrar dig nästa gång.

          • Steve Navy
            31 december 2016 at 05:30

            Du får nog ta att läsa på jantelagen lite bättre nästa gång om vi ska fortsätta det här.

            Att ondgöra sig över och känna sig besvärad över Amandas glädje som du gör men dina ord ”att vara glad över att man har vunnit och hoppa och skutta som om man precis vunnit på lotto, vem som helst såg att det endast var för att provocera och håna.” Det är Jantelagen i sin ädlaste form personifierad av dig min gode nemesis.

            Läs på och svara inte förrän du har något vettigt att säga.

            P.S
            Gott nytt år på dig och ändra nu inte i din egen text.

          • Profilbild på Pierre Persson
            Pierre Persson
            1 januari 2017 at 01:39

            Det har inget med jantelagen att göra.

          • Steve Navy
            1 januari 2017 at 08:15

            Pierre, skärpning.

          • Profilbild på Pierre Persson
            Pierre Persson
            1 januari 2017 at 11:58

            Är nog du som ska skärpa dig. Jantelagen har ingenting med det här att göra.
            Nunes är onekligen bättre än Ronda och många andra i divisionen, det är dock inte detta handlar om utan om att hon hånar Ronda efteråt.

          • Steve Navy
            1 januari 2017 at 12:20

            Så du menar att ”hoppa och skutta som om man precis vunnit på lotto” inte kan vara ett utslag av glädje? Utan måste vara ett hån….????
            Det Pierre är precis vad Jantelagen handlar om.

            Jantelagen är ett negativt sätt att beskriva attityder gällande individualitet och framgång. Man får inte sticka ut och tro att man man är bättre än andra, det bästa är att vara en i mängden.

          • Profilbild på Pierre Persson
            Pierre Persson
            1 januari 2017 at 12:45

            Snark, vad är det vi pratat om till störst del? Du stirrar dig blind på just det? Du måste vara en kul person att ha och göra med.. ”Men du sa ju så här där!!”

            Ja, jag tycker att det såg ut som att hon endast gjorde det för att provocera. Det betyder dock inte att jag inte tycker att hon får vara glad.
            Du skrev ju precis vad jantelagen innebär, men ändå verkar du inte förstå vad den inbegriper?

          • Steve Navy
            1 januari 2017 at 01:08

            Nej, det är ingen idé, du måste vara förståndshandikappad på nåt sätt!

          • Profilbild på Pierre Persson
            Pierre Persson
            1 januari 2017 at 01:54

            Då har vi något gemensamt isåfall.

    • Val Venis
      31 december 2016 at 11:43

      Tror att adrenalinet kickade in när Buffer presenterade henne som vinnaren, jag ser absolut inga fel med att hon firade så.
      Jag tycker att Ronda har varit jävligare mot sina motståndare vid flera av hennes vinster. Karma is a biacth.

    • Profilbild på Ken Allaga
      atnek
      4 januari 2017 at 09:15

      Ja gud, hur vågar hon vara respektlös genom att vara glad.. Fy på henne! Du är dummare än en påse småsten.

  • p.MAX9999999
    31 december 2016 at 06:52

    Haha daum :D

  • Johan
    31 december 2016 at 07:00

    Nunes är verkligen en dålig vinnare. Saknar helt känsla för feeling…borde ta en bok ur Codys kapitel :)

    Lite chockad även om man visste detta kunde hända. Men Ronda var nog fan ännu sämre än trodde hon kunde vara som sämst. UFC-karriären är antagligen död, filmkarriären kommer ej må bra av detta. Hade hon självmordstankar efter senast så..

  • FestivusMiracle
    31 december 2016 at 07:03

    Jag ville att hon skulle förlora men inte efter 48 sekunder. Tycker synd om henne! Hon kan inte må så bra nu

    • Erik Hellborg
      31 december 2016 at 07:10

      A hon såg rätt förstörd ut.

      Hoppas bankkontot tröstar lite….

  • Johan
    31 december 2016 at 07:37

    Nunes rond1 5ggr pengarna är nog en kandidat till bästa spelet nånsin sett till matchbilden med facit på hand :)

    • Ashkan De Lavar
      31 december 2016 at 09:34

      Ja det har du rätt i. Ibland är vissa saker så uppenbara men ändån blir man som tipsare påverkad av omgivningens hype. Sitter man på en talkshow efter sin första förlust och pratar om självmord. Då har man de inte lätt att komma tillbaka mentalt.

  • Profilbild på Anders
    Batman
    31 december 2016 at 07:51

    Nunes var klart bäst. Ronda var chanslös. Hatten av för Nunes fighting under matchen. Hon är helt klart en bra fighter. Ingen tvekan. Nästa match blir definitivt spännande då det finns två intressanta utmanare! (kanske fler?)

    • Val Venis
      31 december 2016 at 11:40

      Det var väl rätt klart att Nunes var bäst när hon lekte med Ronda och avslutade henne under minuten?

      • Profilbild på Anders
        Batman
        31 december 2016 at 12:37

        Javisst, jag var något trött och skrev en slarvig kommentar. Det var inte nödvändigt av mig att påpeka att Nunes var klart bäst, eftersom det var självklart för alla! Tror du att hon kommer att dominera i divisionen en längre tid?

        • Val Venis
          31 december 2016 at 12:41

          Njae, jag tror hon kan få det betydligt svårare mot några av de andra kvinnorna så lurar strax under.

  • Ashkan De Lavar
    31 december 2016 at 08:54

    ”Hon hade vunnit över Floyd mayweather” . Hennes taktik, försöka gå fram och ta tag i motståndaren. När motståndaren rör sig så går det inte. Amanda boxades mycket mycket slarvigt men det kanske hänger ihop med att rodna ändån var slagrädd, extremt dåligt fotarbete, extremt dåligt av ronda. Så kanske de går när man blir kaxig och börjar utmana en av tidernas bästa boxare?

    • p.MAX9999999
      31 december 2016 at 09:03

      Floyd är känd för sitt nedtagningsförsvar ;)

      • Ashkan De Lavar
        31 december 2016 at 09:25

        Nunes behövde inget nedtagningsförsvar :) hon behövde bara röra sig bakåt och slå samtidigt. Ungefär som miocic gjorde mot werdum. Nunes hade ingen bra boxning i denna matchen ens men de behövdes inte mer. Ronda var slagrädd och försökte rusa som en tjur. Ronda hade inte ens varit nära till att ta ner Floyd helt utan att träna nedtagningsförsvar. Alla kan ”boxas” när de står stilla och mot en måltavla som inte rör sig. Riktiga boxare kan slå samtidigt som de är i rörelse, framåt, bakåt och i sidled.

        • p.MAX9999999
          31 december 2016 at 10:19

          ”Allt som krävs är att röra sig bakåt och slå” sånt har boxare sagt i evigheter :D. Det funkar om någon panikrusar mot en ja, men inte för att tex stoppa en nedtagning. Sen om Ronda skulle lyckas komma i klinch, speciellt när hon använder sin ”armenian slap” är en helt annan femma.

          • Donnart
            31 december 2016 at 11:22

            Du jämför på allvar Nunes nivå på Boxning med Floyds? Om inte Ronda kunde komma in i klinch den här matchen så skulle hon inte ha skuggan av en chans att göra det mot Floyd. Snacket om att Ronda skulle besegra Floyd var hype av det mest korkade och osunda slaget vilket vi alla borde veta nu.

          • p.MAX9999999
            31 december 2016 at 11:32

            Nej, när har jag gjort det? :D

          • murrayculix
            31 december 2016 at 05:21

            Det har du visst du är lika korkad som går på Danas trollningar och överhypande av sina kvinliga fighters. Det skulleta floyd en månad att träna sig till ett bättre nedtagningsförsvar än vad de här tjejerna har. Vet du hur mycket dessutom starkare en man är i överkroppen? Det hade inte varit en match för honom, särskilt när tjejerna är extremt dåliga brottare.

          • Ashkan De Lavar
            1 januari 2017 at 01:51

            Håller med dig fullkomligt. Tro mig om en atletisk talang som Floyd hade tränat take down defence 1 år i yngre dagar. Så hade inte Ens en manlig mma stjärna fått ner honom särskilt lätt. Vissa här tror att man hoppar på en ny sport helt utan träning.

            Fast mot Ronda hade han inte behövt träna ett pass. Han hade knockat henna snabbt. Hon hade inte ens lyckats röra honom. Inte ens snudda honom. Kan inte canelo alvarez eller Manny pacquiao göra det så är det ren ironi att säga att Ronda hade.

          • p.MAX9999999
            1 januari 2017 at 11:59

            Canelo och Manny försökte på många nedtagningar eller? :D

          • p.MAX9999999
            1 januari 2017 at 12:02

            Mycket möjligt. Har aldrig sagt att Ronda skulle vinna över Floyd. Det enda jag tycker är lustigt är att när hon förlorar mot andra mma-fighters så betyder det per automatik att hon skulle förlora mot en boxare. Sen att du drar upp skillnad i överkroppsstyrka visar hur lite du faktiskt vet om brottning :p.

        • Profilbild på Jonas Frizell
          carabinieri
          31 december 2016 at 04:58

          Kolla Nunes min när hon påbörjar avslutet. Hon skrattar. Hon vet att hon i sammanhanget har en amatörboxare framför sig. Då kan man vara lite slarvig.

  • Steve Navy
    31 december 2016 at 09:44

    Who is Ronda Rousey….?

  • Steve Navy
    31 december 2016 at 10:05

    Shes got holes in her game. Yeah, and nothing had changed since last fight. Edmund Traverdyan, didn’t you learn anything from the Holm fight????

  • Anders
    31 december 2016 at 10:30

    Enligt ryktet ska Fotboll_Mer_Än_En_Sport! ha blivit portad inom MMA – världen.
    ;)

  • juelz
    31 december 2016 at 11:50

    I’m not surprised… Jag har sagt det från början, möter Ronda en riktig striker så förlorar hon. Amanda Nunes har striking på en helt annan nivå än Ronda. Helt seriöst så började jag skratta när Ronda körde kycklingdansen, hon kan ju knappt ta en jabb på hakan.

    Jag tycker att det är kul att nivån har blivit bättre i de kvinnliga divisionerna, de finns ett par stycken nu som håller hög nivå. Motståndarna Ronda mötte i början, var är de idag?

    • Yourston
      31 december 2016 at 05:08

      Stämmer. Och detta visar vilken produkt Ronda varit: pga sin kaxiga attityd och att hon i vissa fall gör sig bättre på bild än de flesta andra i divisionen så har ufc storsatsat på henne. Främst genom att ge henne lätt motstånd. De gör likadant med Paige Van Zant. Och hur dålig är inte hon på en skala från 8-30 000?

      • Profilbild på Peter Andersson
        Peter Andersson
        6 januari 2017 at 04:49

        Vilka borde hon mött som inte mött då? Ronda alltså.

  • jlz
    31 december 2016 at 02:04

    Jag sa igår att ”Jag tippar att Ronda Rousey kommer att dö i ringen inatt”. Det läskiga var att det bara är dommare Herb Dean som räddar mig från att få rätt. Ronda in på mental-akuten igen. Ingen kvinnlig fighter kommer någonsin att kunna stå upp mot Amanda Nunez utan att riskera livet. Kanske Holly Holm kan ha skuggan av en chans.

    • Johan
      31 december 2016 at 02:15

      Eller Valentina.

    • Yourston
      31 december 2016 at 05:11

      Massvis med kvinnliga fighters kommer säkert kunna ta Amanda. Det handlar främst om att Ronda är överskattad. Kvinnorna är, utvecklingsmässigt, i ett mycket tidigt skede i mma, med undantag Cyborg.

  • Profilbild på Peter Andersson
    Peter Andersson
    6 januari 2017 at 05:09

    Är det här ett kommentarsfält eller VM i att sparka in öppna dörrar?

    Det stora med Ronda är ju hur hon lyckades vinna alla dom där matcherna TROTS sin striking och TROTS att alla visste precis vad hon ville göra.

  • Svara