Nate Diaz och Conor McGregor inför UFC 196. Foto: Mazdak Cavian

SENASTE NYTT: Conor McGregor är tillbaka på matchkortet för UFC 200

BREAKING NEWS! Conor McGregor är tillbaka på matchkortet för supergalan UFC 200. Efter en vecka av bråk mellan den irländske fightern och UFC angående hans medverkan under UFC 200 verkar det nu som om stridsyxan är nedgrävd igen. Diaz vs McGregor 2 är återigen supergalans huvudmatch.

Det är Conor McGregor som via Twitter meddelar att han är tillbaka på matchkortet för UFC 200 igen. Hans tweet har snappats upp av nyhetsredaktioner över hela världen och handlar om att bråket mellan irländaren och UFC nu är till ända. Vi kommer alltså att få se den färgstarke fightern medverka under den kommande supergalan. Trots allt.

Beefen mellan UFC och McGregor har varit den stora snackisen under hela förra veckan när den kulminerade inför öppen ridå i och med att ”The Notorious” deklarerade att han inte ämnade avbryta sin träning på Island för att medverka i presskonferensen. Detta resulterade som bekant i att White helt sonika plockade bort McGregor från matchkortet.

Nu är alltså fejden till synes över och “The Notorious” kommer som planerat att möta Nate Diaz i en returmatch i weltervikt som kommer att kröna matchkortet för UFC 200.

Galan kommer att gå av stapeln i T-Mobile Arena i Las Vegas, Nevada, den 9 juli.

Vad är din reaktion på denna nyhet? Hiss eller diss?

Följ MMAnytt's Youtube kanal idag - Nordens ledande nyhetssajt för MMA, UFC och kampsport!
Kategorier
Conor McGregorNate DiazNyheterSenaste NyttUFCZ-Klistrad artikel

MMAnytt startades den 3 februari 2008 och har sedan dess växt till att bli Sveriges största kampsportssida. MMAnytts mål är att med journalistisk anda täcka och vara med och utveckla MMA i främst Sverige, men även andra nordiska länder.
57 Kommentarer
  • Danne
    25 April 2016 at 08:53

    Conor lyckades igen, trodde inte Dana skulle ändra sig. När han väl bestämt sig för att sätta ner foten så…men money talks.

    • oxm
      25 April 2016 at 10:41

      Tror att Conor fick också ge med sig. Dana sa att Conor var den som behövde höra av sig till honom och det gjorde han säkert. Det vi ser är inte allt som händer. Dom har säkert pratat fram och tillbaka. Men båda fick nog ge med sig inte bara Dana

      • Fotboll_Mer_Än_En_Sport!
        25 April 2016 at 10:42

        Men det är lite värre för Dana

        • oxm
          25 April 2016 at 10:57

          Tror jag inte. Varför skulle det vara det? Dana kommer att jobba som vanligt med ell utan Conor. Göra det han alltid gör. Tror att Conor fick ge med sig en del och fick ett uppvaknande när han blev utesluten från eventet. Så tror faktiskt att det var värre för Conor när han förstod att han inte kunde göra som han ville, att det fanns en gräns.

          • Filip Beast
            25 April 2016 at 12:13

            dana behöver pengarna

          • oxm
            25 April 2016 at 12:23

            UFC har haft mer än 200 event. Conor har varit känd i kanske 10 av dom. UFC blev stort innan och utan Conor. Och har dragit in mycket pengar utan honom också. Så tror inte det + tror att Conor fick ge med sig också. Tror också det var Conor som kontakta UFC för att lösa alltihopa efter UFC tog bort han

          • Filip Beast
            25 April 2016 at 03:37

            Tror dock inte någon dragit in så mycket pengar som han gjort men ja..sen har ju ufc bekräftat någonting än, eller?

          • oxm
            25 April 2016 at 11:38
          • Filip Beast
            26 April 2016 at 06:06

            Precis, bara ännu mer spel “gäsp”:)

          • Fotboll_Mer_Än_En_Sport!
            25 April 2016 at 03:51

            Vad mer ska han göra? Han kom inte på en presskonferens som alla va tvungna till att komma till och han är ändå med och ska fightas fast än Dana sa att han inte skulle vara med. Sen vad som hände bakom kulisserna vet man inte men utåt sätt så örfilade Conor the ufc.

          • oxm
            25 April 2016 at 11:36
  • Robin Stjernström
    25 April 2016 at 09:05

    Jag tycker Conor hade helt rätt i sitt långa utlägg. Det är mycket viktigare att förbereda sig för en fight än att åka runt och göra PR. Så helt rätt att han är tillbaka på kortet.

    • oxm
      25 April 2016 at 10:38

      Ja klart att det är bättre att förberedda sig för en fight än PR men varför ska han slippa och ingen annan? Varför ska han få fördel mot sin motståndare. Nate måste göra PR och skita i träning medans Conor slipper och kan träna utan avbrott. Är det rättvist mot Nate? + om han är tillbaks i kortet tror inte att han kommer att slippa PR:et

      • Fotboll_Mer_Än_En_Sport!
        25 April 2016 at 10:40

        Nate struntar i det. Nate sa ju själv jag vill inte möta någon annan än Conor.

        • oxm
          25 April 2016 at 10:46

          Ja men han får ändå fördel. Och hur är det med alla andra som ska fightas den kvällen som också hade hellre velat träna hellre än att göra PR? Då kan dom också slippa

          • Fotboll_Mer_Än_En_Sport!
            25 April 2016 at 03:53

            Nej dom kan inte för ingen av dom har bidragit till företaget ens en bråkdel av det Conor bidragit med. Conor har förändrat sporten och enligt vad Jon Jones och Dana White sagt så tack vare Conor så har mer och mer kändisar börjat kolla på ufc tack vare Conor. När de andra kan bidra ens hälften lika mycket då kan man börja snacka om vad de får och inte får göra. Är det rättvist? Nej men det är så det funkar.

          • Pierre Persson
            25 April 2016 at 09:53

            På vilket sätt har Conor förändrat sporten? Är du ny inom MMA?

          • oxm
            25 April 2016 at 11:06

            Haha ja tror han är det

          • Fotboll_Mer_Än_En_Sport!
            26 April 2016 at 05:24

            Med Muhammed Ali personligheten har han förändrat väldigt mycket. Med att komma med en sådan stor fan-base Jon Jones och Dana White har båda sagt att tack vara Conor så är mer och mer kändisar intresserade av sporten.

          • oxm
            25 April 2016 at 11:06

            Har dom inte bidragit till företaget inte ens till hälften? Va pratar du om? Det är klart dom har. Tror du att UFC inte existera innan Conor, eller? UFC har varit stor innan Conor. Och vems förtjänst var det? Jo, alla dom du säger inte har bidragit ens till en bråkdel av vad Conor har bidragit. Utan alla dom hade inte UFC funnits ens och så hade ingen förmodligen vetat vem han va. Conor har gjort 2 stora event så har han förändrat sporten, haha? Hur har han förändrat sporten? Nä, det är klart dom inte kan slippa precis som Conor kan inte heller. Så det verkar inte vara så det funkar, han höll på att bli borttagen för att han trodde det va så det funka. UFC har gjort över 200 events, Conor har varit med i 2 stora. UFC har dragit in stora pengar innan Conor. Conor har bidragit med 2 stora events medans flera av dom andra fightarna har fightats många flera events och i flera stora också.

          • oxm
            25 April 2016 at 11:52
        • oxm
          25 April 2016 at 11:35

          Såg att Dos Anjos fick flyga från Singapore för att vara med i den första pressträffen och skulle resa tillbaks nästa dag. Han fick avbryta sin träning för det och resa en lång väg fram och tillbaka. Varför ska ska inte Dos Anjos slippa också då?

          • Khim
            25 April 2016 at 01:49

            Money talks, om han hade gjort 400 mile till mitt bolag och jag vet om jag låter han va med på UFC 200 så kommer han göra mig ännu rikare så hade jag låtit han komma undan med detta… om UFC inte låter han fightas på UFC 200 så kommer jag be Mazdak lägga upp en bild på mig i sting :)

          • oxm
            25 April 2016 at 11:13

            400 mille? Kr ell dollar? Hur vet du dom siffrorna? + att det finns flera fighters där som har bidragit med många miljoner också. Ok, för mig låter det inte så smart att låta han komma undan för då riskerar du att förlora kontrollen över “ditt bolag” med en person som kan göra vad han vill när han vill och en massa andra anställda som känner, med all rätta, att dom har bidragit med mycket ska behandlas sämre än han. Hur tror du dom kommer att agera då? Conor är inte den enda fightern i UFC och han är inte den enda som drar in pengar. Hur tror du att UFC har klarat sig i över 200 event? Han ska fightas på 200 och dom har kommit överens om nåt och tror inte han kommer att slippa PR:n + verkar inte som money talks, eller iallafall hans money, han trodde det och höll på att bli borttagen från eventet

          • Fotboll_Mer_Än_En_Sport!
            25 April 2016 at 03:46

            Om vi ska prata om rättvisa då har du en poäng men livet är inte alltid rättvist, speciellt när människor har med saken att göra. Nu är det så att Conor is the company like half a wiseguy så det är bara att acceptera.

          • oxm
            25 April 2016 at 11:17

            Det är han ju inte. Det är bara han som säger det, inte UFC. Om han va det varför blev han borttagen från UFC 200. Låter inte som han är en wiseguy haha. Conor är anställd av UFC inte han som anställer UFC. Han har skrivit på en kontrakt med UFC för att få lov att fightas hos dom så hur är han en wiseguy haha?

          • Fotboll_Mer_Än_En_Sport!
            26 April 2016 at 05:22

            Jag sa dock half a wiseguy. :-) vi får se hur det hela slutar

      • Robin Stjernström
        25 April 2016 at 10:42

        Nää asså det jag menar är att PR över lag inte ska ta så stor del i förberedandet av en fight för samtliga. Det kan nog vara en anledning till alla skador, att dem tappar fokus, får mindre tid för träning och därmed stressar och blir slarviga i sitt förberedande. Borde mer vara promoterns jobb att promota än fighterns, en fighter ska komma och slåss… Visst lite PR måste man ju göra men det är ju på tok för mycket.

        • oxm
          25 April 2016 at 10:50

          Jaja klart håller med att dom borde få ha mindre PR om dom vill men så ser det ut på UFC, dom skriver kontrakt med dom och vet att det är så. En annan tanke kanske är att UFC kanske hade inte blivit så stort utan den här PR:n. PR är viktigt. Men så ser det faktiskt ut i boxning också. Där reser dom runt hela världen och PR:ar så att det är inget unikt för UFC

          • Clara fioata
            25 April 2016 at 10:59

            I boxning får dom dock betalt för att göra PR, det får dom inte i UFC i dom flesta fallen. Tycker det inte är mer än rätt att låta conor slippa för den här gången.

          • oxm
            25 April 2016 at 11:32

            Nä, dom får inget extra för att dyka upp i presskonferanser ell gör reklamvideon. Dom får betalt när dom gjort fighten, PR ingår i deras jobb. + I UFC får dom också betalt, för det ingår i deras arbete och det är det dom får lön för också. Såg nu i presskonferansen, att Dos Anjos flög från Singapore till den första pressträffen och skulle resa tillbaka nästa dag. Han fick avbryta sin träning för det. Varför ska bara Conor få göra det och inte Dos Anjos? Är det rättvist? Alla har fått göra så innan Conor och alla kommer få göra det efter Conor förmodligen. Så varför ska han slippa?

          • Fredrik Yngström
            25 April 2016 at 04:03

            Från 2015 och framåt har CM bränt av 4 fighter, medans RDA bara hunnit med 2. 2 av CMs fighter (Aldo och Diaz) var på galor som hamnat på plats 2 och 3 i topplistan över sålda PPVs, endast slagna av UFC #100. Det är inte svårt att anta att CM hade en hel del med framgången att göra.
            Det i sig kan ju vara en anledning att lätta lite på promotionkraven. Inte slippa helt, men ett lite lättare schema kanske.

          • oxm
            25 April 2016 at 10:54

            Ja, han hade EN DEL av det men inte hela. + Så bara för att han har varit en del av 2 stora event så ska han behandlas annorlunda än alla andra? Hur tror du det skulle sluta? + bara för att han va med 2 stora events betyder det inte att alla andra event var skit, eller hur? Finns fullt av andra event i UFC som har dragit in stora pengar också. Då betyder det att dom fightarna inte behöver göra PR heller då. Tittar på listan nu på dom 20 event som dragit in mest pengar, då betyder det att Aldo behöver inte göra PR tillsammans med Nick Diaz, Weidman, Silva, Rousey, Holm, Velasquez, m.m heller. Alla dom har varit huvudkort på dom största event i UFC. Varför ska alla dom göra PR då och förlora träningstid?

          • Fredrik Yngström
            25 April 2016 at 11:16

            Jag sa inte att han var enda dragplåstret i de två galorna, så där är vi överens. Jag skulle dock tro att han var det största dragplåstret i båda dessa. Jag säger inte heller att han ska slippa promotionarbete, och det gör inte han själv heller, så där är vi också överens.
            Där vi kanske inte är överens är huruvida ett reducerat promotionschema för honom är ok eller inte.

            Han har ju gjort ganska mycket promotionarbete det senaste året. Först för Aldo-fighten i juli, som sedermera blev mot Mendes. Sen den faktiska Aldo-fighten.
            Efter det så var det inför RDA-fighten, som sedermera blev mot Nate.

            Gissningsvis skulle jag tro att dessa 3 fighternas promotionarbete/tempo haft en ganska hög nivå, så lite respit vore kanske ok. Och det är ju det han ber om – ett reducerat promotionschema, inte att slippa helt.

            Men allt det är ju bara antaganden från min sida då jag inte alls har insikt i hans promotionschema.

          • oxm
            25 April 2016 at 11:57

            Haha ja vi är överens på det mesta faktiskt. Nä, vet att du inte sa så men ville bara understryka det för att folk tror på allt han säger och upprepar allt han säger. Tycker faktiskt inte att lite paus är ok för han om inte dom andra får det. Hade andra fått det så hade varit ok för honom också.

          • Kenny Starfighter
            26 April 2016 at 02:49

            Kom igen när alla andra kör lika mkt promotions som Conor gör. han är utan tvekan den fightern som gjort mest promotion av alla, mer än Ronda.
            Inte mer än rätt att han ska få sig en paus.

          • oxm
            28 April 2016 at 11:39

            Mest promotion? Hur har du kommit fram till det? Jag ser att han har gjort lika mycket, fram tills nu, som alla andra som är kända. Bara för han går omkring på presskonferanserna och förolämpar folk betyder det inte att han gör mer än alla andra.

          • Kenny Starfighter
            29 April 2016 at 06:16

            Herregud va du inte har koll

          • oxm
            29 April 2016 at 10:29

            Haha, är det ditt svar? Bra svar haha

    • Adam Karlsson
      25 April 2016 at 02:29

      När andra fighters klagar över PR då är det inte okej, men när en annan fighter klagar om PR då ska han få sina åsikter igenom, lägg ner. PR or GTFO!

  • tojo77
    25 April 2016 at 09:14

    Oj, oväntat. Trodde de skulle köra Jones vs DC nu. Dana brukar inte svälja stoltheten. Då har vi förhoppningsvis roliga presskonferenser att se fram emot! Conor säger något och Nate svarar “11 days notice & you tapped”, varje gång :D

    • nitohu
      25 April 2016 at 09:59

      Varför inte köra Jones vs DC också. Skulle bli en GRYM gala.

      • tojo77
        25 April 2016 at 10:11

        Absolut! Jones DC är ett vettigare main event rent sportsligt. Hoppas han talar sanning den gode Conor McGee. Kommer bli ett jävla liv oavsett!

      • MazdakMMA
        25 April 2016 at 02:58

        DC skulle till läkaren i veckan å skulle han få ok så va han redo förr 200. Sa han själv

  • Arsaman Bahrami
    25 April 2016 at 09:16

    Hmm, detta är inte officiellt från UFC om jag har rätt? Känns som ett smart move av Conor som sätter press på UFC att ta tillbaka honom på kortet. Eller är det för långsökt?

    • atnek
      25 April 2016 at 04:09

      Makes sense

    • JGB666
      25 April 2016 at 04:14

      Eller så är det en jävligt dum move som gör UFC än mer förbannade på honom. Har dock svårt att tro att Conor skulle hitta på en sån sak utan vidare, känns inte så genomtänkt i såna fall.

    • tojo77
      25 April 2016 at 06:58

      Du hade rätt. Dana sa just till TMZ att Conor bluffade.

  • Frantic
    25 April 2016 at 09:18

    Tror att ett par saker som gjorde att UFC ändrade sig hade med Diaz att göra. UFC ville matcha Diaz mot någon annan men Diaz vägrade och sa Conor eller ingen.

    Eftersom Diaz också drar en hel del fans så blev det i samband med Att Jones inte helt övertygade igår en tankeställare för UFC.

    Hade Jones övertygat så skulle de efter läkarnas godkännande kunna sätta JJ mot DJ på 200 istället och släppa Diaz.

    Men JJ höjde inte sina aktier i matchen mot OSP så UFC fick helt enkelt tänka om och ta tillbaka Conor/Diaz.

  • hasse hästägare
    25 April 2016 at 09:44

    prisa gud här kommer skatteåterbäringen!!

    • JGB666
      25 April 2016 at 04:09

      Lugna dig, Kronofogden kan nog fortfarande ta stålarna.

  • p.MAX9999999
    25 April 2016 at 09:45
  • Rikard Qvarsebo
    25 April 2016 at 10:43

    Conor vågar inte promota fighten i Stockton det är det detta handlat om tror jag ?

  • pntera83
    25 April 2016 at 12:48

    Kul att ni är de enda som gått ut med denna världsnyheten…

  • Marcus
    25 April 2016 at 02:03

    Är så trött på allt detta, kommer ignorera 200 tills veckan innan, men då kommer säkert matchkortet ändras ett par gånger också.

  • Quink
    25 April 2016 at 06:12

    Är folk så dumma att dom tror på detta tweet? Conor är en lögnaktig girig invalad idiot.

  • pntera83
    25 April 2016 at 06:28

    Dana White:

    “It’s not true. We haven’t talked to Conor or his manager since the
    press conference. I don’t know why he would tweet that. All the media
    keeps asking me that. I feel like the scene in ‘Step Brothers’ when they
    ask if they can build the bunk beds. I don’t know how many more times I
    can say the fight is off or how many more press conferences I can have
    saying the fight is off for people to believe it’s off.”

  • Svara