Fredagsfrågan: Vilken är den mest spännande MMA-galan du sett?


Foto: Micha Forssberg/FrozenExposures.com/MMAnytt

“Fight of the Night” finns det gott om, men vilken är egentligen den mest spännande MMA-galan du någonsin sett?

Kategorier
Nyheter

MMAnytt startades den 3 februari 2008 och har sedan dess växt till att bli Sveriges största kampsportssida. MMAnytts mål är att med journalistisk anda täcka och vara med och utveckla MMA i främst Sverige, men även andra nordiska länder.
46 Kommentarer
  • Kenny Starfighter
    23 November 2012 at 07:03

    Utan tvekan UFC on fuel tv 2 alt UFC Sweden!

    • Frantic
      23 November 2012 at 07:31

      Svårslagen…

    • Joel M Lindmark
      23 November 2012 at 08:00

      Ja, sen alla andra med Alex i :)

    • Kiltcalle
      23 November 2012 at 08:33

      Jag får fortfarande gåshud och rysningar så fort jag ser ett klipp ifrån den galan. Magiskt live.

  • Baz3
    23 November 2012 at 07:45

    Avesta Senap & MMA?

  • Gustav
    23 November 2012 at 07:48

    Pride Final Conflict 2005, har aldrig haft samma förväntningar eller pirriga känsla igen, tyvärr :/ Lite som en knarkare som jagar “den där känslan” de fick första gången.

    • Anders Eriksson
      23 November 2012 at 03:32

      Håller med.

      Fedor vs Crocop
      Shogun vs Overeem
      Shogun vs Arona

      Vilken jävla turnering Shogun vann där, och Fedor/Crocop var magiskt.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Pride_Final_Conflict_2005

      När man ser Shogun från den galan så undrar man hur i helsike Gustafsson ska fixa det här..

    • Tommy Tillberg
      23 November 2012 at 05:36

      Håller med, även den galen där helt två otroliga Slams ägde rum. Fedor slamade Randleman och Rampage slamade Arona!

  • yonsson
    23 November 2012 at 07:51
  • Andreas Cantos Jonsson
    23 November 2012 at 08:02

    svårt att slå ufc sweden, men det är nog bara för att man var där annars var jag grymt taggad inför ufc 84 och 92 galna kort

  • Ibrahim Balboa
    23 November 2012 at 08:03

    Finns många! Men två som poppar upp i min skalle är:

    ufc 116, matchen mellan leben/akiyama var ju otrolig, man trodde att akiyama troligen skulle vinna men i sista sekunderna tog leben hem det med en vacker triangel.
    Sen på main event Lesnar/carwin så bevittnade jag (på den tiden) en av dom bästa comebacks på länge då brock tog stryk i första ronden av en upphypad carwin som hade avslutat alla sina matcher i första ronden. Man visste så lite om brock då, så det var spännande att se hur han skulle reagera.

    ufc 117… Chael vs Anderson… Det var bara episkt. Jag kommer ihåg hur mycket jag hatade anderson då, pga hans match med maia. Jag kommer ihåg att jag var den enda på mmanytt som hejade på sonnen.

    Uppbyggnaden, hypen, skitsnacket och matchen levererade. Men om man redan vet resultatet innan så tar det bort mer än hälften av spänningen. Jag såg den live och det var vackert.

    • Patrik
      23 November 2012 at 09:29

      Instämmer

    • Ivan_den_onde
      23 November 2012 at 10:02

      Såg den också live, och hade börjat avsky Anderson, höll hört på Sonnen, men trodde inte på honom, ingen gjorde det… Bara synd att han fastnade i triangeln

  • Martin Ahlander
    23 November 2012 at 09:02

    Såg UFC 125 live och den var rätt spännande.

  • Pontus Almberg
    23 November 2012 at 09:09

    Måste ju älska publikens “Slå han på käften” i globen. Hela galan var grym. synd bara Papy förlora

  • grimupn0rth
    23 November 2012 at 09:13

    EVT Phoenix i Solnahallen 2005! Från början skulle Cyrille Diabate, Paul Daley, Martin Kampmann + några till gå match på galan. Men alla dessa namn trillade bort, så förväntingarna var toklåga. Dennis Siver kom in som ersättare men galans största behållning var att Örebros Mattias Awad HELT otippat slog ut Kocha i första matchen för att sedan strypa ut BJJ svartbältet Nachimento i finalen (Nachimento hade tidigare dragit ut just Siver). Vansinnig stämmning då!

  • kingpin
    23 November 2012 at 09:30

    Bästa vet jag inte men jag såg väldigt mycket fram mot att se UFC 79 och UFC 100

  • Sockerkick
    23 November 2012 at 09:38

    UFC 79, UFC 92 & UFC 100.

    Sen dess har galorna varit för ofta och för dålig hype. E ju knappt några matcher man bryr sig om längre. Tyvärr.

  • Mazdak Mma Nytt Cavian
    23 November 2012 at 10:24

    UFC 132 – Jag hade bettat några tusen dollar med en känd PT i Las Vegas hos en underground Bookie. Vi hade satsat på hela kortet, varenda fight. Jag satt bredvid Omar 30 meter bort från buren och räknade in fighterna, en efter en gick dom in – underdog efter underdog. Sen va det Chris Lebens tur och vi hade på Chris men det kändes inte bra…. fel hade jag med känslan men rätt på talongen… Vi var hundra att Faber skulle ta Cruz 100% :( Vinsten hade varit drygt 120.000 dollar vilket hade varit super inte för att jag trodde att alla skulle sitta men efter Leben ändrades den känslan.

    Den galan var super kul å titta på

    • daniel
      23 November 2012 at 01:01

      Du älskar verkligen att skryta :)

      • Mazdak Mma Nytt Cavian
        24 November 2012 at 04:54

        Skryta hade jag gjort om jag vunnit

  • Thomas Christiansen
    23 November 2012 at 11:14

    UFC 120, Gustafsson – Diabate

    UFC 148, Sonnen – Silva 2

  • nitohu
    23 November 2012 at 11:42

    “Death match championship tournament” 1976 i Jekaterinburg. Första och sista dödsmatchturneringen. 18 startande Bara en överlevde. Mer spännande än så blir det inte. Jag har ett gammalt VHS band om nån är intresserad.

  • Ibrahim Balboa
    23 November 2012 at 01:52

    Ajuste 148 glömde jag också! Var sjukt nervös och taggad då jag är ett stort fan av chael sonnen.

    Kan inte beskriva känslan jag hade när han dominerade första ronden.

    När dom gick tbx till sina hörnor så passade jag på att göra lite omelett. När jag kom tillbaka så…

    • brotha
      23 November 2012 at 04:25

      så vadå haha? ja va oxå pepp ville att sonnen skulle vinna

    • Ivan_den_onde
      25 November 2012 at 12:54

      Haha, ja, man fick ju hopp efter man sett första ronden:D

  • Robin Halfvordsson
    23 November 2012 at 02:05

    UFC 141

  • Johan Fredrik Furuly
    23 November 2012 at 03:33

    UFC 152 da jeg satt cage side og beltet Jon Jones :)

    • tojo77
      23 November 2012 at 07:30

      Förlåt, norska brukar inte vara så svårt. Vad betyder det att du satt cage side och bältade Jon Jones? Satt du i hans knä med hans bälte runt er båda?
      – confused smiley –

      • Johan Fredrik Furuly
        23 November 2012 at 08:41

        Det betyr at jeg gav Jon Jones beltet da han vant, istedenfor Dana White. :)

        • Johan Fredrik Furuly
          23 November 2012 at 08:57

          m.youtube.com/?piggyback=2#/watch?feature=youtube_gdata_player&v=blp-nzQcVrQ&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3Dblp-nzQcVrQ%26feature%3Dyoutube_gdata_player&gl=NO

          • MartinEriksson84
            23 November 2012 at 11:32

            Oh snap! Så det var en MMAnytt-läsare som stod där och gav han bältet…………!!! Tungt och grattis!

          • harrythedevil
            24 November 2012 at 01:39

            Fan vad coolt. Hur hamnade du där?

        • tojo77
          24 November 2012 at 02:03

          Å helvete! Coolt som fan! Tänkte inte ens på att det varit möjligt. Fick du ge Dana White 100 fat olja och en lusekoftefabrik, eller hur fick du den chansen?

  • brotha
    23 November 2012 at 04:20

    ufc 92!! Rashad blir champ! och rampage knockar wanderlei! EPIC!!

  • brotha
    23 November 2012 at 04:21

    Och UFC sweden då ja va där live så koommer ja aldrig glömma upplevelsen när alex gör sin walk och hela eventet i sig!

  • Jens ☠
    23 November 2012 at 04:27

    Aldrig varit så nervös som inför pride final conflict 2003, när wanderlei skulle möta rampage. skrek som fan när silva började landa knä och smilade samtidigt :D

  • Oskar Gottfridssin
    23 November 2012 at 07:09

    sonnen vs silva I

  • tojo77
    23 November 2012 at 07:33

    Bästa känslan rakt genom kroppen var när Cain misshandlade Brock (a k a the Butcher i Diablo).

    Mest spännande borde varit Alex i Globen, men konstigt nog kändes hela main event safe. Sen har vi UFC100, mycket orsakat av hajpen.

  • Kuma
    23 November 2012 at 07:50

    Blir lätt de två man har sett live på plats och de är UFC 126 och UFC 144, mest för att KID Yamamoto gick på båda matcherna och att man fick se historiens snyggaste KO av A.Silva.

  • The Spider
    23 November 2012 at 11:48

    Har iaf aldrig varit så nervös som inför Silva – Sonnen 2, som enskild match. Men globen var ju riktigt häftigt också!

  • Svara