Matt Hughes skjuter djur igen

Det är inte första gången Matt Hughes skjuter djur och retas med djurrättsaktivister.

Fler bilder på när Matt och hans son poserar med döda djur finner ni här.

Kommentarer

Kommentarer

Kategorier
Nyheter
Profilbild på Mazdak Cavian

All in
26 Kommentarer
  • Devilcraft
    19 september 2012 at 10:28

    Döda för nöjes skull, som en god kristen. Djuren är ju på jorden för att tjäna människans syften. Å andra sidan är kvinnor enl. samma lära också här för att tjäna mannen så man kan ju undra vad han gör med dom.

    (Jag är provocerad precis som om jag skulle bli provocerad av våltäkt och barnamord)

    • Erik
      19 september 2012 at 10:57

      Då ska jag tolka texten för dig:

      Mmanytt slänger in det mesta för att generera trafik till websidan.

      Detta innebär att de har låg tröskel för kvaliteten på vad de publicerar. Det kan till exempel handla om icke-nyheter med kontroversiella karaktärer som Chael Sonnen eller Jon Jones, eller ett festligt youtubeklipp eller gif-bild. Det spelar alltså ingen egentlig roll om nyheterna enbart informerar om någons syskon, eller att Matt Hughes vill provocera djurrättsaktivister. Du nappade på betet, jag svarar på din kommentar och annonsörerna kan vara nöjda över besöksstatistiken som vi bidragit med.

      Bonusfråga: Varför lägger MMA-nytt in länk till den egna sidan med ett inlägg som är obegripligt även för en svensktalande på Matt Hughes’ diskussionsforum?

    • HHUS
      19 september 2012 at 11:58

      Vet ärligt inte om du trollar eller ej. Men om du jämför att skjuta antiloper med att våldta är du jävligt off.

      Hans religion har knappast något med hans jaktintresse att göra. Skulle snarare relatera det till att han är från en del i USA där det pågår väldigt mycket jakt. På samma sätt som det är många från ”norrland” som jagar älg.

      • Devilcraft
        20 september 2012 at 12:16

        Du och möjligen andra anser att jag är off. Det är noterat. Jag förväntar mig inte att pöbeln ska vilja förstå.

        Du tror inte att en religion som lär ut att djur och kvinnor är på denna jorden för att tjäna mannen möjligen bidrar till djurplågeri för nöjes skull och våldtäkt. Jag tror att det påverkar.

        Hursomhelst är ju killen en douchbag. Väljer han att skryta med vad han gör öppet så får han ju förvänta sig kritik för det också.

        • Jack J-Dawg Brandt
          20 september 2012 at 12:13

          Nu är vi här igen Herr Devilcraft. Är du enbart på MMAnytt för att basha religon eller har du möjligtvis ett intresse för MMA oxå?

          • Devilcraft
            20 september 2012 at 12:20

            Jag säger massa saker om MMA, Att du nyligen råkat stöta på de två artiklar jag kommenterade på igår (och som är de enda två jag kan komma på att jag nämnt religion i) eftersom jag var on a roll gällande religion, betyder inte att jag enbart bashar religion i mina kommentarer.

          • Jack J-Dawg Brandt
            20 september 2012 at 12:29

            Fast det roliga är att när jag kollar vad du senast kommentera så är 90% om hur farlig religion är. Du lyckas dessutom få in orden Muhammed och Jesus när du talar illa om Silvas fans syn på honom… Men jag ska sluta kommentera dig så du slipper vara arg på mig oxå, ha’t fint :)

          • Devilcraft
            20 september 2012 at 12:42

            Jag förstår inte vad som är roligt med det. Kommentarerna är ju från samma artikel. Jag sa ju precis att jag haft diskussion om ämnet igår med säkerligen mer än tio replies.

            Jag tycker också du ska sluta kommentera mig.

  • ant00n
    19 september 2012 at 10:56

    Ser lite värre ut än vad de är. Köttet tas ju förstås tillvara på även på dom här djuren. Och dom som äger sånna här jaktsafari parker har väldigt strikta regler för hur många djur av varje sort som får skjutas varje år så det inte skadar stammarna.

    Btw så kostar de typ 20 000 – 60 000 kr för varje djur dom skjuter så de blev nog inte så billigt för Matt!

  • Dreven
    19 september 2012 at 11:02

    De där hornen är ju fan sjukt grymma, slöseri på häfftiga djur. Dra o skjut fasaner eller nå skit istället. Jag kan inte se nöjet i att skjuta ihjäl försvaslösa djur. Men det kan ju vissa andra och tur är väl det så jag kan njuta av min goda oxfilé osv.

    • Henrik Johansson
      19 september 2012 at 11:12

      Så du menar att så länge du själv slipper stå för skitgörat och betalar någon annan att göra det så är din rygg fri?
      Ungefär som att köpa minkpälsar, så länge det inte är jag som föder upp minkarna och slaktar dom för deras hud. Jag bara betalar för verksamhetens fortsatta levnad.

      • Dreven
        20 september 2012 at 11:38

        Ja, och det gör väl du med. Eller jagar du all din mat själv? Ne juste så vafan vill du xd

  • Rasmus Mattsson
    20 september 2012 at 08:06

    Fint! Synd att man inte har råd med sådan jakt själv… Får nöja sig med dovhjort :) Inte helt fel heller. Sen alla som säger att jakt är fel osv. Ni köper antagligen kött i affären? De djuren som blivit kött har inte levt fritt eller levt under de bästa levnadsvilkoren.. Men om man skjuter ett djur i det fria så har djuret levt bra och förhoppningsvis på sina vilkor. Tills man skjuter det självklart. Det jag vill få fram är att jakt är ett mycket bättre vis att få kött på.

    Sen är väl detta en nöjes jakt. Det kan man ju tycka är fel om man är emot jakt. Men alla har olika nöjen och åsikter.

  • Joakim Hägg
    20 september 2012 at 09:53

    Äter hellre ”jagat” kött än från köttindustrier. Då har djuret iallafall fått leva ett normalt liv innan man fäller det. Vet inte vad det är för djur som Matt Hughes sitter bakom på bilden ovan, men jag blev ganska provocerad av den förra bilden då han hade skjutit en katt. Tycker inte att man ska nöjesskjuta djur som man inte äter… och antar att Hughes inte äter katt.

    Det finns ändå nåt perverst att posera med döda djur på detta sättet. Får själv mer respekt för jägare som visar djuren respekt.

  • juelz
    20 september 2012 at 03:55

    Jag har inte speciellt mycket emot jaktsafari om det sköts på rätt sätt. Tycker det nästan är värre med all kött som slängs bort inom handeln varje år, Det är nog ett par slaktade djur i onödan.

    Hursomhelst så tål jag inte Matt Hughes, En riktig douchebag i mina ögon.

  • Patrik Andersson
    20 september 2012 at 05:03

    Matt Hughes är en vidrig människa. Läs hans bok. De saker han skriver om, och samtidigt är stolt över att ha gjort är fan äcklande, och jag är inte den med svag mage.

    edit/ För er som inte orkar, så rekommenderar jag denna sammanfattning:
    http://www.mmaplayground.com/forums/topic44005-1.html

    • MartinEriksson84
      20 september 2012 at 07:17

      Wow! Jag visste inte att han var så jäkla dum i huvet.

      • Patrik Andersson
        20 september 2012 at 07:41

        Det jag finner fascinerande är att han vill framstå som en ängel på TV och i intervjuer, men när han har chansen att verkligen kontrollera innehållet i en egen bok så tar han fram alla tänkabara dåliga sidor.

        Vi vet ju att han senare ”fann gud” så kanske var det någon last han ville bli av med. Kan inte tänka mig någon annan anledning iaf, annat än att han precis som du skriver, är så jävla dum i huvudet.

    • Melker Wångdahl
      20 september 2012 at 10:19

      Verkar vara en mycket sjuk man.. Ogillade honom sen tidigare men detta var bara för mycket

  • Georg Karlsson
    20 september 2012 at 09:22

    Äckligt betalar för att få skjuta djur i afrika

  • Georg Karlsson
    20 september 2012 at 09:26

    Fattar inte hur man kan åka till afrika till nått naturresevat och skjuta fett med djur……
    För fett med pengar hoppas han blir uppäten av ett lejon eller nått =P

  • Gustav Fahlström
    21 september 2012 at 12:39

    sossar o dylikt ska retas med .

  • Svara