Paige VanZant var inte överraskad över att få match mot Felice Herrig ‘because we’re the hot girls in the sport’

Paige VanZant (4-1) var inte alls överraskad över att ha fått match mot Felice Herrig (10-5) och hon är väldigt förväntansfull över att möta en fighter som hon har sett upp till ända sedan hon först började med MMA.

Trots att VanZant bara gått en match i UFC har hon fått mycket uppmärksamhet, då hon bara är 20 år, vann sin UFC-debut över Kailin Curran (3-1) via TKO i tredje ronden och kammade hem performence of the night-bonusen och nu kan hon klättra upp i rankingen med en vinst över Felice Herrig på UFC on FOX 15. VanZant gästade The MMA hour och berättade att det är det en ära att få gå match mot Herrig.

“I always had on the back of my mind that me and Felice would fight, because we’re the hot girls in the sport. So I kind of got myself ready for that.”

“She’s been around for a long time, and she’s been somewhat of a veteran in the sport. Just to be fighting her, and to be at her level in as honor. I looked up to her when I first started the sport. She was someone who I wanted to follow in her footsteps. Now to be on the same playing field and the same level as her, it’s exciting. I’m really excited about this fight.”

VanZant berättade även att hon inte känner att det är för stressigt eller för tidigt med en så stor match.

“I am very comfortable with that. A lot of people say I’m very young for all of this to be happening, but I’ve kind of always been ahead of my age. This is everything I knew I would be doing eventually in my life. I’m happy that it’s happening now.”

VanZant var tvungen att flytta tillbaka till Nevada efter sin senaste fight för att ta hand om en ryggskada. Efter att ha återhämtat sig från ryggskadan så är hon nu tillbaka hos Team Alpha Male i Sacramento för att träna inför sin match mot Herrig.

Kategorier
Nyheter

MMAnytt startades den 3 februari 2008 och har sedan dess växt till att bli Sveriges största kampsportssida. MMAnytts mål är att med journalistisk anda täcka och vara med och utveckla MMA i främst Sverige, men även andra nordiska länder.
21 Kommentarer
  • Danteman
    23 January 2015 at 02:36

    Vilka jävla pinglor!

    • Javisst
      23 January 2015 at 07:18

      Käkar djungelvrål. Fan vad gott det är.

  • Eric
    23 January 2015 at 03:06

    Men… vilken idioti. Skulle någon av herrarna säga så, eller matchas av den anledningen, skulle det låta helt absurt. Det är väl för tusan inte därför man tittar på, eller tävlar i, MMA.

    • Erik Svanborg
      23 January 2015 at 03:12

      Det tragiska är att hon förmodligen har rätt. Allt för PPV -tittarna, och att gissa att majoriteten av dessa är medelålders vita män är väl ingen vild gissning…

      • sepenoob
        23 January 2015 at 03:18

        Det här är FOX. Men ja det kommer dra tittare.

      • Curt Johnson
        23 January 2015 at 08:56

        ..me en ölburk i näven och nätlinne? =)

    • sepenoob
      23 January 2015 at 03:19

      Låter helt absurt om man jämför. Hon har ändå helt rätt i det hon säger. Utseendet drar mer i kvinnodivisionen som det ser ut nu.

  • BKaRussel
    23 January 2015 at 03:25

    Det är klart att snygga tjejer drar publik och personligen ser jag inget fel i det. Det här med att “åh, det är så orättvist att inte bli respekterad ENBART för sina prestationer i ringen” börjar bli tröttsamt. Är det en del av de mindre snygga människorna som är bittra, kanske? Live and let live, kan man tycka. Stjärnstatus har i de flesta områden att göra med kompetens, personlighet, karisma och ganska ofta också utséende. Det är ju helt naturligt dvs. biologiskt betingat. Även de främsta MMA-killarna blir säkert beundrade för att de har ngn sorts star quality som har att göra med utstrålning och att de ser ut att vara i någorlunda fin form. Fedor var kanske ett undantag vad gäller det senare men verkade ju mycket trevlig med stark personlighet. Det är ju hela paketet det handlar om. Exempelvis är sumobrottare stora stjärnor och rentav sexsymboler i Japan. Det kan man väl unna dem?

    • Eric
      23 January 2015 at 07:24

      Nej det är din inställning som är tröttsam. Det är inte svårt att se hur uppenbar skillnad det är mellan herrars och damers roller i sport och resten av samhället. Jag har full förståelse för att man tröttnar på att det alltid ska vara en fråga om utseende även i situationer där utseende inte bör ha någon som helst betydelse. Det har uppenbarligen ingenting med bitterhet att göra då “snygga” som “fula” är trötta på det.
      Du ser inte det i herrarnas division, aldrig ens hört folk diskutera utseendet på herrarna – kanske med undantag för Roy Nelson. Men så fort det är en nyhet om någon damutövare brukar det finnas minst en kommentar som på något sätt påpekar utseendet.

      Ingen ifrågasätter om snygga tjejer lockar manliga tittare.

      • BKaRussel
        23 January 2015 at 09:46

        Jo, jag känner igen dina åsikter. De verkar vara ganska mainstream i stora delar av Skandinavien. Om de mycket proffsiga tjejerna i sporten vill visa upp sig litet och det uppskattas, so what? Skulle inte förvåna mig om du (och många med dig) föreslår att införa “ring boys” när damerna ska fightas alternativt androgyna varianter som kan användas i alla lägen så inte ungdomen förstörs. ;) Risken med ihärdiga försök till social engineering och politisk missionsverksamhet i “rättvisefrågor” är dock att människor blir så “medvetna” (läs indoktrinerade) att spontana åsikter liksom naturliga känslor förträngs och fördöms eftersom dessa inte passar in i den ideologiska mallen. Resultatet kan bli att folk tycker illa om sig själv och andra. Kalla mig naiv och di Leva-aktig men jag tror både kvinnor och män skulle må bra av att slappna av litet och släppte moralpaniks-TV:n för att istället unna varandra och sig själv mer livsglädje. Därför är MMA så uppfriskande, det är raka rör och inget ideologiskt humbug åt det ena eller andra hållet!

        • Eric
          23 January 2015 at 09:58

          Det är tydligt att du inte greppat konceptet. Det är inte en fråga om åsikt, det är en iakttagelse. Kvinnor måste se bättre ut i alla situationer, det är vad som förväntas. Det är så det är, tycker du det är rättvist? Svårare än så är det inte. Är det rättvist. Jag tycker inte det.

          • BKaRussel
            23 January 2015 at 10:26

            Min iakttagelse är att män ock kvinnor av naturen är olika, därför tävlar inte män mot kvinnor inom MMA exempelvis. Det betyder inte att det är ngt fel på varken män eller kvinnor för den delen. Saker och ting kan väl få vara som de är ibland? Kvinnor måste inte se bättre ut i alla lägen, däremot är det rent allmänt en fördel att vara attraktiv rent biologiskt även om idealen kan vara socialt förankrade (inte sällan av kvinnor själva). Man kan ändra på idealen naturligtvis men biologisk konkurrens blir nog mycket svårt att bli av med. Alla kan inte vara snyggast, hela tiden, samtidigt. Av den anledningen kan det säkert vara tufft att vara kvinna ibland, där har du säkert en poäng. Rättvist och ärligt är väl om folk får uppskattning för det som de är duktiga på. En del upplevs som snyggare än andra, så har det väl alltid varit? Att iscensätta sig själv som snygg är helt klart också en färdighet/talang. I andra kretsar kanske det är vederbörande som är mest feministisk/ideologiskt korrekt som upplevs som attraktiv, vad vet jag?

          • Eric
            23 January 2015 at 10:37

            Det är väl självklart vi är olika av naturen! Det är det ingen som förnekar och jag ser inte vad det har med saken att göra. Återigen, sluta överanalysera en väldigt enkel fråga. Om det nu är väldigt många som har märkt den här skillnaden och inte tycker det är rättvist, känner du verkligen att du har några argument mot det? Vilken rätt har du eller jag att sätta oss emot det? Att vi är olika är inte ett argument för det, att du eller jag föredrar det är inte relevant för det är inte dig eller mig det handlar om.
            Vad är det du tror ska hända om kvinnor döms på samma villkor som män? Vad oroar, tror du snygga tjejer ska sluta existera och alla förvandlas in till någon kvinna-man-hybrid slät som en Ken-docka mellan benen där det ytliga slutat spela roll och bara intellektet intresserar? Det kommer inte hända. På ett tag *evil laugh*.

          • BKaRussel
            23 January 2015 at 11:09

            Sluta, jag får mardrömmar! ;)

  • Vaettra
    23 January 2015 at 03:54

    Felice Herrig, in min säng, nu!

  • Jocke
    23 January 2015 at 03:57

    NOMNOM

  • Coyote
    23 January 2015 at 04:31
  • Adam Hellqvist
    23 January 2015 at 07:47

    Chansen är rätt stor att man har en hand innanför byxan under den här matchen.

    • Frank
      23 January 2015 at 11:50

      different strokes for different folks, i guess

  • Dejan V
    24 January 2015 at 02:06

    Kolla närmare på bilden. Är det världens minsta “gap”?

  • Svara