Rättegångsdatum för den stöldmisstänkte kampsportsstjärnan fastställt

Den stöldmisstänkte kampsportsstjärnan sitter fortfarande häktad sedan inbrottet i väskbutiken Bottega Veneta den 24 maj. Ytterligare en person har häktats sedan förundersökningen påbörjats, och MMAnytt kan avslöja att rättegången nu också är spikad.

18+ Odds kan ändras. Bonus gäller endast nya spelare. Min. insättning 100 kr. 100% maxbonus 1000 kr, sport-omsättning 5x minst 2.0 i odds. Giltig i 60 dagar. Läs fullständiga regler och villkor på comeon.com. Spela ansvarsfullt. Stödlinjen.se. Spelpaus.se
Advertisement

Rättegången kommer att påbörjas den 6 augusti klockan 09.00 i Stockholms tingsrätt, och fortsätta fram till och med 16.30. Om huvudförhandlingarna då inte hinner färdigställas, finns det även en möjlighet att fortsätta rättegången den 7 augusti mellan klockan 09.00 till 16.30, varav tingsrätten bör ha kommit fram till en dom.

Straffskalan för detta brott är minst sex månader, och högst sex år.

 

England vs Tyskland

 

2.40 – 2.90

 

26 September | 20:45 | UEFA Nations League


 

Till COMEON!
Oddsbonus: 1000 kr!

18+ Odds kan ändras. Bonus gäller endast nya spelare. Min. insättning 100 kr. 100% maxbonus 1000 kr, sport-omsättning 5x minst 2.0 i odds. Giltig i 60 dagar. Läs fullständiga regler och villkor på comeon.com. Spela ansvarsfullt. Stödlinjen.se. Spelpaus.se
Advertisement
Bethard erbjuder dig GRYMMA odds på UFC samt ett generöst välkomsterbjudande på 1000kr. Klicka här nedan för att komma igång! | 🔞 + | stödlinjen.se | spela ansvarsfullt | spelpaus.se | regler och villkor gäller för bonus med omsättning & insättningskrav | Gäller för endast nya spelare
Kategorier
Nyheter

MMAnytt startades den 3 februari 2008 och har sedan dess växt till att bli Sveriges största kampsportssida. MMAnytts mål är att med journalistisk anda täcka och vara med och utveckla MMA i främst Sverige, men även andra nordiska länder.
86 Kommentarer
  • Frantic
    29 July 2013 at 11:25

    Om Rezas ansikte är bakom pixlarna så kan han inte vara mer “körd”.

    • Kenny Starfighter
      29 July 2013 at 11:30

      Ser dock ut som om att de bär masker på bilden. Men känns som att han e rätt körd när de kan hitta glassplitter från affären i hans kläder…

      • GiveMeMega
        29 July 2013 at 04:36

        Yup, speciellt när förklaringen är “hm, märkligt…”

      • Idealman
        31 July 2013 at 01:24

        Tja fast om han hoppade in i Audin utan att veta att det var en flyktbil (se beskrivningen av händelseförloppet ovan) är det troligt att han har glassplitter i kläderna från baksätet av bilen och inte från rånet.

    • GiinoStenLund
      29 July 2013 at 02:45
      • Frantic
        29 July 2013 at 04:05

        Och där försvann 99.9% av mitt förtroende för den mannen… :/ trist, otroligt trist. Man hoppades info det sista att allt bara var ett missförstånd.

  • Joel M Lindmark
    29 July 2013 at 11:28

    Burn or get Burned, time will tell.

  • GiinoStenLund
    29 July 2013 at 11:29

    Sicken pajas som kastar bort sin framtid sådär..
    Tycker verkligen inte synd om Reza…

    • Simon Svanberg
      29 July 2013 at 06:26

      Om han tog beslutet på egen hand, då känner jag inget medlidande för honom. Det lutar dock åt att hans gamla kontakter kan ha en stor påverkan till att Reza gjorde som han gjorde, jag tror personligen att han blev utpressad till att begå brottet.

      • Baconmaker
        30 July 2013 at 09:47

        Kan lova dig att han inte blivit tvingad till nånting

        • Simon Svanberg
          30 July 2013 at 10:22

          Tveksamt.

          • Baconmaker
            30 July 2013 at 10:47

            Alla som känner Reza vet att han inte blev tvingad till nåt, men du får tro precis vad du vill :)
            Hur tror du han har dragit in pengar alla dessa år? :)

          • Simon Svanberg
            31 July 2013 at 10:12

            Källa?

          • Helgon3t
            3 August 2013 at 01:55
          • Simon Svanberg
            3 August 2013 at 04:16

            Tack så mycket :)

          • Helgon3t
            3 August 2013 at 06:02

            Ur welcome

  • pntera83
    29 July 2013 at 11:30

    Fy fan vilken tattare.

    • Blabla blabla Köttsnäcka
      29 July 2013 at 03:47

      Ursäkta? Skippa rasistkommentarer. Och 24 gillningar!, För det andra är han Persier.

    • Siddharta G
      29 July 2013 at 04:00

      Han är ingen tattare som för övrigt är ett nedlåtande ord gentemot resandefolket. Han är däremot en idiot av stora mått. Kastar bort en lysande karriär på det här sättet, mycket tråkigt att se. Jag gillade Reza..

  • Twocents
    29 July 2013 at 11:38

    Han borde åtminstone tänkt att ha på sig en UFC hoodie.

    • Frantic
      29 July 2013 at 12:09

      Hahaha

    • Skägget
      29 July 2013 at 12:10

      Hade vart intressant med Danas reaktion på den reklamen :D

    • Alex
      29 July 2013 at 09:52

      Priceless :P

    • Helgon3t
      3 August 2013 at 01:53

      Han hade iaf sin egen sponsor tröja på sig vid tid för brottet. Samma tröja förövrigt som han bar under kimura videon. RIKTIGT smart ^^

  • Keanto
    29 July 2013 at 11:45

    Varför Reza? Varför?? Hoppas det du tog var värt allt det här. Tappat allt respekt för Reza nu.

  • SWEMMA
    29 July 2013 at 11:45

    Det är svårt att förstå varför han gör det, men när han väl döms för det så kanske han öppnar upp och förklarar varför han agerade som han gjorde. Vi ska inte va snabba med att kalla han en massa namn hit och dit. Vem som helst av oss gör ju dumma saker som man sen ångrar, han är en vuxen man och han får stå för det han har gjort om han är “skyldig”. Självklart är det tråkigt för honom och Svensk MMA att tappa en kille som är i UFC, svider mycket då det är inte många som klarar av att komma så pass långt.

    • ChuteBoxe
      29 July 2013 at 12:02

      Alla gör saker som vi ångrar, dock inte begår grova stölder för miljonbelopp.

      • SWEMMA
        29 July 2013 at 02:04

        Grova stölder är en handling som han säkert ångrar nu, sen finns ju mycket värre saker än och sno massa väskor.

        • ChuteBoxe
          29 July 2013 at 02:46

          Det är lite försent för ånger. Alla råder över sitt egna liv och handlingar.
          Reza gjorde ett val den dagen och är nu misstänkt för ett allvarligt brott.
          Det finna inga ursäkter. Nu talar vi enbart om detta typ av brott, vi skall inte jämföra det med andra typer, då det är irrelevant.

          • gomi187
            30 July 2013 at 10:22

            finns gott om ursäkter sen om de stämmer är en annan sak.

        • Joel
          29 July 2013 at 05:26

          No shit, men om vi ska börja jämföra honom med våldtäktsmän och mördare så fattar du väl rätt snabbt att det inte är kille du borde försvara?

          • SWEMMA
            30 July 2013 at 09:31

            Jag försvarar inte honom, ta din tid och läs noga innan du skriver nått. Blir så meningslöst annars. (Inget illa menat)

          • Joel
            30 July 2013 at 11:03

            Problemet är att du lägger vikt vid fel saker, exempelvis att det finns värre brott än stöld (jag håller givetvis med), men det tar fokus ifrån att en person som många har sett upp till och försvarat i tidigare sammanhang har svikit ett förtroende. Du måste låta fansen vara upprörda över Rezas agerande, istället för att indirekt försvara honom genom att betona något så uppenbart som att det finns värre brott.

    • Punchdrunk
      30 July 2013 at 04:07

      Tror inte folk är besvikna pga hans brott. Folk är besvikna för att de känner sig blåsta. Skulle någon som aldrig utgett sig själv för att vara en förebild stjäla en cykel skulle ingen bry sig. Skulle däremot Ghandi stjäla en cykel skulle man bli väldigt besviken. Skulle vilken annan svensk mma-fighter som helst gjort samma brott som Reza skulle inte folk bli lika besvikna för ingen annan fighter har pratat lika mycket om kärlek och respekt, varit med i dokumentärer med kärleksbudskap osv.

  • Tahsin Thainus
    29 July 2013 at 12:05

    Jag börjar undra om Reza allvarligt talat inte har psykiska defekter. Kan det vara så att hybris blandat med narcisism och en smula vrede lett till denna soppa? Kan någon ge en funktionell förklaring till varför man rånar väskor, mitt i en uppåtpekande karriär inom mma?

    • Kenny Starfighter
      29 July 2013 at 12:35

      Nått känns så jävla skumt med det hela, att man går å riskerar allt efter det att man vunnit ca 400 000kr i en bonus bara någon månad innan. De verkar ju inte direkt varit någon planerad stöt, utan mera något impulsivt..

      • Magistern
        29 July 2013 at 04:06

        Har säkert med skulder och snabba cash att göra.

      • Frantic
        31 July 2013 at 12:55

        Stöten var planerad, de visste precis vad de skulle ta och vart det fanns, allt var över efter några minuter, sedan att det planerades ganska dåligt är något annat. Har knåpat ihop en sammanfattning här: http://mmanytt.se/forum/viewtopic.php?f=6&t=4968

    • Marknadsföraren
      29 July 2013 at 06:00

      den första frågan man bör ta reda på är hur Reza försörjer sig.

  • cAdvent
    29 July 2013 at 12:20

    skulle nog tippa på indragen av polare

    • Robin K C
      29 July 2013 at 12:55

      Ja vi skyller allt på hans polare vet ja….eller vänta.. han är en vuxen människa.

  • nitohu
    29 July 2013 at 12:21

    I ett förhör från förundersökningen ställdes frågan. -vad skulle få dig att göra en sådan här sak, varpå Madadi svarade:

    “Jag behöver inte kicken eller pengarna, det enda som kan förklara det här är att jag är världens störta idiot och det anser jag mig inte vara. Jag var på fel plats vid fel tillfälle”

    Fel plats vid fel tillfälle !?!? Snacka om dålig bortförklaring. Gick han i sömnen och vaknade upp med rånarluva inne på Bottega kanske ?

    • Erik
      29 July 2013 at 05:18

      Han syftar nog till platsen han greps på.

      • nitohu
        29 July 2013 at 07:10

        Ja det är möjligt. Han blånekar ju faktiskt fortfarande till allt så det verkar ju troligt.

    • MartinEriksson84
      29 July 2013 at 07:34

      Men är det fastställt att Reza är en av de två på bilderna? Hade för mig att han snarare var kopplad till ngn flyktbil.

      • nitohu
        29 July 2013 at 08:47

        http://www.kimura.se/reza-madadi-se-bilderna-som-tagits-fran-overvakningskamerorna

        24 maj, klockan är 05.01. En mörk Audi parkerar vid dörren in till Bottega Veneta på morgonkvisten. Tre mörkklädda och maskerade personer kliver ut. Tillsammans forcerar de glasdörren med en murbräcka på mindre än trettio sekunder och beger sig raskt in för att börja fylla säckar med varor från butiken. Flera människor blir vittnen till inbrottet som är över på fem minuter. Samtliga gärningsmän hoppar in i den lastade Audin och ger sig av norrut i hög fart.

        Polislarm går ut. En polispatrull som befinner i stadsdelen Åkersberga hör larmet om att en mörk Audi är inblandad i en ’smash and grab’ i centrala Stockholm. Poliserna som känner till Åkersberga, och flera av de kriminellt belastade människorna som bor där, kommer att tänka på speciellt en av dessa som just kör en mörk Audi. De körde mot ett garage i ett industriområde som polispatrullen vet att denna person nyttjar. När de kom dit var garaget stängt, men såg att ett ljus blinkade till inifrån.

        När patrullen väljer att ta en närmare titt ser de en Saab komma körandes. Bilen försvinner snabbt från platsen när den får syn på polisen. Poliserna väljer då att följa efter och hittar bilen sedan parkerad och tom några hundra meter bort. Så fort registreringsnumret kontrollerades återvände patrullen till garaget. Där ser de en Audi som kör ut från garaget. Om det är samma bil som vid inbrottet är okänt. En man som stod vid garageporten för att stänga den slängde sig sedan snabbt in i passagerarplatsen innan bilen for iväg hastigt. Polisen försökte hindra Audin utan framgång. Polispatrullen tappade tämligen snabbt visuell kontakt med den misstänkta Audin, istället började de åka mot Rosenkälla.

        Men en annan polispatrull såg Audin och tog upp jakten på länsväg 276. Men även de tappade visuell kontakt med bilen varpå den första polispatrullen valde att återvända till garaget som nu låg två km bort. När de närmar sig platsen ser de enligt egen utsago samma person som hoppade in i Audin tidigare, fast nu ensam på väg in i en förarsätet på en annan mörk bil. Polisen hoppar ur bilen och griper personen runt klockan 06. Den gripna personen är Reza Madadi.

        Vid en husrannsakan av garaget där Audin befunnit sig tidigare hittas mörka kläder och rånarluva som misstänkts ha använts vid inbrottet. Dessutom hittas påse som bekräftas vara från butiken Bottega Veneta. Området runt garaget är dessutom bevakat med övervakningskameror.

        • MartinEriksson84
          29 July 2013 at 09:02

          Tack för infon! Det var en hel del luckor i polisens efterföljande och upptäckande där.

    • Martin Martin
      2 August 2013 at 10:25

      Japp han fortsätter och ljuga. Liten fegis.

  • Martin Frostesvall
    29 July 2013 at 12:44

    Kan det vara ett kriminellt förflutet som satt allt för djupa krokar i Reza, utpressning, hot, skuld? Och i så fall har han möjlighet att berätta detta utan att få knäskålarna avslagna eller ännu värre. Ja man kan endast spekulera känns det som men det är helt åt helvete upp och ner det är en sak som är säkert!
    Som sagt det verkar ju helt orimligt att han bara ska gå och kasta bort hela sitt liv och den respekt som alla! har fått för honom som kampsportsutövare. ;/

    • Punchdrunk
      29 July 2013 at 12:48

      Ja detta är väldigt egendomligt men det måste folk ha tyckt när Liam Norberg torska också med en kommande filmpremiär (Sökarna) på g. Vissa saker är bara väldigt svårt att förstå.

      • Oskar
        29 July 2013 at 12:53

        Fast Sökarna hade ju aldrig gjort om de inte körde rån. Delar av filmen är ju fan finansierad av pengar från värdetransportsrån.

  • thetruth
    29 July 2013 at 01:05

    Jag fattar inte varför så många tycker det är konstigt eller varför han har gjort detta. Man kan börja med att kolla hans umgänge, tror att Reza mer eller mindre alltid varit kriminell.

    Jag är 100% säker på att när han ej fick slåss i USA mot Chiesa då insåg han att han ej kommer bli den stora MMA stjärnan han ville bli med mycket pengar och fame, han hade aldrig fått gå match i USA och det knäckte honom.

    Många snackar om bonusen, ja det var bra pengar fast inget han hade kunnat leva på. Så svaret på varför han gjorde det, är pengar då han insåg att han var fucked att tävla i USA som ger mest pengar.

    • Kenny Starfighter
      29 July 2013 at 01:20

      Så bonusen på ca 400 000 är inget man kan leva på? Det är väl iaf bättre än vad en vanlig svensson drar in om året. Så att han fick sitt visum nekat betyder ju inte att han kunde ha chillat och försökt flera gånger?

      • ChuteBoxe
        29 July 2013 at 01:49

        Lite skatt på det och några till som ska ha en del av den kakan på 400k, dock. Men det är bra pengar för 1 match oavsett.

        • yonsson
          29 July 2013 at 05:13

          Jo men va fan. 400000kr/12= 33300kr i månaden. Det är ju en rätt stadig inkomst. Han har ju inte direkt högskoleutbildning.

      • thetruth
        29 July 2013 at 02:15

        Han fick inte 400k, jo fan visst kunde han chillat han var ju ändå bara 20 år gammal….

        Bonusen låg mer på 200k än 400k, har aldrig nämnt att det var lite pengar han fick.

        Du verkar inte förstå min poäng, Reza hade aldrig kunnat nöja sig med 200-300k som årslön han ville ha mer, kolla på hans livstil redan innan UFC så kommer du att förstå.

    • Tahsin Thainus
      29 July 2013 at 08:02

      Jag tror faktiskt också det lutar mot det. Ingen match mot chiesa, inga matcher i USA överhuvudtaget. Som man bäddar får man ligga. Man kan inte fly gamla synder i all evighet. De springer ifatt dig förr eller senare. The bitch is called Karma.

  • SANNINGEN
    29 July 2013 at 01:06

    HAN NEKADES VISUM I USA INFÖR MATCHEN I UFC, HAN FICK EN FLIP/DEPRESSION OCH UTFÖRDE DETTA DÅ HAN TRODDE KARRIÄREN ÄNDÅ VAR FUCKED

  • Kirurgen
    29 July 2013 at 01:59

    detta tyder väl ändå på att ufc betalar sina fighters alldeles för lite stålar. ja menar om man är tvungen att stjäla för att klara sig!! =)

    • Joel
      29 July 2013 at 05:19

      jahaa det är DÄRFÖR alla ufc-fighters är brottslingar….

    • nitohu
      29 July 2013 at 07:07

      Ja, det var ju förstås socioekonomiska faktorer som föranledde detta. Inga fritidsgårdar o sånt.

  • nitohu
    29 July 2013 at 02:19
  • disqus_9VvH7fggWr
    29 July 2013 at 02:55
  • sukhus
    29 July 2013 at 03:32
    • MartinEriksson84
      29 July 2013 at 08:16

      Visst är det han på bilderna utan maskering men av bilderna att döma kan man väl inte vara 100% säker på att det är han som är inne i butiken. Liknar dock en hel del med de helsvarta kläderna och vita skorna. Ja jag vet att jag greppar efter ett halmstrå.

  • Guest
    29 July 2013 at 03:57

    Förstår inte varför alla ni gråter om det här. Vad spelar det för roll? Han är fortfarande samma Reza Madadi som vi såg i Globen när UFC var här några månader sedan.

    • yonsson
      29 July 2013 at 05:14

      Folk kanske tycker att man ska hålla sig inom lagens ramar. Jävligt udda du.

      • Guest
        29 July 2013 at 06:56

        Folk bryter mot lagen varje dag. Detta är samma folk som går och laddar ner filmer på Thepiratebay och röker gräs på helgerna. Dessa är också 2 olagliga handlingar. Alla personer har brutit mot lagen, det är bara olika lagar.

        • Tiltarn
          29 July 2013 at 07:38

          det är skillnad på gå mot röd gubbe och tex våldäkt lås in han o kasta bort nyckeln

          • Guest
            29 July 2013 at 09:24

            Lås in han och kasta bort nyckeln? Är det så ni skulle säga om Gustafsson också gjort detta? Löjligt.

            Förjävligt hur fansen vänder ryggen direkt. Snacka om att överreagera. Detta är väl knappast våldtäkt heller.

        • yonsson
          29 July 2013 at 08:49

          Keep observation. Hur fan kan du jämföra de små-brotten med grov stöld?

  • SthIm
    29 July 2013 at 04:51

    Jag har semester när det är rättegångsdatum, man kanske ska gå dit och lyssna på spektaklet? Eller så väntar man till någon på flashback fixar fram fup och dom. Hur som helst är han körd, med tanke på bevisen som finns. Tack och hej Reza!

    Anledningen till att det är extra dumt det här är ju att han dels säger att han vill vara förebild och pratar om att han vill ge tillbaka till landet som gav han chansen att göra det han älskar (mma) och sen går han ut och rånar en väskbutik. Jaja, än är inte den sista idioten född.

  • yonsson
    29 July 2013 at 05:15

    Man undrar ju vad som händer med helikopter-grejerna… Detta ökar ju inte direkt förtroendet kopplat till tidigare anklagelser.

  • david
    29 July 2013 at 07:33

    Hörde ett rykte att under rånet ska Reza ha tagit av sig maskeringen tittat mot kameran och skrikit “jag älskar handväskor jag svär på min mamma”
    true story…

  • Patrik Andersson
    29 July 2013 at 07:49
  • Guest
    29 July 2013 at 08:19

    Hahaha på riktigt? Blurra “ansikten” som har rånarluvor på er? Är ni så fruktansvärt rädda för att stöta er med Reza? Så sjukt löjliga är ni.

  • Fredrik King
    29 July 2013 at 08:21

    Hahaha på riktigt? Blurra “ansikten” som har rånarluvor på sig? Är nog första och förhoppningsvis ända gången detta inträffar. Men jag måste ändå fråga. Är ni så fruktansvärt rädda att stöta er med Reza att ni måste blurra tidigare nämnda rånarluvor? :)

  • Alex
    29 July 2013 at 09:52

    Undrar hur många som klarar av att leva på den nivån av Sveriges MMA proffs som Reza verkar göra…? Känns som att t ex. dörrvakts jobb och sponsring inte borde räcka för det livet… det är ändå Sverige vi talar om. Att vara MMA proffs på heltid med allt vad det innebär måste vara en enorm ekonomisk utmaning om du inte är ett lagom känt namn i en Org som UFC och har varit det ett tag.

    Vore kul att jämföra inkomst deklarationerna vs utgifter :P Ungefär som när Polisen samkör Skatteverket och Försäkringskassans system mot aktuell levnads standard hos kända kriminella..

  • Tommi Marjakoski
    29 July 2013 at 11:36

    eY yO! Detta är en sport där man ska knocka eller bryta av motståndarens lemmar ;) Vad tror ni att klientelet ska vara änglar eller? Hehah!.
    Nej, det var självklart en sjukt dum kedja av händelser.
    Mannen måste vara beroende av höga doser adrenalin!

  • PublicEnemyN22
    30 July 2013 at 12:12

    Måste ha blivit slagen lite för mycket på huvudet…

  • Headown
    30 July 2013 at 07:27

    @pntera80: Vafan e de för fel på dig människa? Att kalla någon tattare är lika illa som att säga neger imo!! Dessutom e han väl från iran?
    Jävlar va arg du gör mig. Tänk efter INNAN rasist svin.

  • spinelo
    30 July 2013 at 09:21
  • spinelo
    30 July 2013 at 09:42
  • Martin Martin
    2 August 2013 at 10:22

    Suck..Han fortsätter och ljuga!

  • Svara

    Redaktionstipset – BELLATOR

    Sept. 23: BELLATOR

    BELLATORODDSSPELBOLAG
    Melvin Manhoef6.75
    Karl Albrektson via KO2.00
    Benson Henderson1.52
    Mads Burnell1.24
    Odds kan ändras. 18+ år – Regler och villkor gäller. Vi står för ansvarsfullt spelade. Spelar du för mycket? Besök stödlinjen eller ring de på 020-81 91 00. [comeontracker]
    Omröstning

    Vem vill du se Khamzat Chimaev möta härnäst?

    Visa resultat

    Loading ... Loading ...