Renzo Gracie livetwittrade ett rånförsök

Så vad händer när två rånare försöker ge sig på en MMA-fighter som en gång i tiden varit bosatt i Brasilien? Om man kan gå på den historien som Renzo Gracie twittrade inatt så är resultatet för de två rånarna inte en rolig historia.

När Gracie var ute runt 3-snåret på natten i New York så upptäckte han plötsligt att två personer började följa honom. Han gjorde vad vilken vettig person som helst gjorde och började twittra om vad som hände. De kom fram för att fråga efter en cigarett och hade uppenbarligen något annat i tankarna, och det var enligt honom ett uppenbart rånförsök. Det slutade med att han helt enkelt spöade skiten ur de två rånarna, samtidigt som han gjorde en live play-by-play via twitter så alla hans twitter-följare kunde se vad som hände.

Här är vad som enligt Gracie hände, om det nu verkligen hänt förstås:

03:11: 22nd street and 10th ave right now two guys following me, can’t help but have a big smile upon my face Im talking about a happy one ;-) )))

03:12: Waiting for them… Are they really thinking I’m drunk??? They have to be kidding. Hahahaha

03:13: 25th and 10ave ;-) they are getting closer lol ;-)

03:16: I just stop to take a pic, they pretend they are looking at the window, can’t lie… My blood runs in a different speed, man I miss Brazil

03:17: JiuJitsu ;-) )) never leave home without it ;-)

03:18: Please hold there for just a couple minutes ;-) be right back

03:23: They are coming closer, asking for a cigaret ;-) lol can’t help but have a smile in my face. I don’t smoke. Pretend to wobble. They smile

03:47: My hands hurt… Can’t help but look at him the other one took off running, not much of a friend. Chicken :-/ I can still see him, he looks

03:49: Back as he runs, no chance to catch him… Even though I began to try to run after him, I realize How slow I was. Fuck it :-///

03:53: This one asks me why did I do that, pretending to be stupid, one little kick to the ribs makes him whine and apologize, as I’m writing this.

03:55: I ask him if he was planing to rob me, he says no. All he wanted was a cigarette, lol I can’t help but have a big smile upon my face, and ..

03:57: The certainty that if it was an ordinary man he would be sad about his stolen goods. Fucking cunt cries like a bitch when the tide turns…

03:58: I can’t help but take a pic as his nose bleeds and he wines and asks why did I do that… Like he doesn’t know the reason…

03:59: My fucking hands hurt, hurt like hell…

04:06: Drove around two blocks… The other fellow disappear, I’m heading home… Angry for not finding the second one. Guess no sleeping tonight

04:26: I knew it ;-) yessss

04:59: There is basic things like you don’t come back to where the problem was.. You just don’t, I knew he would, just going around the block would

05:01: Be enough… Dumb f%#^ I just gave him the old style Raccoon, it has been a while since the last time I did.. Choke him out 3 times…

05:03: And before he woke up I did hit each eye socket at least twice, tomorrow he will wake up like a raccoon, and every time he woke up I was…

05:06: Whispering at his ears.. That’s what death feels like it.. Don’t do that again. My fucking hand hurts, :-/ a lot

05:08: Next time I will use only the elbows, damn I miss that feeling, sometimes I wonder if the easy life has been making me

05:09: Soft.. All those years in Brazil, without knowing if I would make it home had to count for something, I can’t lie I could have jump in a cab

05:11: But I could not help, I could spot them from a mile away, walking was my option, thank you mayor Giuliani, nobody carries a gun in our…

05:14: Beautiful state, my lucky day, their bad day… My hand hurts and @FrankieEdgar is here at 9:30am for some training, shoot damn little guy

05:16: Could not take a second pic guys sorry, believe I try, as I reach for my iPhone he almost took off :-/ fast mofo

Bethard erbjuder dig GRYMMA odds på UFC samt ett generöst välkomsterbjudande på 1000kr. Klicka här nedan för att komma igång! | 🔞 + | stödlinjen.se | spela ansvarsfullt | spelpaus.se | regler och villkor gäller för bonus med omsättning & insättningskrav | Gäller för endast nya spelare
Kategorier
Nyheter

MMAnytt startades den 3 februari 2008 och har sedan dess växt till att bli Sveriges största kampsportssida. MMAnytts mål är att med journalistisk anda täcka och vara med och utveckla MMA i främst Sverige, men även andra nordiska länder.
52 Kommentarer
  • Juniordosmike
    7 September 2012 at 06:54

    Ouch

  • Joel M Lindmark
    7 September 2012 at 07:33

    Like a BAWS!

  • Nico Bellic
    7 September 2012 at 07:35

    Kung!

  • yonsson
    7 September 2012 at 08:35

    Kul i början, men rätt sjuk snubbe. Älskar hans historier som han alltid drar, men detta var lite väl detaljerat angående hans känslor kring det. -I alla fall för mig (även om de förtjänade spö om de skulle råna honom).

    • Erik
      7 September 2012 at 09:12

      Håller med, jävla stördo som misshandlar en medvetslös människa.

    • MartinEriksson84
      8 September 2012 at 01:17

      Jo lite väl ingående kring hans känslor kring det hela. Han verkar gå igång ordentligt på det. Samma sak med att slå på ögonen på en medvetslös person, känns sådär. Att dessutom köra runt och leta efter en person för att hämnas på denne anses definitivt inte som självförsvar.

      Som kampsportare får man försöka hålla isär sporten och gatulivet och bara använda skillsen när det verkligen är fråga om försvar av sig själv eller andra. Annars blir det ju faktiskt fråga om misshandel och är man dessutom tränad inom kampsport så anses våldet grövre samt att sporten riskerar att få ett dåligt rykte. Tänk er själva rubriker som t.ex. “Kampsportare sparkade ner man i krogkön”.

      MEN!… Jag tycker definitivt att det hela verkar som ett försök till personrån även om informationen från Renzo blev lite knapphändig kring detta. När han slog på den förste killen så lubbade ju den andre iväg, känns som ett tydligt tecken på att de var ute efter att råna. Annars hade nog den andre killen försökt att försvara sin kompis mot den här galningen som inte villa låna ut en cigg. Så rån var det nog frågan om och då har Renzo rätt att försvara sig. Helt rätt enligt mig att han då använder det han är bra på och slår på angriparna.
      MEN!… det finns fortfarande grader i helvetet och hans sätt att hantera situationen känns inte helt hundra. Han om någon (han är ju kampsportstränad på hög nivå) borde ju ha förmågan att lugna ner sig i rätt läge efter att han stoppat första personen och sett den andra fly iväg och borde då bara ha ringt polisen och hållit kvar den första. Polisen hade antagligen kunnat knyta även den flyende kompisen till rånet då de har den förste killen kvar på platsen. Känns väldigt mycket som att han utnyttjade rånsituationen till att legitimt (i hans tycke) få slåss på gatan. Han dolde inte direkt sin upphetsning och glädje.

      Det har ju kommit en hel del såna här “MMA-fighter stoppade rån”-nyheter på sistone och Renzo insåg antagligen att det här var hans chans att dessutom ta det steget längre via livetwitter. Tyvärr lämnade det hela en bitter eftersmak trots att han kanske är den kändaste fightern hittills som har levererat en sådan här historia.

      Han refererar en hel del till sitt tidigare liv i Brasilien och att det var jäkligt hårt där och att han saknar det livet där det tydligen var vardag för honom att slåss på gatan. Bra reklam inför Fotbolls-VM 2014 och Sommar-OS 2016!

  • Joakim Fridh
    7 September 2012 at 08:55

    Haha wth helt sjukt va kall han är. Men gjorde inte han sig skyldig till misshandel nu även enligt amerikansk standard? Dom hade ju inte gjort nått utan han spöade på dom bara för att dom frågade om en cigg.

    • tojo77
      8 September 2012 at 11:03

      Läste någon annanstans om att de sträckte sig efter hans plånbok i främre fickan. Eftersom Renzo spelade packad så trodde de att de bara kunde ta den. Då klippte han till. Lär ju inte finnas vittnen iofs och hans story om tvättbjörnen kan slå tillbaka på honom själv.

  • Johannes Finnman
    7 September 2012 at 09:23

    “05:01: Be enough… Dumb f%#^ I just gave him the old style Raccoon, it has been a while since the last time I did.. Choke him out 3 times…
    05:03: And before he woke up I did hit each eye socket at least twice, tomorrow he will wake up like a raccoon, and every time he woke up I was…”
    Hahaaha! WTF!? störd…

    • Lego
      8 September 2012 at 12:00

      Mm han ger intrycket av att ha ganska psykopatiska drag…kan tyvärr ändå inte låta bli att skratta åt just “old style raccoon”.

      • Leonard Molin
        8 September 2012 at 10:09

        På ett positivt sätt!

  • Albin
    7 September 2012 at 09:28

    Vilken idiot

  • Jesper Ringqvist
    7 September 2012 at 09:49

    Det här är ju sjukt… Spöar han folk han TROR ska råna honom? Hur kan ni kommentera positivt om detta? Han misshandlar en medvetslös person som inte gjort ett skit. Cant but help to think hes retarded

    • madcarpet
      7 September 2012 at 10:34

      Det är ju bara en rolig grej ta de inte seriöst

    • Nico Bellic
      7 September 2012 at 10:59

      vissa kan se och känna av situationen ifall man håller på att bli rånad, men eftersom du inte kan relatera till det så antar jag du inte besitter denna förmåga. tror du det enda sättet att råna folk är att slå offret så fort som möjligt och sedan känna igenom fickorna?
      du verkar inte ha mycket erfarenhet med våld och hotfulla situationer.

      • Joakim Fridh
        7 September 2012 at 11:35

        Klart man känner av en sådan situation men dock gör man likförbannat sig själv skyldig till misshandel om dom inte hotat dig på nått sätt. :)

    • Lallarn
      7 September 2012 at 11:36

      Vet inte vad den amerikanska lagboken säger, men i sverige har man rätt att dela ut det första slaget, i självförsvarssyfte, ifall situationen börjar bli hotfull.

  • Ciggrånare
    7 September 2012 at 09:58

    Typiskt rånarbeteende. Först följer man efter och sen frågar man om cigg. Alltid denna fråga om cigg

    • MartinEriksson84
      8 September 2012 at 12:46

      Ciggrånaren borde veta vad hen talar om.

  • Andreas Jacobsson
    7 September 2012 at 10:53

    Otroligt fjantigt faktiskt…

  • Juniordosmike
    7 September 2012 at 11:03

    Helwani har gjort en intervju med Renzo Gracie angående detta. Renzo “trodde” inte bara att de skulle råna honom. De började muddra Renzo och slita igenom hans fickor innan Renzo började försvara sig. Dock kan jag hålla med om att Renzo gick lite väl långt med upprepade strypningar. Men men, antar att det är risken man utsätter sig för när rånar folk på kvällarna. Jag gissar på att de där killarna har nog förstört många människors liv innan de träffade på Renzo.

    • Jack J-Dawg Brandt
      8 September 2012 at 12:58

      Länk på det?

      • Devilcraft
        8 September 2012 at 02:13

        Säger han när folk kritiserar honom ja. Betyder inte ett jävla skit.

        • Jack J-Dawg Brandt
          8 September 2012 at 05:19

          Aha så för att han inte lyckades live tweeta medan dom skrek och ryckte i hans kläder så betyder det att det är en efter konstruktion?

          • tojo77
            8 September 2012 at 05:56

            Det hade varit bra för Renzo om han bland alla de kvittrandena hade nämnt vad snubbarna gjort efter att de bett om en cigg.

          • Jack J-Dawg Brandt
            8 September 2012 at 06:35

            Det hade varit bra ja, men om vi ska lita på hans skrivna ord så får vi väl lita på det han säger oxå?

          • tojo77
            8 September 2012 at 10:13

            Kom igen, du förstår vad jag menar. Det skrivna i detta fall hade dykt upp strax efter att det hänt, det sagda dyker inte upp förrän dagen efter. Tid finns att hitta på riktigt bra story så att hans straff känns ok.

            Jag tror honom, men i en ev rättegång hade det varit bättre för honom om han beskrivit hur det gått till bland alla de andra beskrivningarna om händelseförloppet.

          • Devilcraft
            9 September 2012 at 11:36

            Du missar poängen. Det betyder varken eller. Kan du på något sätt bekräfta att de faktiskt gjorde vad han sa att de gjorde? Nej det kan du inte. Allt du har som “bevis” är orden från en snubbe som genom orden gör sigsjälv till någon slags hjälte. Fattaru?

  • Toffe Wilhelmsson
    7 September 2012 at 11:25

    I lol´ed.

    Om någon/några försökte råna mig och jag besatt Renzo Gracie´s skills hade inte jag heller bangat på att ge denne rånare en omgång “old style Raccoon”.

  • Devilcraft
    8 September 2012 at 12:10

    Antingen är han en apa eller en mytoman.

  • Henri
    8 September 2012 at 12:17

    Renzo for president! Klockrent!

  • Jack J-Dawg Brandt
    8 September 2012 at 12:52

    Äh varför känna medlidande med två miffon som försöker sno någons surt förvärvade stålar? Okej att han gick lite långt men det är så det går när man begår brott, det är alltid någon som e tuffare än dig själv.

  • Petri Dahlström
    8 September 2012 at 01:47

    Grymt! Känner inget medlidande för kriminella.

  • Pär Pihlqvist
    8 September 2012 at 02:00
  • Jack J-Dawg Brandt
    8 September 2012 at 02:16
  • Nick Leroche
    8 September 2012 at 03:16

    så folk har aldrig hört talats om racoon ? . vet då ja gjort de i skolan när man va mindre på folk som förtjäna . smällde en över var öga så folk fick se de . kanske inte strypa nån medvetslös 3 gånger om men . alla har sina versioner :)

    • Anton Lundström
      8 September 2012 at 08:54

      Satan så häftig du är.

    • skallige
      8 September 2012 at 12:46

      du är asss cool bree!
      Men tror du råkat ta på dig kepsen åt fel håll.? :S

    • Stenansiktet
      8 September 2012 at 05:30

      Ett stycke värsting!

    • shubre
      8 September 2012 at 06:29

      Tapout är ditt favoritmärke va?

  • West Ham
    8 September 2012 at 04:03

    Man kan såklart ha synpunkter på den goda smaken i Renzos beteende separerad från den moraliska, och juridiska frågan. Jag tillhör dem som anser att så länge man inte initierar våld så har man fullgjort sin moraliska plikt som medborgare. Att ha en juridik som förutsätter att människor alltid skall agera rationellt i självförsvarssituationer leder fel. Jag tänker framför allt på det uppmärksammade Rödebyfallet. Lagstiftningen bör vara drakonisk mot den som initierar våld samt givmild mot den som väljer att försvara sig.

    • nonev
      9 September 2012 at 12:09

      Håller med, om nån attackerar dig, så tyvärr det räcker med en olycklig knuff eller ett slag så kan du vara död… Jag tycker att hum gjorde helt rätt som medborgare att ta tag i den andra och att “märka” brottslingarna, finns ju diverse lagliga spejer som också gör det. Tycker bara att hum skulle ha låtit polisen avslutat hans gripande. Sen, bara jag vad har hört, så har rån av fyllon blivit vanligare där.

  • DontTapout
    8 September 2012 at 06:55

    Tänk om han hade presterat såhär i hans senaste match

  • Anton Lundström
    8 September 2012 at 07:24

    Detta låter som bullshit, skicka x antal tweets på nån minut bara medans han blir förföljd och rånad, njaa… Renzo har sagt många grejjer tidigare som inte riktigt verkar stämma så jag tror inte ett skit på detta… Vem fan är på en restaurang 3 på natten mitt i veckan? Nää detta imponerar mig inte.

  • Viktor Johansson
    9 September 2012 at 02:16

    Allting känns hundra tills de sadisitska inslagen kommer med upprepade strypningar och slag på nyss medvetslös man, troligtivs från mount.

    Slå ner en gång, stryp en gång. Fine! Resten känns som tredje lagret ost, jävligt onödigt.

  • Söndagsmys | MMAnytt.se
    9 September 2012 at 05:46

    […] att erkänna att Geroges St. Pierre är snygg.Vi kunde lagom till helgen läsa om hur Renzo Gracie gjorde en Seagal och rent av misshandlade två män som försökte råna honom. Vi kunde kort därefter läsa Jason […]

  • MMAnytt.se
    9 September 2012 at 05:53

    […] att erkänna att Geroges St. Pierre är snygg.Vi kunde lagom till helgen läsa om hur Renzo Gracie gjorde en Seagal och rent av misshandlade två män som försökte råna honom. Vi kunde kort därefter läsa Jason […]

  • Sidan kunde inte hittas | MMAnytt.se | Sida 82283
    9 September 2012 at 05:59

    […] för UFC 154Video: CB Dollaway vs Mike Massenzio från UFC 92Senaste kommentarernaMMAnytt.se om Renzo Gracie livetwittrade ett rånförsökSöndagsmys | MMAnytt.se om Renzo Gracie livetwittrade ett rånförsökanders om TUF: […]

  • Söndagsmys – vecka 37 | MMAnytt.se
    16 September 2012 at 01:14

    […] men jag förstår inte varför Mazagati inte bryter matchen.Vad är det med Graciefamiljen och rånförsök egentligen?Hoppas ni har en fortsatt mysig söndag!Följ MMAnytt på Facebook och Twitter för att […]

  • Renzo Gracie vill återvända till oktagonen om tre till fyra månader | MMAnytt.se
    11 September 2013 at 01:38

    […] Tre års frånvaro kan leda till en del ringrost, men enligt Gracie så har han tränat för fullt, och har kunnat öva på och sparras med tjuvar under ett rånförsök och även hinna med att Twittra om det. […]

  • BJJ-Bloggen: Renzo Gracie kopplar av i snön och Conor McGregor tävlar i IBJJF:s No Gi European | MMAnytt.se
    5 February 2015 at 05:01

    […] vi redan. Den legendariska brasilianaren har gjort ett namn för sig både i MMA-buren, på mattan, på gatan och i USA:s fängelsesystem. Vad som dock gått som en röd tråd genom gode Renzos liv är det […]

  • BJJ-Bloggen: Chael Sonnen mot ‘Babalu’, Fabricio Werdums magiska händer och Renzo Gracie | MMAnytt.se
    12 March 2015 at 05:00

    […] skugga över kampsport. Med det sagt kommer Renzo alltid vara just Renzo och det är ju inte precis första gången han hamnar i slagsmål med ovetande satar ute på […]

  • Svara

    bet365
    Speltips: UFC ON ESPN: SANTOS VS. HILL

    Thiago Santos vs Jamahal Hill


    3.25 - 1.37


    7 Augusti | 00:00 | UFC
    Till Bethard!
    Välkomstsbonus för nya spelare!
    Odds kan ändras. 18+ | Spela ansvarsfullt | Regler och villkor gäller. Insättnings och omsättningskrav gäller på bonus | Spelar du för mycket? Besök stödlinjen eller ring på 020-81 91 00. | spelpaus.se
    UFC ODDS
    UFC ON ESPN: SANTOS VS. HILL12
    Thiago Santos vs Jamahal Hill3.251.36
    Vicente Luque vs Geoff Neal1.582.40
    Zac Pauga vs Mohammed Usman1.751.99
    Brogan Walker vs Juliana Miller1.612.25
    Augusto Sakai vs Sergey Spivak2.801.45
    Ariane Lipski vs Priscila Cachoeira1.582.40
    UFC-oddsen presenteras av Bethard, klicka här för att komma igång!

    Jämför odds på hela matchkortet, besök vår mma-odds sida!
    18+ | Regler & Villkor gäller | Stödlinjen.se | Oddsen kan ändras