UFC on Fuel TV 6 färdigställt

UFC On Fuel 6: Franklin vs. Le, även kallat UFC: Macao färdigställdes ikväll och är företagets första gala i Kina. I huvudeventet möts forna mellanviktsmästare i UFC respektive Strikeforce då Rich “Ace” Franklin tar sig an Cung Le. Båda herrarna kommer från vinster i deras senaste matcher. Franklin besegrade Wanderlei Silva för andra gången på UFC 147, Le segrade mot Patric Coté nästkommande gala på UFC 148, båda vann via enhälligt domslut.

Hårt svingande Stanislav Nedkov och Thiago Silva möts i det delade huvudeventet. Innan dess möts Dong Hyung Kim och Paulo Thiago i en match båda behöver vinna för att klättra högre i divisionen, efter att båda två förlorat deras senaste matcher i första ronden. Ultimate Fighter säsong 6-vinnaren Mac Danzig ställs mot förre detta lättviktsmästare i Pride, Takanori Gomi, Kyung Ho Kang gör sin debut mot Alex Caceres, likt Jon Tuck som möter Zhang Tiequan fastställer huvudkortet.

UFC on Fuel 6 går av stapeln den 10:e november på Cotai Arena i Macau, hela matchkortet ser ni nedan.

Huvudkort (FUEL TV)

  • Rich Franklin vs. Cung Le
  • Stanislav Nedkov vs. Thiago Silva
  • Dong Hyun Kim vs. Paulo Thiago
  • Kyung Ho Kang vs. Alex Caceres
  • Jon Tuck vs. Zhang Tiequan

Preliminärt kort (Facebook)

  • John Lineker vs. Yasuhiro Urushitani
  • Jeff Hougland vs. Takeya Mizugaki
  • Tom DeBlass vs. Riki Fukuda
  • Hyun Gyu Lim vs. Marcelo Guimaraes

 

Bethard erbjuder dig GRYMMA odds på UFC samt ett generöst välkomsterbjudande på 1000kr. Klicka här nedan för att komma igång! | 🔞 + | stödlinjen.se | spela ansvarsfullt | spelpaus.se | regler och villkor gäller för bonus med omsättning & insättningskrav | Gäller för endast nya spelare
Kategorier
Nyheter
15 Kommentarer
  • Peter B
    6 September 2012 at 10:43

    Ett helt ok kort måste jag säga…

  • tojo77
    6 September 2012 at 10:52

    Skitkul kort, som avslutas med tre matcher som kommer bli klart intressanta. De tre slår skrotade UFC151’s main card där jag bara ville se main event + Siver/Yagin.

  • ChuteBoxe
    6 September 2012 at 10:59

    Inte speciellt upphetsande.

    • Flisby
      6 September 2012 at 11:02

      tror inte det är poängen heller ;)

  • Pär Persson
    6 September 2012 at 11:04

    Varför skulle det INTE vara? Gillar man sporten så gör man. Sluta whina

  • Gustav Fahlström
    6 September 2012 at 11:12

    Rich Franklin är lika slut som peter sipen är i prutten och Cung Le fick pisk av wanderlei.

  • Hampus Viitanen
    7 September 2012 at 01:36

    Jag kommer lätt sitta uppe och kolla på det här kortet. Håller stenhårt på Dong Hyun Kim, riktigt synd det som hände mot Maia. Sedan hoppas jag få se lite mer snygg BJJ ifrån Caceres, han imponerade stort på mig i matchen mot Damacio Page. Självklart inte det bästa kortet men helt klart godkänt för UFC on Fuel imo.

    • sepenoob
      7 September 2012 at 10:08

      Det kan bli tufft att hålla sig vaken till 13 och sen ända till 17 ;)

      • Hampus Viitanen
        7 September 2012 at 11:33

        Är det ett tidigt kort (för oss) alltså eller tolkade jag din kommentar helt fel? :D För om så är fallet så är det ju ännu mer anledning till att kolla!

        • sepenoob
          7 September 2012 at 12:07

          Hehe japp. Prelims börjar 13 och main card 15 :)

  • Vlada Cakic
    7 September 2012 at 09:28

    “företagets första gala i China.”

    Skribenten borde jobba lite på sin swedish.

    • Jespitos
      7 September 2012 at 04:17

      Eftersom vi ändå är i farten… ett felaktigt bruk av det reflexiva possessiva pronomenet i tredje person har smygit in till språkpolisens förtret. ”
      Båda herrarna kommer från vinster i deras senaste matcher.” Skall vara SINA senaste matcher.

      Herrarna på mmanytt gör ett fantastiskt arbete som jag tror vi alla uppskattar! Men språkfelen är väldigt tätt förekommande, och texterna ofta väldigt uppstyltade och svårlästa, särskilt Martins. I den konstruktiva kritikens anda ger jag därför lite ödmjuk feedback som uppmuntrar er att jobba lite på detta område. Jag hjälper er gärna lite grann med “pointers” om intresse finns.

  • Baz3
    7 September 2012 at 11:31

    Professorn vs Catwoman? Knasig bild..

  • Yazzman
    7 September 2012 at 11:36

    Jag klarar inte av Alex caceres, han förstör hela kortet :P

  • zappito
    8 September 2012 at 12:17

    läste just detta: FX 6 Australia Friday Dec 14 Middleweight Bout Rousimar Palhares VS Hector Lombard men on Fuel och on FX är tydligen 2 helt skillda saker.

  • Svara

    bet365
    Speltips: PFL



    Rory MacDonald vs Sadibou Sy


    1 Juli | 14:00 | PFL
    1.30 - 3.25
    Till Betsafe!
    Insättningsbonus för nya spelare!
    Odds kan ändras. 18+ | Spela ansvarsfullt | Regler och villkor gäller. Insättnings och omsättningskrav gäller på bonus | Spelar du för mycket? Besök stödlinjen eller ring på 020-81 91 00. | spelpaus.se
    UFC ODDS
    UFC 27612
    Israel Adesanya vs Jared Cannonier1.224.50
    Alexander Volkanovski vs Max Holloway1.532.62
    Sean Strickland vs Alex Pereira2.001.80
    Pedro Munhoz vs Sean O'Malley3.251.36
    Brad Riddell vs Jalin Turner2.101.72
    Robbie Lawler vs Bryan Barberena1.802.00
    UFC-oddsen presenteras av Bethard.se, klicka här för att komma igång!

    Jämför odds på hela matchkortet, besök vår mma-odds sida!
    18+ | Regler & Villkor gäller | Stödlinjen.se | Oddsen kan ändras

    Speltips: UFC 276

                                                                     
    UFCODDSSPELBOLAG
    Adesanya via TKO/KO/SUB2.40
    Cannonier via TKO/KO/SUB5.50
    Volkanovski via domslut2.25
    Holloway via domslut3.75
    Odds kan ändras. 18+ år – Regler och villkor gäller. Vi står för ansvarsfullt spelade. Spelar du för mycket? Besök stödlinjen eller ring de på 020-81 91 00.