Dan Henderson missnöjd med domslutet – anser att han förtjänade segern

En frustrerad “Hendo” delade med sig av sina tankar om domslutet på presskonferensen efter galan. Han menar att han gjorde nog i matchen för att förtjäna vinsten och bältet.

Titelmatchen mellan mästaren Michael Bisping (30-7) och Dan Henderson (32-15) kom att bli mycket jämn. Efter att ha sänkt Bisping och varit nära till avslut vid två tillfällen, föll 46-årige amerikanen snöpligt på mållinjen då han i slutändan förlorade ett enhälligt domslut efter fem ronder.

Två av poängdomarna gav tre av fem ronder till Bisping, medan den tredje hade honom som vinnare i fyra ronder.

Tycker att han vann rond ett, två och fem

Henderson håller dock inte med domslutet och känner att han gjorde nog för att vinna, något han vädrade sina tankar kring under den efterföljande presskonferensen.

Han resonerade som så att den första ronden borde ha blivit 10-8 till hans fördel, och att han sedan vann den andra samt femte ronden.

Vem hade ni som vinnare?

Foto: Vince Cachero

Kategorier
Dan HendersonMichael BispingNyheterRekommenderatSenaste NyttZ-Klistrad artikel

Ashah Tafari är en tidigare landslagsman och nordisk mästare i karate som har jobbat på MMAnytt sedan mars 2015. På ett eller annat sätt har han sysslat med kampsport nästan hela sitt liv och idag är han en riktig MMA-nörd på heltid likväl som en flitig domare i karate.
82 Kommentarer
  • Fotboll_Mer_Än_En_Sport!
    9 October 2016 at 08:32

    And stil…….. Det roligt dryga fortsätter ett tag till iaf. Men om Bisping möter the big four anytime soon då blir det nog värsta förlusten. Möt GSP medans du kan Bisping och tjäna feta pengar på det.

    • Erik Hellborg
      9 October 2016 at 02:13

      Mmm den där fajten skulle jag ha velat sett UTAN Weidmans jäkla spark ;)

      Luke Rockhold vill man inte ha i top position.

      Det han gjorde med Machida å Weidman fr top….god damn !

  • Utlandet
    9 October 2016 at 09:45

    Bisping vann klart och är klart bäst i sin division just nu. Han slog skiten ur Rockhold som hade slagit skiten ur Weidman. GPS låter som en bra motståndare för Bisping och är väl den enda som egentligen hota.

    • Cecils Folks
      9 October 2016 at 10:30

      knappast troligt- Han skulle vara underdog vs minst 5 pers i den divisionen = inte bäst

      • Erik Hellborg
        9 October 2016 at 11:20

        Är man inte bäst om man knockar mästaren i divisionen? :-)

        • Hiho
          9 October 2016 at 01:30

          Inte i UFC, då är man bara bättre än just den fightern. Eftersom alla inte mött alla.

          • Erik Hellborg
            9 October 2016 at 02:09

            Hmmm ok så enda sättet att vara bäst i sin division är att slå alla rankade fighters i just den divisionen?

            Eller fighters överhuvudtaget i det här fallet mellanvikten?

            Hur menaru? :)

          • Hiho
            9 October 2016 at 04:32

            Ja exakt, enda sättet man kan kalla sig bäst av alla är om du slår alla rankade i din division :D

          • Erik Hellborg
            9 October 2016 at 04:49

            Hehe a då är man nog tveklöst bäst i sin div ;)

            Fast som fan av lagsporter som hockey å fotboll är jag allergisk mot sånt tänk. Typ “dom är bättre än tabellen säger” eller i det här fallet Bisping är underdog mot minst 5 pers i divisionen = inte bäst.

            Ok nu kanske han skulle va underdog rent spelmässigt. Men det där snacket om vem som är bäst, give me a break ;)

            Rankingsystemet är inte perfekt. Men det är vad vi kan förhålla oss till. Ja tycker Woodley e en sån jäkla trist snubbe å fighter, men lik förbannat KOade han skiten ur Lawler som jag personligen tycker är en bättre fighter på så många plan.

            Men speciellt när man stoppar mästaren så som Woodley å Bisping gjorde. Inget snack om vem som är bäst i klassen.

            Sen kan man tycka va man vill. Men det är just ens egna tyckande å tänka de å subjektiva bedömningar. Inget annat ;) .

          • Purrpurrmannen
            10 October 2016 at 12:19

            Och varför jämför du lagsporter med kampsport? Tyron är champ just nu för han knockade Lawler. Han är på papper alltså bättre än Lawler men Rory vann ju mot honom. Är Rory bättre än alla i hela divisionen bara för det?
            Nej. Han var bättre än Tyron just den dagen på samma sätt som Tyron var bättre än Lawler just den dagen. Det är få champs man kan säga är allra bäst och har varit få genom tiderna. Vi snackar Silva, DJ, Jose (innan Conor) GSP och kanske nån mer. Folk som rensat hela sin divion som champ dvs.
            Man kan inte säga A vann mot B och C vann mot B så C är bättre än A och B. Fight math går inte ihop.

          • Erik Hellborg
            10 October 2016 at 07:21

            Tror inte jag jämförde kampsport med lagsport. Bara ett tabelltänk och UFC rankingen.

            Men det är som sagt min egna personliga åsikt.

            Handlar inte specifikt om Bissping. Alla champs är bäst i sina klasser. Sen kan man tycka va man vill som sagt

            Fight math grejen fattar ja inte varför du tog upp :)

          • Purrpurrmannen
            11 October 2016 at 04:32

            Du snackade om det längre upp. Fight math funkar inte och om man inte rensar hela divisionen så är man inte bäst. Man är champ.

          • Erik Hellborg
            11 October 2016 at 06:56

            Skrivit så mycket nu. Tappat bort mig. Va skrev ja? :)

            Ja alltså jag är rätt säker på att ingen kommer rensa upp en hel division. Det känns nog helt omöjligt.

            Så ska man namge nån som bäst i en division kommer det för mig alltid vara den som e champ. Det finns givetvis hur många faktorer å skador å slumpen å nåns agent å UFCs egna PR agenda etc etc.

            För å inte nämna vikten av hur olika stilar ger fighters olika fördelar.

            men för å slippa allt snack om vem JAG tycker e bäst i klassen eller vem DU tycker e bäst eller va tycker JOE ROGAN eller Nisse på hörnet, då väljer jag att hålla Champen som bäst. I en diskussion om vem som e bäst i respektive viktklass :)

          • Erik Hellborg
            9 October 2016 at 04:48

            Hehe a då är man nog tveklöst bäst i sin div ;)

            Fast som fan av lagsporter som hockey å fotboll är jag allergisk mot sånt tänk. Typ “dom är bättre än tabellen säger” eller i det här fallet Bisping är underdog mot minst 5 pers i divisionen = inte bäst.

            Ok nu kanske han skulle va underdog rent spelmässigt. Men det där snacket om vem som är bäst, give me a break ;)

            Rankingsystemet är inte perfekt. Men det är vad vi kan förhålla oss till. Ja tycker Woodley e en sån jäkla trist snubbe å fighter, men lik förbannat KOade han skiten ur Lawler som jag personligen tycker är en bättre fighter på så många plan.

            Men speciellt när man stoppar mästaren så som Woodley å Bisping gjorde. Inget snack om vem som är bäst i klassen.

            Sen kan man tycka va man vill. Men det är just ens egna tyckande å tänka de å subjektiva bedömningar. Inget annat ;)

        • Yourston
          9 October 2016 at 05:46

          Klart man inte behöver vara bäst. Bisping är väl top 5-6, Hendo är inte ens top tio egentligen. Hendo har blivit dominerad av Shogun, större delen av matchen mot Lombard, knockad av Belfort i sina senaste. Bisping förlorade egentligen mot Leites och Silva, och skulle knappast trots att han är bättre nu än någonsin ha mycket chans mot Hall, Romero, Jacare eller Moussasi om vi ska vara ärliga. Fast jag tycker det är skitkul att han har bältet!

          • Erik Hellborg
            9 October 2016 at 05:53

            Rätt säker på att han vann både mot Leites å Silva ;-)

          • sepenoob
            9 October 2016 at 11:48

            Ja dom matcherna vann han även om det var jävligt tight. Sjukt att han klarade sig trots det knät han åkte på mot Silva när han tappade tandskyddet. Med Pride-regler hade Silva vunnit däremot.

          • Erik Hellborg
            10 October 2016 at 07:23

            A vart faktiskt lite överraskad när domslutet mot Leites lästes upp å Bisping vann.

          • Yourston
            11 October 2016 at 11:40

            Då får du nog se matcherna igen;-)

          • Erik Hellborg
            11 October 2016 at 11:53

            Vart lite googlande istället. 2 domslutsvinster. Minnet funkar ibland trots allt ;)

          • Yourston
            18 October 2016 at 08:52

            ;-) Jo, jag kanske skulle varit tydligare: se matchen så ser du vem som EGENTLIGEN vann. Det är rätt ofta domarna ger bort segern till förloraren;-)

          • Erik Hellborg
            18 October 2016 at 09:08

            Hehe. Ja förstår vad du menar. Du tycker Leites vann. Det är din åsikt. Got it :)

            Lite mer nyfiken på hur ofta domarna ger bort segern till förloraren? Hur har du kommit fram till att det är så?

          • Yourston
            19 October 2016 at 08:31

            Hehe, domarna ger ju inte bort den till förloraren enligt deras bedömning förstås. Men jag menar att de värderar sånt som jag och många andra kampsportare värderar så högt i en match. Ofta kan en fighter förlora ronden fram tills sista minuten och då få in en nedtagning. Därefter tomkontroll utan att försöka gnp eller sub och ändå tar hem ronden. Och ibland verkar de inte ha förståelse för hur exempelvis en kontringsstriker fightas, utan ger ronden till motståndaren som går framåt men inte träffar något – Machida är ett bra exempel (även om det inte är någon favorit) så har han styrt matchen genom att locka motståndaren att jaga honom och sedan kontrar han. Domarna har då valt att ge matchen till motståndaren då, antar jag, de anser att Machida “springer ifrån fighten”(eller kolla in Pearson vs. Sanchez).
            I matchen mot Laites styrde Leites men gasade och då kunde Bisping ta hem sista ronden. Men inte de första två. Återigen, som också Rogan påpekat, domarna har en tendens att glömma vad som händer i rondens första minuter och väger sista minuten tyngst. Jag tycker det har blivit mycket bättre men det förekommer även nu då och då domstol som är uppåt väggarna;-).

          • Erik Hellborg
            23 October 2016 at 01:05

            Kan verkligen hålla om med om det. En rond kan domineras i 4 min av en fighter för att sen vändas i sista min och då går rondsegern till fighter nr 2.

            Hände mer förr kanske men säkert fortfarande en del.

            Tycker dock det blivit bättre oxå. Nelson vs Lewis vaju en fight där Nelsons nedtagningar med lite aktivitet inte gav segern.

            Min poäng är att säkert 9/10 håller jag med domarbesluten. Men var 10e fight så är det nog nåt vajsing hehe ;)

          • Yourston
            26 October 2016 at 06:09

            Instämmer! Numera är det nog bara var tionde fight. För kändes det som var och varannan nästan;-)

          • Erik Hellborg
            27 October 2016 at 07:37

            Roger that :-)(

        • Peter Andersson
          10 October 2016 at 11:54

          Det är ju en rätt intressant filosofisk diskussion man kan ha. Visserligen vann Bisping över Rockhold vilket borde göra honom bättre i det hänseendet men kunde man kvantifiera skills så tycker jag absolut att Rockhold har mer.
          Precis som jag tycker att Moussasi egentligen är bättre än Uriah Hall trots förlusten. Jag menar inte att varken Bisping eller Hall hade “tur”, bara att de blev dominerade fram tills knocken i sina respektive matcher.

          • Erik Hellborg
            11 October 2016 at 07:57

            A men så är det ju absolut. I slutändan finns ju dock alltid det där faktumet att Champen är Champ. Sen kan man resonera hur som helst och jag tycker framförallt just Rockhold hållit en enorm nivå senaste åren.

            Man kan väl säga att det finns bättre fighters än Bisping rent skillsmässigt. Sen finns det ju aspekter som känns svåra att mäta. Bispings psyke och hjärta verkar kunna ta honom hur långt som helst ;-)

            Hur som helst. Den här divisionen är galet spännande….

          • Peter Andersson
            11 October 2016 at 11:39

            Ja, jag kan verkligen inte fatta hur han lyckas återhämta sig, komma tillbaka och VINNA efter vad som hände i både Silva och Hendo-matchen. Han kan mycket väl vara TOAT (toughest of all time).

          • Erik Hellborg
            11 October 2016 at 11:55

            Haha! TOAT! +1 den :)

            Helt klart en kategori som borde diskuteras mer.

    • IWasThatGuy
      9 October 2016 at 02:03

      rockhold slog inte skiten ur weidman. Det var rätt lika, weidman höll på vinna matchen innan han försökte göra en spinning kick och då hade Rockhold tur han fick ner Weidman och vann.

      • Erik Hellborg
        9 October 2016 at 02:18

        Mmm den där fajten skulle jag ha velat sett UTAN Weidmans jäkla spark ;)

        Luke Rockhold vill man inte ha i top position.

        Det han gjorde med Machida å Weidman fr top….god damn !

    • Godless
      9 October 2016 at 03:04

      Lugn nu! Är rädd att din övertro på Bisping kommer få ett abrupt slut rätt snart. Absolut förtjänar han cred, han har steppat ur rejält på slutet men känns ändå liten som en lucky shot mot Luke och tror inte han skulle lyckas med det igen. Bisping är något av en “paper champ” i mina ögon.

  • Jens
    9 October 2016 at 10:43

    Tycker sjukt synd om Hendo som inte lyckades knipa ett ufcbälte. Men sett över karriären och meriterna, är han inte goat?

    • Erik Hellborg
      9 October 2016 at 02:20

      Han är väl helt klart däruppe bland legenderna.

      Inte GOAT. Men kanske mer som en av dom namnen som satte MMA på kartan.

      Och med ett överhäkla fett CV såklart :)

      • KoMaCarpe
        9 October 2016 at 07:48

        Hendo i sin prime måste lätt vara en av the GOAT:est

        • Erik Hellborg
          9 October 2016 at 08:13

          Absolut. Skulle jag sätta nån som The GOAT ere för mig inte Hendo. Men av dom största nånsin? Tveklöst JA! :)

      • Jens
        9 October 2016 at 10:56

        Sett till meriter., Vem är större? Två bälten i Pride, ett i strikeforce, 400 titelmatcher i ufc, OS *2

        • Erik Hellborg
          10 October 2016 at 07:10

          Jag håller nog Anderson Silva som nr 1. Innan Weidman kom och tog bältet var det nog inte många som blandade in Hendo i några GOAT diskussioner så förstår inte varför han skulle anses vara störst nånsin nu ;)

          • Jens
            10 October 2016 at 11:10

            sett till meriter säger jag flera gånger

        • Erik Hellborg
          10 October 2016 at 12:48

          400 titelmatcher i UFC hehe. A fan han e nästan där gubben ;-)

          Ja den meritlistan eju enorm. Kan man ju inte säga nåt om. Däremot tycker jag inte hans OS/brottar-historia har nåt med GOAT diskussionen att göra.

          Brottning är ju brottning, boxning är boxning och MMA är MMA.

          Så sett till MMA tycker jag nog Silva tar Hendo då han dominerade i vaddå? 6-7?

          Det är alltid svårt att jämföra epoker tycker jag. Hendo med bälten i PRIDE och Strikeforce, det är ju enormt.

          Men Silvas dominans under så lång tid i UFC väger ändå tyngre för mig.

          Och som sagt dessa GOAT diskussioner har ju funnits ett tag. Fram till att Weidman tog bältet från Silva kan jag inte minnas en enda gång att Hendos namn varit på tapeten. Det har vart Fedor, Silva, GSP etc som vart i ropet. Tror dom flesta reagerar för han förlorade ett jämnt domslut och en vinst NU hade gjort honom enormt stor.

          Men sen Silva torskade bältet har Hendo 4 förluster och vinster mot Boetsch, Lombard och Rua. På den tiden har inget förändrats för mig iaf gällande hans GOAT status ;-)

  • Per_Ragnar_Svensson
    9 October 2016 at 11:17

    Att en domare har 49-46 är ju helt skevt.
    När matchen var slut fick jag en känsla att Hendo ändå kanske skulle ta det.
    Rond 1 och 5 är Hendos medans 3 och 4 är Bispings.
    Bisping är helt klart mer aktiv sett till hela matchen och gör man en helheltsbedömning så är resultatet rättvist men nu dömer man rond för rond. Och då avgörs matchen i rond 2 där Bisping är klart bättre tills Hendo sätter Bisping på arslet men följer tyvärr inte upp med g&p. Hade han gjort det likt som första ronden hade jag även givit rond 2 till Hendo.
    Nu går jag med på 48-47 till Bisping men aldrig 49-46.

    • Erik Hellborg
      9 October 2016 at 12:52

      48-47, dömde samma här med

    • KoMaCarpe
      9 October 2016 at 07:47

      Hendo kändes farligare genom hela matchen, imo. Helhetsbedömningen måste ju även ta i beaktande vem som delade ut mest stryk – och det är ingen fråga om att det var Hendo.
      Jag hade Hendo 10-8 rond 1, samt segrare i rond 2 och eventuellt 5.

      • Devilcraft
        10 October 2016 at 12:10

        Att Hendo kändes farlig handlar ju enbart om vilken typ av fighter han är. Dvs att alla vet att han har one punch KOs. Det betyder inte att han var den bättre fightern och förtjänade vinna.

        Jag känner ungefär samma sak varje gång jag ser Hendo eller Big Country. Oavsett hur dominerade de blir tekniskt så är de farliga fram till att matchen är slut pga sina one punch KOs. Det betyder inte att dom är bäst.

      • walkofknockout
        10 October 2016 at 10:38

        “Delade ut mest stryk..?” Vet inte match du kollade på men Bisping delade helt klart ut fler slag. Du kanske menar att Hendo gjorde mest skada från sina betydligt färre träffar? Det är nog bl a därför Bisping tilldömdes segern.

      • Toks1
        11 October 2016 at 08:29

        Ger dem honom på riktigt en hel rond för ett slag, som han inte ens följer upp på ett bra sätt?

    • atnek
      9 October 2016 at 08:05

      Håller med, nästan, helt. Hendo som vinnare då han var ljusår före Bisping i skada. Hendo hade kunnat ta en fight till ala pride turnering lite senare.
      Point fighters som ser ut som en rå hamburgare i ansiktet efteråt SKA INTE VINNA!

      • Per_Ragnar_Svensson
        9 October 2016 at 08:19

        Fast hur man ser ut i nyllet efter matchen är inte alltid sanningen. Nate Diaz får ju t ex 3 öppna jack bara någon blåser honom i ansiktet.

    • Frantic
      9 October 2016 at 09:14

      “Hey, not bad for an old man!” :)

  • DrPhil
    9 October 2016 at 12:05

    GSP vs Silva UFC 206.

  • DrPhil
    9 October 2016 at 12:41

    Hendo har garanterat en plats i hall of fame, Han gjort mycket för sporten under alla dessa år.

  • Erik Hellborg
    9 October 2016 at 12:50

    Hatten av till båda grabbarna som verkligen gav allt.

    Bisping har verkligen tagit sig till en ny nivå i mina ögon. Segern mot Hendo är kanske inte nåt WOW i sig. En seger rent generellt mot Dan Henderson 2016 slår inte på samma sätt längre. Men för Bisping måste det ha varit en enorm mental kamp med tanke på deras historia.

    Att ha kommit tillbaka från sin ögonskada, torsken mot Hendo, torsken mot Rockhold, bli totalt knockad av Silva å ändå komma tillbaka. Bli nerslagen av Hendo inatt gång på gång men åter igen överleva.

    Den här divisionen är så jäkla tajt. Toppskiktet är superbra och finns många som kan vara mästare. Men just nu är det Bisping och det känns välförjänt värre.

    Dan Henderson, holy shit vilken karriär. Lämnade allt i buren. Bra jäkla jobbat :)

  • tommy
    9 October 2016 at 12:51

    Bara jag som tycker att det va lite pinsamt att den här matchen skulle föreställa de två bästa mellanviktarna i ufc? All respekt till Michael och Dan men det finns många hungriga mellanviktare som jag anser vassare.

    • Yourston
      9 October 2016 at 05:48

      Självklart har du rätt. Men detta är ufc och inte direkt någon seriös idrottsorganisation vi pratar om.

      • tommy
        9 October 2016 at 07:27

        Mm men det börja tippa över lite väl mycket mot WWE hållet. Så därför klagar jag, så att vi kan diskutera saken, så att det kanske kan ändra på folks åsikter.

    • tojo77
      9 October 2016 at 06:24

      Ingen försökte få matchen att föreställa de två bästa mellanviktarna i ufc. Detta handlade bara om att många ville se matchen och Bisping ville ha revansch.

      • tommy
        9 October 2016 at 07:23

        Vad ska man ha ett bälte till om det inte ska föreställa den bästa? Eller iaf försöka föreställa den bästa.
        Visst många ville säkert hellre se Hendo än Mousasi eller någon annan på topp 10 listan men inte jag.

        • tojo77
          9 October 2016 at 08:42

          Det kan man fråga sig. Det var många som undrade hur det gick till den här gången också, när någon fick en titelchans utan att vara topprankad.

    • murrayculix
      9 October 2016 at 06:32

      Skyll på Rockhold då och inte UFc. Fighters måste dra sig ur ibland pga skador och då finns risken att en lägre rankad fighter hoppar in och slår mästaren. Den här matchen hade inte ägt rum utan att Rockhold fuckat up.

      • tommy
        9 October 2016 at 07:17

        Jag skyller på ufc för att de satte Dan mot mästaren. Både Vitor och Miusasi borde ha fått chansen före Dan. Säkert många fler också men då Vitor och Mousasi går på samma gala så blir det så tydligt att Dan får titelchansen för att “folk tycker han förtjänar det”.

        • tojo77
          10 October 2016 at 12:43

          Inte många som tycker han förtjänar det. Det var Bisping som ville möta Hendo för att hantera sin värsta förlust. Folk ville gärna se matchen, men inte för att Hendo förtjänade en titelmatch.

          • tommy
            10 October 2016 at 08:16

            Jag menar förtjänar som i att en legend som honom förtjänar en chans på bältet i slutet av sin karriär.
            Sen är det alltid skevt när mästaren får säga till om vem som ska utmana.
            Så jag klagar oavsett.

          • walkofknockout
            10 October 2016 at 10:54

            Bisping bad aldrig om att möte Hendo utan UFC föreslog denna matchning på fansen begär och som Bisping inte tackade nej till. Hitta inte på fakta.

          • tommy
            10 October 2016 at 06:42

            Hittade inte på, svarade bara vad tojo skrev.
            Och vad vet du om vad Bisping bett om eller inte?

          • walkofknockout
            11 October 2016 at 11:25

            Visserligen efter egen utsago tror även Dana gett den versionen vi någon intervju.

          • tommy
            11 October 2016 at 11:44

            “efter egen utsago”? är inte det bara ett snofsigt “hitta på fakta”? och det fick man ju inte.
            Nä, men det lyfts väl fram i ufc att det är bra att begära saker eller göra “call outs”, och sedan McGregor blev mästare så lär ju andra tänka “aha, får han så får väl jag”.
            Så tycker det vore konstigt om Bisping inte sagt att han ville ha rematchen mot Hendo.
            Sen har det väl hänt att Dana tänjt på sanningen emellanåt.

      • tojo77
        10 October 2016 at 12:41

        Menar du att Rockhold torskade mot Bisping pga en skada?

  • Lallarn
    9 October 2016 at 01:58

    Jag gav definitivt första ronden till Henderson. Gav 3, 4 och 5 till Bisping. Rond 2 var rätt svårbedömd, men lutar ändå åt Bisping. Visst blev han sänkt, men var egentligen ingen större fara för att matchen skulle stoppas och han ägde ronden fram till dess.

    • Erik Hellborg
      9 October 2016 at 02:16

      Håller me helt. Kanske att jag tyckte Hendo kom starkt i 5e men nyckelromden känns som 2.

      Har inte koll på poängkorten men känns som 2 av domarna gav 3,4 och 5 t Bisping å en domare även rond 2.

  • Lallarn
    9 October 2016 at 02:09

    Är det någon särskild anledning till att man inte kan skriva via**** utan ****?

  • Danteman
    9 October 2016 at 02:21

    Jävligt tight match, kan köpa att Bisping vinner. Tuff snubbe som överlever två st knockdowns från Hendo! Bisping hade octagon controll och mer volym. Men Hendo var närmare att avsluta fighten och orsakade mer skada än Bisping gjorde.
    50/50 fight enligt mig, beroende på hur domarna dömer:)

    Not bad for an old man indeed!

  • Godless
    9 October 2016 at 03:11

    Hendo. Både i mitt hjärta i hjärna. 3 av 5 ronder vann han. Inget snack. Men det är ju känt att man måste avsluta champen för att vinna så. Vilken legend. Och vilket as Bisping är som har mage att håna Henderson efter att han sparkat honom 2 ggr mellan benen, för att han vilar “för länge”.

    • Erik Hellborg
      9 October 2016 at 08:08

      Om Bisping är ett as för d där. Vad är då Hendo efter sitt (av alla fel anledningar) numera klassiska slag mot Bisping när denne låg avsvimmad, raklång knockad på rygg? ;)

      • Godless
        10 October 2016 at 11:57

        Payback. För att Bisping bettet sig som ett as i flera veckor under TUF. En riktig mobbare. Karma is a bitch…
        Vad menar du med “av alla fel anledningar”?

        • Erik Hellborg
          10 October 2016 at 12:15

          Hehe allright. Payback alltså. Kanske man kan kalla Bispings agerande också isf? Lite payback för det där sena slaget helt enkelt.

          Hendos slag mot en knockad och avsvimmad motsåndare som ligger tokdäckad på rygg. Vi kan väl lugnt säga att det ligger i gråzonen gällande osportslighet inom MMA. Sen att det följdes upp av hånfulla kommentarer från Hendo gör händelsen (iaf i mina ögon) känt av alla fel anledningar ;)

          Ibland händer det givetvis att slag kommer lite för sent. Men det där faller inte in inden kategorin överhuvudtaget

          • Godless
            10 October 2016 at 05:00

            Lite light för att vara en payback men ändå svinigt om du frågar mig, men fair enough.
            Tvärt emot tycker jag att det är en bra signal till yngre som eventuellt följer UFC att ett beteende likt Bisping där man mobbar andra människor och beter sig som en översittare, får sina konsekvenser.
            Hånfulla kommentarer? Don´t even go there, haha.

          • Erik Hellborg
            10 October 2016 at 05:47

            Fair enough :)

  • KallesPappa
    9 October 2016 at 10:20

    Bisping vann över Hendo. Silva vann över Bisping.

    • sepenoob
      9 October 2016 at 11:52

      Pride rules ja. I UFC nej. Bisping vann båda.

  • Toks1
    11 October 2016 at 08:28

    Bisping förde fighten rakt genom samtliga ronder, hade överlägset högre volym rakt genom fighten – dem två är fakta.
    Sen landar Hendo två klockrena rackare men det vinner man inte en fem ronders match med.
    Hendo är grym och har alltid varit men det känns som det känslo-glasögon som varit på för många när dem ger sin åsikt om fighten.

  • Svara