Kampsportsstjärnan begärd häktad efter grov stöld mot lyxbutik

Under gårdagen kunde MMAnytt rapportera att en känd kampsportsstjärna hade blivit anhållen för grov stöld mot väskbutiken Bottega Veneta på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Kampsportsstjärnan greps strax efter stölden i sin bil och en häktningsframställan skickades in till en åklagare. Nu har åklagarna kommit till ett beslut och tingsrätten berättade för MMAnytt att han nu har blivit häktad.

Kampsportsstjärnan kommer att sitta i häktet fram till att ett åtal har väckts, vilket kommer att ske senast den 10 juni.

Kampsportsstjärnan kommer under den tiden ha en väldigt begränsad tillgång till kontakt utifrån, då endast de närmaste kommer att kunna vara i kontakt med honom. Anledningen är att åklagaren som skickade in häktningsframställan ansåg att det fanns en risk för att den misstänkte skulle undanröja bevis eller på på något annat sätt försvåra utredningen.

En rättegång kommer sedan att hållas senast en vecka efter att åtalet har väckts.

Kommentarer

Kommentarer

Kategorier
Nyheter
Profilbild på Redaktionen

MMAnytt startades den 3 februari 2008 och har sedan dess växt till att bli Sveriges största kampsportssida. MMAnytts mål är att med journalistisk anda täcka och vara med och utveckla MMA i främst Sverige, men även andra nordiska länder.
97 Kommentarer
  • MMALEGEND
    27 maj 2013 at 03:29

    Brottsling som får Folkets Pris..
    Vilket jävla fake

    • mirjitsu
      27 maj 2013 at 03:36

      Sen när fick Martin Svensson Folkets pris??!?!?!?!!?!?!?!!?!? ;)

      • MMALEGEND
        27 maj 2013 at 04:08

        Sen när var det Martin? det är Reza tydligen, alla bilder gör en mindfuckad

        • mirjitsu
          27 maj 2013 at 04:25

          Det var ett skämt ju :D

          • Eli
            27 maj 2013 at 06:20

            Men SLUTA skämta om att det är någon annan då för helvete. Skämt är avkomman utav humor, din är dålig.

  • Gregorius
    27 maj 2013 at 03:29

    Haha varför pixla bilden? Inte direkt så att de som läser här på sidan missat att det är Martin Svensson som nu är häktad. :-)

    • MMALEGEND
      27 maj 2013 at 03:30

      Asså shit, Mmanytt lade igår upp en pixlad bild på Reza och nu Martin? Wtf

    • Shimmy shimmy ya
      27 maj 2013 at 03:34

      alltså var det inte reza? vem är det egentligen!!

      • Eli
        27 maj 2013 at 03:39

        Eller hur!? Otydligare jävla spekulationsforum får man leta efter! Folk slänger ur sig vad som om vem som helst. Skiter fullständigt i det här nu till det står klart och tydligt vem fan som gjorde det med tillhörande bild och dom. Fan så fint nu skall jag bajsa.

        • Eli
          27 maj 2013 at 03:50

          Jahopp.. där fick jag svar på tal i de häktningsförhandlingar som kommit upp antar jag..
          Obeskrivlig besvikelse det här.

    • Martin Johansson
      27 maj 2013 at 03:35

      För att vi kommer inte gå ut med någons namn innan en dom har fallit. Innan man faktiskt har blivit dömd så har man rätten att anses som oskyldig.

      • Gregorius
        27 maj 2013 at 03:46

        Fair enough!

      • Idealman
        27 maj 2013 at 04:04

        Helt rätt. Även om personen bevisligen är häktad bör han få chansen att förklara sig inför en domstol innan vi dömer.

      • Interim
        27 maj 2013 at 04:29

        Men han är ju häktad och det ska väckas åtal. Detta betyder att det finns starka grunder till att han är skyldig. Det känns orealistiskt att ni inte skulle nämna hans namn eller visa hans bild ens under kommande rättegång. Så har du nu sagt det här förväntar jag mig att du håller ditt ord oavsett andra mediers inflytande. Och detta ska gälla alla andra kommande fall av liknande händelser här på mmanytt, annat vore partiskt och oseriöst av dig Martin Johansson.

        • Dreven
          27 maj 2013 at 04:58

          Du vet visst inte särskilt mycket om hur polisen gör sitt jobb i vårat land. Det räcker med att polisen ser en morgontrött person med lite blodsprängda ögon för att de ska ta in honom på pissprov. till exempel. Då tar de med personen till polisstationen och påbörjar en utredning direkt där man är skäligen misstänkt till narkotikabrott. Sen beroende på vad pissprovet visar så antingen river de utredningen eller arbetar vidare på den.

          Min poäng är att ”starka grunder” kan vara riktiga skitgrunder och inte alls trovärdigt. Jag tycker själv det är fel att hänga ut folk innan de faktiskt blivit dömda för brottet. Falskt anklagande är bland det värsta som finns.

          • Gustav
            27 maj 2013 at 05:12

            Häktning och beslut om häktning görs inte av polisen dock.

          • Robert Tyborn Axt
            28 maj 2013 at 08:58

            Det är kul att du skiver så. Min erfarenhet av polisen i Sverige är att de inte gör ett skit. Jag har varit i kontakt med polisen genom flera grejer som gjorts mot mig och min familj, de har inte hjälpt en enda gång.

      • Olof86
        27 maj 2013 at 05:28

        Reza Madadi. Aja nu kan han väl brottas i finkan med dom tunga grabbarna. HAVE FUN :P

      • Johanbj
        27 maj 2013 at 06:13

        Nu har ju dock tv4 nyheterna gått ut med namn och reportage, och förstanyhet, vilket ju kan tyckas lite överdrivet eftersom de aldrig annars rapporterar om något mma relaterat.

        • sukhus
          28 maj 2013 at 06:42

          Inte särskilt svårt att förstå, utlänning + mma * rån = kalas

      • Petter Hornberg
        27 maj 2013 at 06:20

        Kan förstå att man inte vill gå ut med namn innan dom faller. Men hela
        det där om att man är oskyldig tills man blivit dömd är trams ifrån tv
        och filmer ifrån usa. Åklagaren företräder samhället och han finner
        anledning att begära honom häktad. Vad som vore intressant att veta är i
        vilken grad av misstanke han begärdes häktad under. https://sv.wikipedia.org/wiki/Misstankegrad

      • Cecils Folks
        28 maj 2013 at 05:06
      • Joel
        6 juni 2013 at 01:49
    • Logiskt
      27 maj 2013 at 05:14

      Har du något mer att säga om ditt påstående om hur självklart att det var Martin?

    • Stenansiktet
      27 maj 2013 at 07:12

      Man visste att saker började att gå ut för när han skulle ha i rödlök i peston.

  • Anders Bräck
    27 maj 2013 at 03:45

    Först vart Rish Clementi rånad och nu det här?

  • Joakim Fridh
    27 maj 2013 at 03:47
  • nitohu
    27 maj 2013 at 03:48

    Tillägas kan väl sägas att han nekar till brott.

    • puang sawan
      27 maj 2013 at 06:52

      Det gjorde han vid helikopterrånet också och den gången lyckades han ju ljuga sin väg ur det. Hoppas han inte lyckas den här gången. Skit ska skit ha och importerat skit ska skyfflas ut.

      • nitohu
        27 maj 2013 at 07:35

        Fortfarande så känner vi ju till väldigt få detaljer. Så även om det ser mörkt ut. Så ska man väl inte vara helt tvärsäker på hans skuld heller.

  • Mikael Flembeck
    27 maj 2013 at 04:00

    Det gör lite ont att se Reza i reklam på tv4 sport, han hade potential att bli nästa folkkära person med programledaruppdrag, lets dance, mästarnas mästare inbjudan osv, när den aktiva fighting karriären slutfördes. Och han hade kunnat tjäna stora pengar som fighter i UFC i Ytterligare minst 5 år, och allt det är nu borta. Väldigt tungt att höra om hur han kastade bort allt…

  • Idealman
    27 maj 2013 at 04:00

    Istället för pixlad bild (som ju är helt meningslöst) kan ni väl lägga upp en bild på fina damväskor eller krossade skyltfönstret. Vad som är roligare än ovan pixlar.

  • Profilbild på Lars Sundlöf
    Lars Sundlöf
    27 maj 2013 at 04:11

    Fan hoppas man får höra en förklaring av Reza varför detta hände. Känns så jäkla onödigt… måste åkt på nån fet spelskuld eller likanande. hoppas detta inte bara tar över allt positivt som florerat kring svensk Mma i medierna den senaste åren.

  • zappito
    27 maj 2013 at 05:01

    Synd på karriären där Reza men vem vet han har väl dratt in massor med pengar på detta sättet långt innan ufc.

  • Dreven
    27 maj 2013 at 05:05

    Jävligt bra sätt att förstöra sitt liv på. Om han verkligen gjorde det här kan han ju dra åt helvete. Precis vunnit en bonus i sin senaste match. Borde ju fan inte behöva gå runt o råna butiker.

  • disqus_o8iBiasOHD
    27 maj 2013 at 05:07

    Kärlek och respekt!

  • Jean_Claude_Wan_Danne
    27 maj 2013 at 05:37

    Jag tror faktiskt inte att han är skyldig. Ryktet som först gick att han gripits vid en biljakt verkar inte stämma. Inte heller ryktet som sa att han gripits med stöldgodset…

    Det som däremot verkar stämma är att han greps i sin bil. Jag skulle gissa att han lånat ut sin bil till någon vän som varit inblandad i det här under natten. Jag känner Reza sedan många år tillbaka och har väldigt svårt att tro att han under det här skedet i sitt liv skulle ta en sådan risk för en sån skitgrej…

    Jag gillar Reza både som vän och som fighter och hoppas att det löser sig för honom.

    • Patrik Paddy Olsson
      27 maj 2013 at 05:57

      Och det fick du ifrån en ”källa” på kimura som var Rezas vän…. Vad gör den källan legitim?

      • Jean_Claude_Wan_Danne
        27 maj 2013 at 06:28

        Faktiskt inte men den här kretsen av människor i Sthlm är relativt liten, alla känner alla och rykten färdas fort. Jag och Reza känner samma människor som Kaveh och Jaser på Kimura. Det jag hört kombinerat med att jag känner Reza sen tidigare gör att jag inte tror att han varit delaktig i själva inbrottet. Sen om han lånat ut en bil till någon som varit det, det är en annan femma…

        Tror faktiskt inte att varken han eller den andra gripne är de som gjort stölden. Den andra killen är snart 50år, känns inte troligt att han skulle göra en sån här grej.

        Men var och en får tro vad dom vill, den som lever får se.

    • Frantic
      27 maj 2013 at 08:42

      Hoppas innerligt du har rätt…

      • Kenny Starfighter
        28 maj 2013 at 06:33

        Känns så sjukt långsökt att det ska vara Reza som gjort detta, finns ingen logik i det. Tänker ej döma honom innan han blivit dömd!

    • Wally Johnson
      27 maj 2013 at 10:04

      Med tanke på att snuten och media ljugit en hel del de senaste veckorna, så tror jag inte heller han gjort detta.

  • nitohu
    27 maj 2013 at 05:57

    Han är häktad med sannolka skäl. Sannolika skäl för misstanke är den tredje och näst högsta nivån av misstankegrad. För detta krävs något som ytterligare binder personen till brottet. Vilket då kan vara exempelvis ett vittne eller teknisk bevisning.

  • UFC lightweight Reza Madadi denies burglary charges following arrest in Sweden – Unofficial Network
    27 maj 2013 at 06:12

    […] is expected to appear in court no later than June 10 to answer for his charges, according to MMAnytt.se. Stay tuned to MMAmania.com for more details on this story as they […]

  • Adam F
    27 maj 2013 at 06:32

    Blir kul när han blir frisläppt och det visar sig att han var oskyldig hela tiden. Det mest tragiska i detta är ju alla sk ”fans” som agerar moralpolis och redan dömt honom. Är det hopp om skadeglädje som driver på eller vad är det?

    • iran
      27 maj 2013 at 06:40

      true

    • SamiMMA
      27 maj 2013 at 06:45

      Men snälla, väldigt sällan någon blir häktad för sådana här brott och är helt oskyldig. Att sedan fans som stöttat honom under lång tid, röstat på honom till publikens favvo, hejat på honom i globen osv blir förbannade är ju självklart. Jag har aldrig varit en stor fan av Reza men har ändå hejat på honom i Globen 2 ggr och sett flesta matcherna, klart som fan man har rätt att vara arg.
      Om det sedan visar sig att han otroligt nog skulle vara oskyldig, ja då är det inte värre än att man blir förbannad på polisen istället som nästintill förstört killens karriär.

    • Brocowich
      27 maj 2013 at 07:54

      Häktad både för Helikopterrånet och nu detta, killen är ingen duvunge.
      Bara jäkligt korkad!

      Det brukar sägas att kampsport håller kids borda från gatan, Reza visar motsatsen. Tråkigt.!

    • Toks1
      28 maj 2013 at 03:27

      Någonting ondskefullt i människor vaknar i såna här situationer.
      Säg att killen har dåligt omdöme vad det gäller kompisar och han ev vet lite om vad som ska hända än andra – förtjänar han denna stämpel och hantering?
      När man väl varit misstänkt för hög status brott hamnar på en ”shit-list” och den plockas fram när nästa stora brott händer. Lyckas två namn kopplas ihop så häktas man – så enkelt är det. Det finns ingen häftig CSI i dessa lägen.

      Låt processen ha sin gång så kan alla få det dem vill efteråt. Ni som vill se honom falla får det om han är skyldig.

  • UFC lightweight Reza Madadi denies burglary charges following arrest in Sweden | Fighters Direct
    27 maj 2013 at 06:47

    […] is expected to appear in court no later than June 10 to answer for his charges, according to MMAnytt.se. Stay tuned to MMAmania.com for more details on this story as they […]

  • Johanbj
    27 maj 2013 at 06:54

    Dana White får väl göra en Jeremy Stephens igen, och ringa häktet för att få ut honom. Men om han nu är oskyldig så kommer det såklart inte påverka karriären, och får väl fortfarande hoppas på att det är så.

  • observer
    27 maj 2013 at 07:44

    Kommentarerna visar bara vad svenskar är för typ av människor.

    • smatter
      27 maj 2013 at 07:52

      Typen av människor som har noll tolerans mot brott? Eller typen som inte tolerar att en person som är tusentals ungdomars förebild förstör både sin egen framtid och även framtidstro för de som ser upp till honom?

      Ja du har nog rätt.

    • SamiMMA
      27 maj 2013 at 08:00

      Utveckla? Menar du att svenskar inte försvarar brottslingar? Jag är både svensk och svartskalle och tycker att det är avskyvärt hur (om skyldig) lurat alla fans och alla som såg upp till honom. Reza var en stjärna bland alla MMAfans (trots att jag inte var en jättefan) och det här förändrar såklart allt!

    • Simon Svanberg
      27 maj 2013 at 08:33

      Du menar alltså att man ska gå ner på alla fyra och ta den i röven trots att man har blivit lurad av ”folkets hjälte”? Fuck that, han är fan sjuk i huvudet om det är sant. Hoppas bara att motsatsen bevisas.

  • nitohu
    27 maj 2013 at 08:16
  • Eric
    27 maj 2013 at 08:23

    Nu är det väl inte direkt första gången Reza gör något sånt här så man blir ju inte förvånad. Men det är ju bra idiotiskt att göra så när livet börjar vända. Om han är skyldig.

  • Simon Svanberg
    27 maj 2013 at 08:28

    Så sjukt besviken! Undra vad Alex har att säga om hans kära träningspartner.

  • Alex
    27 maj 2013 at 10:00

    Blir intressant att läsa förundersökningen, den blir offentlig handling så småningom.

  • Boogie Reynolds
    27 maj 2013 at 11:05

    kärlek och respekt huh jävla tjuv dom hugger av armen i iran men du har tur att du är i svergie

    • Merle_Dixon
      28 maj 2013 at 05:00

      för man kan inte älska och respektera för att man gjort inbrott i en butik som säljer lyxväskor.. kom igen.. när du väl är igång, ska du inte säga att Reza är en Sverige hatare för att han gjort inbrott i en överklassbutik?

      det är helt ok att vara besviken och allt vad det innebär.. men att påstå att Reza inte skulle älska Sverige eller respektera människor bara för att han gjort inbrott i en överklassbutik är rätt så löjligt.

      Killen bröt sig in i en butik och tog lite varor, han har ju inte direkt gjort någon människa illa.
      Fast idag blir man inte direkt förvånad när folk i Sverige värderar materiella ting likvärdigt med människor.

      • Simon Svanberg
        28 maj 2013 at 07:35

        ”Killen bröt sig in i en butik och tog lite varor”. Du får det att låta som att han snattat en twix på en statoil mack.

    • Helgon3t
      29 maj 2013 at 07:11

      *Sverige

  • Metallica
    28 maj 2013 at 12:22

    Så ”rånar man” filmer: Inside man, Score och Oceans 11,12,13 filmtips till vår kära Maddog.
    Stort fan, alla älskar en comeback…om det nu skulle bli fängelsetid.

  • Jonasutti
    28 maj 2013 at 01:42

    Han är häktad på sannolika skäl, den s.k. ”starkare misstankegraden”, och inte bara till följd av biljakten utan det stöds även av teknisk bevisning. I Sverige gäller offentlighetsprincipen vilket får följden att namnet redan är ute offentligt för alla att ta del av. Detta ska om något ses som ett rättsskydd för de inblandade själva. Att gå ut med namn innebär inte att man dömer personen på förhand utan ger endast insyn i processen, något som media som den fjärde statsmakten ska ta till vara på för att säkerställa att rättssystemet fungerar korrekt. Dessutom är namnet redan ute i andra medier. Att undvika att gå ut med det blir bara paradoxalt…

  • Joen
    28 maj 2013 at 07:53
  • nitohu
    28 maj 2013 at 09:04
    • SannaMMAKINGEN
      28 maj 2013 at 10:26

      Ok om han finns med på övervakningskameran då är det kört.
      Men han kanske satt full i baksätet ?
      Tragiskt om han var med ännu mer tragiskt om det är hans vänner som drar han i skiten!

      • Patrik Paddy Olsson
        28 maj 2013 at 11:58

        Full på en fredag morgon och är elitidrottsman samt att han inte dricker alkohol. Inte troligt

  • hamada
    28 maj 2013 at 10:01
  • pitt0zn.gaming
    28 maj 2013 at 10:34

    fick han inte så mycke pengar när han vann i sthlm eller ? haha tur att detta inte va iran :D

  • jlo
    28 maj 2013 at 10:39

    IF hes convicted he fucked up big time

  • Metallica
    28 maj 2013 at 11:14

    Reza”handväskan”Madadi om några år i en idrottshall nära dig:)

  • Adnan
    28 maj 2013 at 11:18

    …rasist svennar här jnne asssss

  • Blabla blabla Köttsnäcka
    28 maj 2013 at 11:59

    Han blir jävligt smutskastad av samma folk som gillat honom, lita fan aldrig på media eller polisens uppgifter om vad som hänt den natten, han är säkert skyldig, men ingen vet ännu och även om han är skyldig så ska han få försvara sig!

    • DIF123
      28 maj 2013 at 12:28

      Visst, om du menar rent rättsligt så ska han såklart få en chans att få försvara sig. Men om han är skyldig finns det inget som helst försvar till en sån här grej. Det är så fruktansvärt korkat i hans situation. Är sjukligt besviken men kommer invänta en definitiv dom, han kan faktiskt vara oskyldig.

      • Blabla blabla Köttsnäcka
        28 maj 2013 at 01:20

        Lite långsökt då! Klart det kan vara försvarbart , han kanske blivit utpressad? Inte för jag tror det så missförstå mig inte, men man kan aldrig veta , döms han så får vi nog veta vad han tänkt , hur som helst olyckligt och klantigt om det bara var för pengarna eller girighet.

  • Adnan
    28 maj 2013 at 01:43

    Folk i förorten får inga banklån, så vi gör bakrån eyyY

  • wario
    28 maj 2013 at 05:00

    Till alla gnäll spikar som känner sig ”lurade”. Som ”ångrar” att de fattat tycke för han känner nog så mest för att han är invandrare tror jag. Bara massa tangentbordskrigare. gå ut och var bra förebilder själva istället för att sitta på forum o kasta skit.

    • Merle_Dixon
      28 maj 2013 at 05:17

      Eller samma personer som påstår att Reza tjänade en halv miljon efter sin UFC match i Sthlm. 50.000$ idag är visst en halv mille i vissa ögon.. skatter och andra avgifter har också tydligen försvunnit när Reza vann sina pengar…

      Verkar som folk har större insyn på Reza’s ekonomi än vad Reza själv har..
      Folk tänker bara att han vann pengarna, men de glömmer snabbt alla utgifter under året där han tränar och inte har match bokad.

      Folk tänker inte heller så mycket på varför man kanske begår ett brott,
      det enda folk ser är en brottsling, de totalt skiter i orsaken för att Reza ”tjänade en halv miljon sin förra match”. Eller ”Han är invandrare, han borde vara tacksam att han bor i Sverige”.

      Och om Alex skulle göra fel, så är det lugnt, för han behöver inte vara tacksam för att han bor i Sverige ;)

      • wario
        28 maj 2013 at 05:28

        Ja om det varit en svensk hade det antagligen varit ”korkat” ”dumt gjort” osv men efter som det är resa son är misstänkt så är det mer hat i kommentarerna än det skulle varit annars tror jag.

        • Johanbj
          28 maj 2013 at 06:31

          Är inte Reza svensk då? Visst finns det de som snackar skit om invandrare i Sverige, men som tur var tycker jag vi har varit relativt befriade från det på svenska mma sidor (och forum som Flashback är inte representativt för hela Sverige). Det är sporten som är det viktiga och att vi har så många duktiga svenskar (oavsett vart de är födda).
          Men en utövare som är på väg uppåt och omtyckt av de flesta, lyckas klanta till det så här, ska man va glad då eller? Och på det så börjar direkt tv4 sporten långa reportage om MMA och kriminalitet, hade ju hoppats att vi hade lämnat det stadiet då sporten som vi vet generellt inte har något med sånt att göra. Men som sagt, hoppas verkligen detta bara är nåt galet misstag.

    • Helgon3t
      29 maj 2013 at 07:08

      Oväntat att rasistkortet dras fram suck………………

  • juelz
    28 maj 2013 at 07:50

    Nu känner jag inte Reza, men tror knappast att han skulle vara så dum att när han äntligen har ett kontrakt med UFC, att han riskerar det för några småslantar.

    Dock är det ju inte första gången han är i denna sits, Mest troligt är ju att han hänger med ”fel” folk som får honom inblandad i sån här skit om och om igen även fast han själv är oskyldig. Jag tror att han kan vara så skyldig att han vet vilka som har gjort detta brott, men knappast att han varit delaktig själv.

  • Kampsportsstjärnan omhäktad i ytterligare 14 dagar | MMAnytt.se
    11 juni 2013 at 11:32

    […] hade fram till och med den 10 juni på sig att antingen väcka åtal, eller släppa honom fri. Men ett tredje alternativ har dykt upp, och kampsportsstjärnan har nu blivit omhäktad i […]

  • Kampsportsstjärnan omhäktad till 9 juli | MMAnytt.se