Cat Zinganos man, Mauricio Zingano, hittad död i sitt hem

Cat Zinganos man, Mauricio Zingano, hittades död i sitt hem igår.

Det var Jefferson County Chief Deputy Coroner Dan Pruett som bekräftade nyheten om att Mauricio Zingano hittats död i sitt hem. Det finns i nuläget ingen officiell dödsorsak men enligt flera rapporter ska Mauricio Zingano ha tagit sitt liv.

Cat Zingano har skickat ut följande pressmeddelande via sin manager Ed Soares.

Late yesterday evening I learned that my husband and soul mate of seven years, Mauricio Zingano, has passed away.

My life has changed irrevocably. I am shocked and deeply saddened. Thankfully, my family and friends are coming together to provide the support I need. I am grateful for them, as I know there are many difficult days ahead.

I also very much appreciate the outpour of support from the jiu-jitsu and mixed martial arts world. My husband was well known and respected in this close-knit community, and I know he would appreciate everyone’s thoughts and prayers, as do I.

At this time, I respectfully ask everyone to give me privacy as I gather with relatives and friends. Again, I give thanks to all for the kind words and support.

Mauricio Zingano blev 37 år.

Bethard erbjuder dig GRYMMA odds på UFC ⬆⬇ samt ett generöst välkomsterbjudande på 1000kr. Klicka här nedan för att komma igång! | 🔞 + | stödlinjen.se | spela ansvarsfullt | spelpaus.se | regler och villkor gäller för bonus med omsättning & insättningskrav | Gäller för endast nya spelare
Kategorier
Nyheter

MMAnytt startades den 3 februari 2008 och har sedan dess växt till att bli Sveriges största kampsportssida. MMAnytts mål är att med journalistisk anda täcka och vara med och utveckla MMA i främst Sverige, men även andra nordiska länder.
19 Kommentarer
  • SkinnyfatSthlm
    14 January 2014 at 07:50

    Enligt rapporter har han begått självmord (hängt sig).. riktigt jäkla tragiskt, minst sagt… Fyfan. Håller tummarna för att Cat lyckas ta sig tillbaka så småningom.

    • Olof86
      14 January 2014 at 08:04

      Fyfan va hemskt.. Stackars människa…

    • Godless
      14 January 2014 at 08:49

      Åh fy fan så hemskt.
      Ja verkligen tragiskt för alla inblandade.
      Hoppas hon får det stöd hon behöver.

  • Kenny Starfighter
    14 January 2014 at 08:06

    Fan så tragiskt :-( vila i frid! Hoppas Cat kan komma tillbaka efter något så hemskt

  • Patrik Andersson
    14 January 2014 at 08:57

    Väldigt mycket död inom kampsport den senaste tiden =/

  • Krakel
    14 January 2014 at 08:58

    Fyfan vad jag hatar folk som tar livet av sig, så jävla själviskt och taskigt mot sina närstående.

    • sepenoob
      14 January 2014 at 09:06

      Kan inte annat än hålla med. Det är familj och vänner som råkar illa ut istället.

      • Olof86
        14 January 2014 at 10:43

        yep, hej på dig sepe förresten

        • sepenoob
          15 January 2014 at 12:20

          Har varit tomt utan dig i chatten. Hoppas du dyker upp under galan imorrn :)

    • ChuteBoxe
      14 January 2014 at 10:22

      Mår man riktigt jävla dåligt psykiskt/fysiskt/vad det nu kan vara, så tror jag inte att ens rationella tankar är på ens familj och närstående. Ens tankeverksamhet är enkelriktad och tillslut ser man bara en utväg.

  • Jürgen
    14 January 2014 at 09:22

    Hoppas Cat tar sig igenom detta, vill se mer av henne

    • david21ss .
      14 January 2014 at 10:01

      Kanske Cat var otrogen därför han hängde sig ;)

  • Headown
    14 January 2014 at 09:28

    R.i.p

  • Noel Navarro
    14 January 2014 at 10:49

    fyfan!! Hemskt!!!!

  • zappito
    14 January 2014 at 11:06

    Man kan bara spekulera om orsakerna till detta men att det drabbar alla nära och kära är lika självklart som om det vart cancer eller en bilolycka eller liknade. Hoppas alla håller sig starka och tar sig genom sorgeprocessen hela.

  • niclas 1
    14 January 2014 at 11:18

    Att vara kritisk (t o m hata)mot en som suiciderar är skrämmande tycker jag. Att i sådan utsträckning sakna förståelse för vad en människa som ämnar ta livet av sig är i för status. Jag vädjar till ödmjukhet och att ni accepterar att ni har svårt att förstå ist för att vara kritiska.

    • Nils
      15 January 2014 at 07:37

      Håller med till 100 %. En person som begår självmord är med högsta sannolikhet kroniskt deprimerad. Den som har varit ledsen i sitt liv men aldrig deprimerad kan aldrig förstå skillnaden. Den som är ledsen kan självklart bara “man-up” men den som är kroniskt deprimerad _kan inte_ göra det, det är det som är skillnaden.

  • Gris Lon
    17 January 2014 at 05:19

    Usch va ledsamt. Han måste mått riktig dåligt. Stackars Cat nu.

  • Svara

    bet365
    Speltips: UFC Vegas 56



    Alexander Volkov vs Jairzinho Rozenstruik


    Söndag | 00:00 | UFC
    1.58 - 2.40
    Till Bethard!
    1000kr insättningsbonus för nya spelare!
    Odds kan ändras. 18+ | Spela ansvarsfullt | Regler och villkor gäller. Insättnings och omsättningskrav gäller på bonus | Spelar du för mycket? Besök stödlinjen eller ring på 020-81 91 00. | spelpaus.se
    UFC ODDS
    UFC Vegas 5612
    Alexander Volkov vs Jairzinho Rozenstruik1.582.40
    Dan Ige vs Movsar Evloev3.401.33
    Erin Blanchfield vs JJ Aldrich1.224.50
    Zarrukh Adashev vs Ode Osbourne2.301.62
    Damon Jackson vs Darrick Minner1.283.75
    Alex da Silva Coelho vs Joe Solecki2.621.53
    UFC-oddsen presenteras av Bethard.se, klicka här för att komma igång!

    Jämför odds på hela matchkortet, besök vår mma-odds sida!
    18+ | Regler & Villkor gäller | Stödlinjen.se | Oddsen kan ändras

    Speltips: UFC 275: Teixeira vs. Procházka

                                                                     
    UFCODDSSPELBOLAG
    Glover Teixeira2.70
    Jiri Procházka1.50
    Valentina Shevchenko1.12
    Taila Santos6.50
    Odds kan ändras. 18+ år – Regler och villkor gäller. Vi står för ansvarsfullt spelade. Spelar du för mycket? Besök stödlinjen eller ring de på 020-81 91 00.