UFC river Thiago Silvas kontrakt igen, efter video-bevis och uttalanden från hans ex-fru

Den brasilianska lätt tungviktaren åker ut ur UFC igen.

Thiago Silva (16-3, 2 NC), som återtecknades till UFC efter att anklagelserna mot honom lades ner, släpptes från organisationen igen under fredags kvällen, efter att hans ex-fru, Thaysa Kamiji släppt en serie videoklipp på YouTube.

I videorna hävdar Kamiji att Silva är drogpåverkad och beväpnad, samtidigt som hon försöker resonera med honom och ber honom lämna ifrån sig vapnet.

Silva arresterades i hans bostad den 6 februari, efter ett 4 timmar långt väpnat dödläge med Floridapolisen. Enligt polisrapporten hävdade Kamiji att Silva hade hållit en revolver i munnen på henne och sedan hotat att skjuta mot hennes pojkvän Pablo Popovitchs skola. Dödläget avslutades med att medlemmar från amerikanska polisens specialförband (SWAT) använde en så kallad “taser” på Silva.

Thiago Silva släpptes från sitt UFC kontrakt den 7 februari, med anledning av hans gripande av polisen i södra Florida. Åtalet mot Silva lades ner av Broward Countys åklagarmyndighet, vilket ledde till att Silva återtecknades till UFC tidigare denna månad. Han har sedermera släppts från sitt UFC kontrakt.

Åtalatet mot mot Silva lades ner efter att Kamiji lämnat USA och enligt myndigheterna, vägrat samarbeta med utredningen. Kamiji hävdar däremot att polisen redan visste att hon var på väg att lämna landet.

“I never lied about anything I’ve said since the beginning,” sa Kamiji till reportrar från MMAFighting.com. “Justice was made.”

“They already knew I had a job offer in Abu Dhabi and that was an opportunity to restart my career with the man of my life, doing what I love. You have no idea how much I love this place. My husband is here for me when I need. We’re very happy. Everybody knew about this job.”

Kamiji sa att hon bestämde sig för att släppa filmer efter Silva hävdat att hon ljög, under ett avsnitt av Ariel Helwanis MMA Hour.

“I dropped (the restraining order) so I wouldn’t have to come back to trial and risk losing my job,” fortsätter Kamiji, “so I ended up helping Thiago. But I was pissed off when he decided to open his mouth. He should be thanking me, but people never change.”

Huruvida åtalet mot Thiago Silva kommer att återupptas är i dagsläget oklart.

Kategorier
Nyheter

MMAnytt startades den 3 februari 2008 och har sedan dess växt till att bli Sveriges största kampsportssida. MMAnytts mål är att med journalistisk anda täcka och vara med och utveckla MMA i främst Sverige, men även andra nordiska länder.
38 Kommentarer
  • Anders Hallqvist
    20 September 2014 at 01:27

    UFC Har rivit Anthony Johnsons kontrakt också tydligen..

    • tojo77
      20 September 2014 at 01:30

      Inte rivit, suspenderat i avvaktan på utredning av vad han ev gjort.

      • Anders Hallqvist
        20 September 2014 at 03:57

        My bad! Suspenderat, alldeles riktigt..

  • tojo77
    20 September 2014 at 01:31

    Vad bevisar dessa videos? UFC är paranoida. Släpp honom, ta in honom, släpp honom. Va fan, bestäm er.

    • Anders Hallqvist
      20 September 2014 at 01:46

      UFC är förmodligen livrädda för att bli sammankopplade med kvinnomisshandel. Och det krävs nog inte så mycket för att de ska dra öronen åt sig. Sen kan jag hålla med om att är det bara de där två videoklippen de har att gå efter, så är det inte mycket..

      • Punchdrunk
        20 September 2014 at 02:28

        Jag vet inte hur ni grälar med era ex eller flickvänner men inte brukar jag hålla en pistol i ena handen.

        • Sanningensvider
          21 September 2014 at 11:15

          Jag brukar gå runt i mitt hem med pistol i handen… speciellt när jag grälar med frugan!

          • Punchdrunk
            21 September 2014 at 12:19

            Skönt du inte skrev brukade… :)

          • Sanningensvider
            21 September 2014 at 12:28

            Det skulle ju betyda att jag slutat med det om jag skrev det så, vilket jag inte har slutat göra :)
            You can’t out crazy me muhfukka! :)

          • Punchdrunk
            21 September 2014 at 12:34

            Ja eller brukade för att du idag är änkeman.

          • Sanningensvider
            21 September 2014 at 01:07

            Nä du, jag har pli på min kvinna! I mitt hem styr den manliga järnhanden, ingen jävla ugnsvante! ;)
            Som tur är har man en fruga från den gamla skolan och inte som dessa feminismextremisterna som kallar sig kvinnor idag.

            Kvinnor ska veta sin plats i kärnfamiljen, det är nyttigt.
            Inte konstigt att barn blir som de blir idag, det är inga tydliga roller i dagens familjer.

            Föräldrar dumpar sina kids på dagis och låter staten fostra ens ungar.
            Fler tjejer blir tomboys idag och fler killar blir metro/gay.
            Skrämmande utveckling måste jag säga…

          • Punchdrunk
            21 September 2014 at 01:23

            Patetiskt.

          • Sökerpunch
            21 September 2014 at 09:55

            Slösa inte bra vitsar på idioter.

          • Sanningensvider
            22 September 2014 at 03:08

            Toffel.

          • Curt Johnson
            24 September 2014 at 09:15

            …taskmört

          • Curt Johnson
            24 September 2014 at 09:15

            Yo GO, boy!

    • JGB666
      20 September 2014 at 12:10

      De bevisar att hon gillar att provocera honom.

    • Toks1
      21 September 2014 at 12:26

      Enig!
      Den enkla logiken förut var: Ingen dom – kontrakt med UFC.
      Nu vetefaaaan

  • TheVobb
    20 September 2014 at 05:07

    Fan va slöseri med papper….

  • PappaKeno
    20 September 2014 at 05:50

    Vilken soppa…

  • Patrik Andersson
    20 September 2014 at 06:36

    “Everybody knew about this job” Tydligen inte.

  • Jon Jonen Engqvist
    20 September 2014 at 08:46

    ”Han är en hyvens kille”

    • Curt Johnson
      20 September 2014 at 10:55

      Det är Bengt Alsterlind också, och se hur det gick för honom!

      • Lallarn
        20 September 2014 at 11:58

        Hur gick det för Bengt? Lärde han ungarna att brygga metaamfetamin i sista säsongen av hajk?

        • Curt Johnson
          20 September 2014 at 12:39

          …ja, i en husbil ute på vischan.

      • Jon Jonen Engqvist
        23 September 2014 at 10:58

        Känns som att vi inte riktigt har samma ammunition i våra magasin Curt. :P

        Kom ihåg att vårt svenska svar på James Bond (Mikael Persbrandt) som blivit dömd för knarkhandel började sin karriär som ballerina..
        Bengan har inte riktigt kommit upp i samma nivå som Thiago är på…. vilket är synd. Tänk dig Bengt illustrera en strupskärning inför en tävling i Vi i Femman… HELT NY NIVÅ av spänning i SVT..

        Jag hade kollat på den finalen i alla fall. :D

  • ChuteBoxe
    20 September 2014 at 08:57

    Vilka sörja……

  • Punchdrunk
    20 September 2014 at 02:25

    Någon som förstår portugisiska, hotar han henne? Men sjukt att gräla med en pistol i ena handen.

    • Sanningensvider
      21 September 2014 at 11:20

      Ja det är rätt sjukt om man kommer från Sverige med sina vapen lagar..
      I USA kan du gå med vapen på dig synligt utan anledning.

      Jag kan till och med patrullera gatorna med ett pumphagel i näven i USA utan någon lyfter på ögonbrynen.
      Sen vet vi inte vad för snubbe hans brud gömmer på ovanvåningen.
      Det är bra att vara förberedd på det värsta!

      • SAMUELTHEOG
        21 September 2014 at 12:04

        nej lugna ner dig nu. Självklart kommer folk att kolla på dig och självklart kommer du bli utfrågad av polis om du har licens på den. jag tror att du har kollat på för många filmer…

        • Sanningensvider
          21 September 2014 at 12:23

          beror givetvis på vilken delstat vi pratar om glömde jag nämna.
          men jag tycker folk är efterblivna genom att döma Thiago Silva med dessa videon som utgångspunkt.

          Vi vet inte vad som händer bakom så att säga. Man får inte en helhets bild av vad som pågår i deras hem från klippen.

          Det kan mycket väl vara nån snubbe på ovanvåningen som sagt något till Thiago Silva som gör att han känner sig hotad.

  • ViktorElias
    20 September 2014 at 07:11

    Det kändes ju lite konstigt att han blev frikänd (och återanställd) från första början. Är man oskyldig så brukar det väl inte krävas fyra timmar och swat för att gripa någon.

  • GiveMeMega
    20 September 2014 at 11:23

    Cirkus Silva! *trumpeter*

  • iEatPig
    21 September 2014 at 03:44

    Hon provoserade honom och han gav henne stryk. What is the issue, han borde hävda självförsvar, för det är ju tydligt hennes fel.

  • mirjitsu
    21 September 2014 at 09:45

    Jävlar han ser ut att ha dragit ganska mycket cola! :O

  • Svara